Küsimusele, millest tekkis vajadus Tartu linna visuaalse identiteedi uuendamise järele ja miks just nüüd, vastas Tartu linna turundusjuht Helen Kalberg, et vajadus ühtse süsteemi järele on Tartul olnud juba pikalt. „Linna hallata on mitmed veebilehed ja sotsiaalmeediakanalid, Tartu teeb kampaaniaid, korraldab suursündmusi, tunnustab ja teavitab linnaelanikke ja külalisi, haldab linnatransporti ning palju muudki,“ selgitas Tartu linna turundusjuht ja lisas, et kõik need lahendused on seni olnud üsna erinevat nägu ja muutnud visuaalse kommunikatsiooni ebaühtlaseks. „Omamoodi märke sellest vajadusest näitasid ka Targa Tartu identiteedisüsteem, mis loodi, et toetada Tartu ettevõtjate eksporti, ja linna uus viidasüsteem, mis on mõlemad ise nägu,“ lisas ta.