• 18.12.19, 17:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

John Lewise jõulureklaamid läbi aegade

Jõulude eel meenutame, millised on olnud John Lewise möödunud aastate jõulureklaamid.
Suurbritannia kaubamajade kett John Lewis paistab silma oma südamlike jõulureklaamide poolest, mida igal aastal pikisilmi oodatakse ja mis lühikese ajaga miljoneid vaatamisi koguvad. Näiteks 2019. aasta jõulureklaam Excitable Edgar jõudis avalikkuse ette 14. novembril. Kui sama päeva hommikul kell 10.30 oli sellel YouTube'is umbes 10 000 vaatamist, siis viis ja pool tundi hiljem oli see arv pea 1,7 miljonit. Kuu aega hiljem on reklaamil YouTube'is enam kui 9,6 miljonit vaatamist. Nüüd vaatame, millised olid sellele eelnenud jõulureklaamid.

2018 The Boy and The Piano

Reklaamis näidatakse Elton Johni kogu tema karjääri jooksul. Reklaami lõpus näidatakse teda väikese poisina, kes saab jõuludeks oma esimese klaveri. Taustaks mängib mõistagi "Your Song".

2017 Moz the Monster

Väike poiss sõbruneb koletisega Moz, kes elab tema toas ja kellega nad igal õhtul mängivad. Hiliste tundideni ärkvelolek muudab aga poisi nii uniseks, et ta päeval vaevalt ärkvel suudab püsida. Moz mõistab, et sõber vajab veidi rahu ja vaikust ning järgmisel hommikul leiabki poiss kuuse alt kohmakalt pakitud kingituse.

2016 Buster the Boxer

Südamlikult naljakas reklaam bokserist nimega Buster, kes vaatab igatseva pilguga läbi akna, kuidas oravad, rebased, mägrad ja siilid batuudil lõbutsevad. Kui peretütar jõuluhommikul oma kingituse ehk batuudi poole jookseb, tormab temast mööda elevil Buster, kes otse batuudile sööstab ja hüppama hakkab. Naljakas reklaam lõpeb sõnadega "kingitused, mida kõik armastavad". Taustaks mängib cover Randy Crawford'i loost "One Day I Fly Away", mida esitab Vaults.

2015 Man on the Moon

Väike tüdruk avastab teleskoobiga taevasse vaadates, et Kuu peal elab üksildane vana mees. Ta saadab mehele kingituse, soovides näidata, et ta ei ole maailmas üksi ja Maa peal on kõigele vaatamata keegi, kes temast hoolib. Taustaks mängib Oasise lugu "Half the World, mida esitab Norra artist Aurora.

2014 Monty the Penguin

See on lugu väikesest poisist ja tema parimast sõbrast pingviin Montyst, kes unistab jõulude ajal armastusest. Poiss mõistab, et Monty igatseb kaaslase järele, ja üllatab teda jõuluhommikul uue sõbraga, kelleks on pingviinitüdruk Mabel. Reklaami lõpp on niivõrd südantsoojendav, et nii mõnedki vaatajad poetasid suurest meeleliigutusest pisara. Kallimasse hinnaklassi jäävad Monty ja Mabeli mänguasjad müüdi John Lewise kaubamajas läbi vaid loetud tundidega ning pea sama populaarsed olid ka ülejäänud pingviinimotiiviga esemed. Taustaks mängib John Lennoni kirjutatud lugu "Real Love", mida esitab Tom Odell.

2013 The Bear and the Hare

Võluv, vanakooli Disney multikate stiilis reklaam räägib karust, kes pole kunagi jõule näinud, sest magab sel ajal alati talveund. Seega otsustavad tema sõbrad kinkida talle jõulud, mida ta iialgi ei unusta. Paljud nimetasid seda John Lewise parimaks jõulureklaamiks läbi aegade. Tegemist on stop-motion animatsiooniga, mille tegemine on erakordselt aeganõudev. Selle valmimisele aitasid teiste hulgas kaasa Aaron Blaise ja Dominic Carola, kes osalesid ka näiteks "Pocahontase" ja "Lõvikuninga" loomises. Taustaks mängib Lily Alleni cover Keane'i laulust "Somewhere Only We Know".
Vaata lisaks, kuidas reklaami tehti:

2012 The Journey

Reklaamis näidati lumememmepoissi, kes ronib üle kõrgete mägede ja ületab tiheda liiklusega teid, et leida tee poodi (oletatavasti John Lewise omasse), kust ta saaks osta salli oma lumememmest tüdruksõbrale, mis teda külmal talvel soojas hoiaks. Eesmärk on julgustada inimesi jagama jõuluajal natuke rohkem armastust. Taustaks mängib Gabrielle Aplini cover loost "The Power of Love", mida esitas originaalis Frankie Goes to Hollywood.

2011 The Long Wait

See on aasta, mil John Lewis oma jõulureklaamiga päriselt kuulsaks sai. Reklaamis pole ühtegi John Lewise toodet. Noor poiss ootab kannatamatult jõule, proovides võlukunsti abil kella kiiremini liikuma panna. Loo keerdkäik peitub selles, et ta pole kärsitu mitte seetõttu, et tahaks omaenda kingitusi kätte saada, vaid ta lihtsalt ei jõua ära oodata, et oma vanematele kingitus anda. Taustaks mängib Slow Moving Millie cover The Smiths'i loost "Please, Please, Please Let Me Get What I Want", mis eesti keelde tõlgituna kõlaks "Palun, palun, palun lubage mul saada, mida ma tahan".

2010 A Tribute to Givers

Reklaam neile, kes hoolivad oma hoolivuse näitamisest. Reklaamis kujutati inimesi kingitusi pakkimas. Eesmärk oli näidata, kuidas oma lähedaste üllatamise nimel ollakse valmis vaeva nägema – trepil hiilivad vanemad kiikhobuga, küünlajalgade pakkimisega hädas olev mees ja koerakuudi ukse ette sokki riputav poiss. Taustaks mängib Briti lauljatari Ellie Goulding'i versioon Elton Johni laulust "Your Song".

2009 The Feeling

Kampaania, kus lapsed mängivad täiskasvanute kingitustega ja sirguvad lõpuks suureks. Eesmärk oli inimestele lapsepõlvest tuttavat jõulumaagiat meelde tuletada, mis täiskasvanuks saades pahatihti kaduma kipub. Taustaks mängis cover loost "Sweet Child O' Mine", mille tegi Rootsi bänd Taken by Trees ja mida esitas originaalis USA rokkbänd Guns N' Roses. See oli ühtlasi esimene kord, kui Guns N' Roses lubas oma laulu Suurbritannia reklaamis kasutada.

2008 Clues

Reklaamis näidati laua taga istumas erinevas vanuses ja erineva päritoluga inimesi ning nende jaoks ideaalseid kingitusi. Tegevuse taustaks mängib uusversioon biitlite loost "From Me to You".

2007 Shadows

Inimesed kuhjasid kingitusi, et tekitada varje. Varjud kujutasid inimesi, kellele kingitused sobisid. Reklaami sõnum oli, et John Lewis aitab inimestel leida ideaalse kingituse inimestele, keda nad armastavad. See John Lewise reklaam ei olnud pooltki nii tuntud kui uuemad, sest sotsiaalmeedia ei olnud siis veel nii populaarne.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele