Autor: Best Marketing • 17. juuni 2020

Kuidas leida brändiga sobivaid sisuloojaid?

Eestis on üle 372 000 Instagrami kasutaja. Kuidas leida nende seast üles need, kellega koostöö aitaks nii müügitulu edendada kui ka tugevat brändi ehitada?

18. augustil toimuva sotsiaalmeedia konverents ONLINE'i koostööpartner Promoty andis ülevaate, kuidas leida ja ära tunda brändiga sobivad sisuloojad.

NB! Kuni 22. juunini on müügil soodushinnaga piletid – soeta pilet siit!

Promoty turundusjuht Marelle Ellen pani kirja viis asja, mille põhjal sisuloojaid valida.

Kuidas brändiga sobivad sisuloojad üles leida?

Tõenäoliselt soovid sa leida sisuloojad, kes päriselt tahavad su brändiga koostööd teha – ideaalis neid, kes su brändi tooteid juba kasutavad ning on valmis neid siiralt oma tuttavatele soovitama.

Seetõttu võid alustuseks pilgu peale visata oma brändi sotsiaalmeedia kanalitele. Ehk on mõni sisulooja, kes on juba brändi tooteid oma jälgijatele soovitanud, pidevalt oma story'des näidanud või piltidel märkinud? Kui leiad mõne tulihingelise fänni, hoia teda! Hea tava on vastata südame ehk like'i või kommentaariga. Kui tahad eriti sooja suhte luua, saada talle karbitäis tooteid või mõni muu vahva üllatus – tõenäoliselt on ta südamest rõõmus ning jagab seda ka oma sotsiaalmeedias!

Loomulikult tasub üle vaadata ka brändi ja selle tegevusvaldkonnaga seotud teemaviited (hashtags) – eriti eestikeelsed. Vihjeid võib leida ka konkurentide kontodelt. Kindlasti ei tasu teiselt brändilt sisuloojaid või kampaaniaideid üle lüüa – küll aga võib koguda inspiratsiooni, leida uusi teemaviiteid või valdkonnast huvitatud inimesi, kellega vestlust alustada.

Mille põhjal sisuloojaid valida?

1. Sisulooja lugu ja väärtused

Tõsiasi on see, et ainult numbrite põhjal sisuloojat valida ei saa – alustuseks peab brändi esindaja ikkagi sisulooja profiili avama ning seniste postituste põhjal otsustama, kas konkreetne sisulooja sobib brändiga.

Kuna enamik sisuloojaid räägivad oma sotsiaalmeedias elu erinevatest valdkondadest, ei saa öelda, et mingi toote kampaaniasse peaks ainult konkreetse valdkonna influencereid kaasata. Pigem tasub süveneda senistesse postitustesse: näiteks kui sisulooja on varem oma kontol puhta toidu olulisust rõhutanud või keskkonnasäästliku eluviisi nippe jaganud, sobib ta tõenäoliselt ökotoodete kampaaniasse hästi.

Mõned küsimused, mida sa võid endalt küsida:

• Kas sisulooja on varem puudutanud teemasid, mis on brändi jaoks olulised?

• Millist elustiili ta propageerib?

• Millised väärtused ta postitustest läbi kumavad?

• Kas selline inimene sobiks brändi esindusnäoks?

2. Sisu kvaliteet

Fotode kvaliteedi olulisus sõltub eelkõige sellest, kas bränd ootab postitust ainult sisulooja kontole või soovib loodud visuaale hiljem ka oma kanalites kasutada.

Enamikel sisuloojatel on väljakujunenud visuaalne stiil. Kui näiteks kõik sisulooja senised fotod telefoniga tehtud, tumedad ning pisut teralised, ei tasu oodata, et sinu koostööpostitus heledates toonides ning väga hea kvaliteediga tuleb. Juhul, kui bränd ootab kindla stiiliga fotosid, tasub see kindlasti kampaania briifis välja tuua.

Sotsiaalmeedia konverents ONLINE – tutvu programmiga ja registreeru siin!

3. Varasemad koostööd

Samuti tasub pilk peale heita senistele koostööpostitustele – kas need on isikupärased, autentsed ja emotsionaalsed? Kas kommentaarid koostööpostituste all on siirad ning huvitatud või pigem negatiivsed?

Mida vähem on sisulooja profiilil tasustatud postitusi, seda hoolikamalt ta tõenäoliselt oma koostööpartnereid valib ning seda autentsemat sisu võid oodata.

Kindlasti tasub ka kindlaks teha, ega sisulooja varem konkureerivate brändidega koostööd ei ole teinud. Sellisel juhul ei pruugi sisulooja olla hea valik, kuna kahe konkureeriva brändi vaheldumisi kiitmine jätab ebasiira mulje ning võib viidata sellele, et sisulooja teeb koostöid lihtsalt tasu saamise eesmärgil.

4. Instagrami statistika

Sisuloojate jälgijate arv ei ole kindlasti kõige-kõige olulisem mõõdik, mida sisulooja valikul jälgida. Näiteks ei näita jälgijate arv, kui palju inimesi sisulooja postitusi näeb. Seda näitab keskmine levik (reach), mille teada saamiseks tuleb kasutada mõnda influencer turunduse platvormi või paluda sisuloojal saata kuvatõmmised eelmiste postituste statistikast.

Üheks olulisimaks mõõdikuks, mille abil sisulooja kvaliteeti hinnata, on kaasatuse määr: protsentarv, mis näitab, kui suur osa sisulooja jälgijatest postitustele südame ehk like'i paneb, postitusi kommenteerib või salvestab. Kui sisulooja kaasatuse määr on kõrge, tähendab see seda, et tema jälgijatele läheb tema sisu korda ja nad suhtlevad temaga aktiivselt. Samas tasub silmas pidada, et mida kõrgem on sisulooja jälgijate arv, seda madalam on üldjuhul kaasatus – suurte influencerite puhul on 3-5% kaasatus igati normaalne.

Selsamal põhjusel oleme Promotys ühe kampaaniate edukust näitava mõõdikuna võtnud kasutusele hinna kaasatuse kohta (CPE – cost per engagement). Enamike kampaaniate puhul jääb see Eesti turul 0,05 kuni 0,10€ vahele, loosimiste ja väga ägedate kampaaniate puhul tihtipeale isegi alla selle.

5. Jälgijate kvaliteet

Kuidas teha selgeks, kas sisulooja jälgijad on ta üles leidnud orgaanilisel teel või on tegemist ostetud jälgijatega? Kõige lihtsam on sisulooja jälgijate nimekiri korra lahti võtta – kui seal on reas välismaiste nimedega tühjad profiilid, on asi kahtlane. Samuti tasub pilk peale heita kommentaaridele – kas tegemist on siiraste kaasaelajatega või bot kommentaaridega stiilis “Cool post, check out my content”.

Ostetud jälgijate tuvastamine on üks probleem, millele me Promotys hästi palju tähepanu pöörame. Praegu suudab Promoty algoritm juba mingil määral võltsjälgijaid tuvastada, tähistades need platvormil punase hüüumärgiga. Sel poolaastal plaanime välja arendada ka tööriistad, mis suudavad tuvastada võltsjälgijaid, bote, kaasatusgruppides osalemist ja teisi hämaraid tegevusi.

Väiksema jälgijaskonnaga sisuloojate puhul tasub alati eelistada kohalikke tegijaid – näiteks kui otsid sisuloojaid Saaremaal asuva kohviku kampaaniasse, tasub valida mõni Saaremaal baseeruv sisulooja. Esiteks on ta oma kodusaare suhtes patriootlik ja kiidab kohalikke ettevõtmisi hea meelega, teiseks on tõenäoliselt suur osa tema jälgijatest pärit Saaremaalt.

Kui tahad head ülevaadet jälgijate demograafiast (asukoht, vanus, sugu), on kõige lihtsam paluda sisuloojal saata kuvatõmmis enda konto Audience vaatest.

Sotsiaalmeedia konverents ONLINE'i korraldab Best Marketing. Ürituse koostööpartner on Promoty.

18. augustil toimub Tallink Spa & Conference Hotellis sotsiaalmeedia konverents ONLINE, kus oma valdkonna asjatundjad annavad praktilisi nõuandeid, kuidas muuta oma töö veelgi tõhusamaks ja reklaamid veelgi ägedamaks, et võtta sotsiaalmeedia kampaaniatest maksimumi.

Pane ennast kirja siin! NB! Kuni 22. juunini on müügil soodushinnaga piletid!

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: 51 44 884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700