Hando Sinisalu on nii Eesti kui paljude teiste riikide sisuturundajaid koolitanud juba pikki aastaid. 28. jaanuaril toimuval B2B turunduse seminaril avab ta seda teemat pikemalt.
- Hando Sinisalu mullusel digiturunduse aastakonverentsil Best Internet.
Siinkohal toob Sinisalu välja 5 mõtet, mis aitavad su ettevõtte (sisu)turundust paremaks muuta.
Hea sisuturundus hoiab kokku klienditeeninduse kulu
Olukorras, kus paljud firmad tõmbavad kokku oma klienditeenindust, tuleb klientide küsimustele vastata veebis. Kõikvõimalikele küsimustele ja vastused peavad olema kergesti leitavad, sest muidu peavad kliendid ikkagi klienditeenindusse helistama või kirjutama ja klienditeeninduse koormus ei vähene.
Kui kõige lihtsamatele küsimustele vastamisega saab enamik ettevõtteid hakkama, siis veidi keerulisematele (kuid samas siiski levinud) küsimustele enamasti vastust ei leita. Toon näite reisivaldkonnast: kuidas kirjutada nime lennupiletil? Näiteks kui su nimi on Jüri Mihkel Õun, siis on võimalusi nime kirjutamiseks palju. Samas lennufirma ütleb kodulehel lihtsalt, et nimi peab olema kirjutatud korrektselt, mis antud olukorras palju abiks ei ole. Selle probleemi saaks hea ja ülevaatliku sisuturundusliku artikliga ära lahendada ja kõiki erijuhtumeid kirjeldada. Nii langeks ka klienditeeninduse koormus.
Riigihangetest elatuv firma vajab samuti sisuturundust
Paljud B2B firmad - võtame näiteks teede ehitusega tegeleva ettevõtte - väidavad, et neil pole turundust üldse vaja. Neil on vaid paar suurklienti ja tööd saadakse läbi hangete. Seega klassikalist müügile keskenduvat turundust pole tõepoolest vaja. See on aga asja üks pool. Selsamal ehitusfirmal on vaja olla ka atraktiivne tööandja ja saada endale tööle parimaid talente ja selleks on vaja tööandja brändingut. Eriti noored ei taha minna tööle firmasse, millest nad pole mitte midagi kuulnud ja mille kodulehte on viimati uuendatud 10 aastat tagasi.
Samuti on sellist tüüpi firmal oluline kujundada mainet valitsuse, pankade ja investorite suunal. Seega ka teede ehitaja vajab turundust ja kommunikatsiooni, kuigi otseselt teenuste müügiks ei pruugi seda vaja minna.
Ka üks lugeja on vahel piisav
Turundajate instinkt ütleb tavaliselt seda, et mida rohkem seda parem: mida rohkem klikke, laike, külastusi. Kui see põhimõte on üldjuhul õige siis, kui müüakse massiturule suunatud tooteid (näiteks jäätist või šampooni), siis B2B valdkonnas võib vahel piisata ka kümnest lugejast/vaatajast, kui tegu on just õigete inimestega. Veidi liialdades võib väita, et vahel tasub luua sisu ka vaid ühele inimesele - kui just sellest inimesest sõltub mingi oluline otsus.
Ole enesekindel ja maini ka konkurente
Ettevõtted kardavavad oma kommunikatsioonis konkurentide mainimist nagu tuld. Samas ükski klient ei tee ostuotsust vaakumis ja võrdleb teie toodet/teenust konkurentidega. Miks siis mitte teha klientide elu lihtsamaks ja öelda otse välja, milles teie hea ei ole. Ausus ja otsekohesus kommunikatsioonis on alati hea ja näitab teid tugeva ja enesekindlana. Näiteks kui korraldate koolitust edasijõudnutele, siis võib otse välja öelda, et algajatele see ei sobi ja et algtaseme koolitusi korraldab konkurent X, või kui müüte kvaliteetset premium-klassi toodet, siis võib julgelt öelda, et kindlasti leiab mujalt odavamaid lahendusi vähemnõudlikule ostjale.
Taaskasuta!
Taaskasutamine on moes - seda ka sisuturunduses. Ühest heast sisumaterjalist saab teha kümneid “tükke” eri kanalite ja formaatide jaoks erinevates keeltes. Samuti saab heale materjalile teha aeg-ajalt uuendusi, lisades mõne ajakohase fakti või kommentaari ja kustutades aegunud info. Nii et enne, kui hakkate mõnd uut sisuturunduse materjali looma, vaadake oma arhiiv üle - äkki saab midagi taaskasutada.
Hando Sinisalu jagab
28. jaanuaril Arhitektuurikeskuses toimuval praktilisel
„B2B turunduse seminaril: kuidas siduda kommunikatsiooni ja müüki“ muu hulgas, kuidas panna otsingumootorid sinu sisu armastama, kuidas selle tulemuslikkust mõõta ning räägib müügist ja sisuloomest LinkedInis.
Hakkas huvitama?
Registreeru seminarile soodushinnaga juba täna SIIN ja vaata kogu
infot ja programmi SIIT. Soodushind kehtib veel vaid
21. jaanuarini (k.a).
Seotud lood
1Office Group turundusjuht Kristella Pender toob välja peamised fookuspunktid B2B turunduses, mida silmas pidada. Pender astub üles ka 28. jaanuaril Arhitektuurikeskuses toimuval praktilisel B2B turunduse seminaril, kus ta jagab kogemusi, kuidas nad oma ettevõttes B2B turundust teevad.
Outfunneli turundusjuht Katheriin Liibert toob välja kaks peamist fookuspunkti B2B turunduses, mida silmas pidada. Liibert astub üles ka 28. jaanuaril Arhitektuurikeskuses toimuval praktilisel B2B turunduse seminaril.
PR- ja valitsussuhete agentuur META Advisory äriarendusjuht Ann Hiiemaa toob B2B turunduse võtmetegurite lahtiseletamiseks põneva paralleeli lugude jutustamise, narratiivi ja tegelaste konstrueerimisega, tuues muu hulgas välja, et inimesed ei osta alati parima ettevõtte tooteid või teenuseid, vaid ostavad tooteid ja teenuseid, mida nad mõistavad.
BCS Itera turundus- ja kommunikatsioonijuht Marek Maido annab põhjaliku ülevaate, millised on B2B turunduses peamised võtmetegurid, mida võiks täna ja tulevikus silmas pidada, rõhutades muu hulgas, et B2B turundus ei ole plakatid ega reklaam, vaid olulise info jagamine ning sisuka dialoogi pidamine kliendiga.
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.
Hetkel kuum
Tagasi Bestmarketing esilehele