• 13.01.20, 13:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tähelepanuväärsed sündmused Eesti turundusmaastikul 2019. aastal

Telia Eesti brändi ja turundusosakonna juht Ranno Pajuri tõi välja kaks olulist asja, mis möödunud aastal Eesti turundusmaastikku mõjutasid.
Tähelepanuväärsed sündmused Eesti turundusmaastikul 2019. aastal
Ma ei soovi ühtegi reklaamikampaaniat esile tõsta. Eesti loovagentuurid suutsid möödunud aastal produtseerida päris palju silmatorkavaid lahendusi, aga teadmata seda, kuidas need kampaaniad oma eesmärki täitsid, ei ole võimalik anda põhjendatud hinnangut aasta turundusteo kontekstis. Best Marketingi staažikamad lugejad ehk mäletavad, et konkurss Aasta Turundustegu sai kunagi alguse rahvusvahelise konkursi Effie Awards formaadist ning selle mõte oli esile tõsta nutikaid lahendusi just nende efektiivsuse tõttu. Oleks väga meeldiv, kui Effie vaim juhiks jätkuvalt ka 2019. aastal konkursil Aasta Turundustegu žürii otsuseid.
Seetõttu ma tooksin pigem välja paar nähtust, millel võib olla turundustegevusele Eestis tervikuna laiem tähendus.
Turundajate Liidu käivitamine
Kuigi ETKAL võttis endale Turundajate Liidu nime juba 2018. aasta lõpus, käivitus liit kui turundusvaldkonna töötajaid ühendava ja eriala esindava kogukondliku organisatsiooni tegevus reaalsuses siiski pigem 2019. aastal. Erinevalt kõikidest varasematest erialaliitudest ühendab Turundajate Liit inimesi nii turundusteenuste pakkujate kui teenuste kasutajate poolelt ning tegeleb teemadega, mis arendavad turunduse valdkonda tervikuna Eestis edasi.
Tänase seisuga on Turundajate Liidu 67 liikmesorganisatsioonist pooled teenuste kasutajad ehk agentuuride kliendid. See kajastab päris hästi seda, et tegemist ei ole enam agentuuride kinnise klubiga vaid pigem eriala asjatundjaid ühendava kooslusega sõltumata sellest, kes nende sotsiaalmaksu tasub. Kuna Turundajate Liit toimib selliste inimeste, kes tahavad midagi paremaks muuta, entusiasmil, sisemisel motivatsioonil ja tegutsemistahtel, on põhjust uskuda, et sellel ettevõtmisel on särav tulevik ja Eesti turunduse sektor saab sellest muutuda vaid professionaalsemaks.
Meediaplaneerimise majasisese kompetentsi loomine
Teiseks, tooks välja ikkagi sündmuse, milles ka Telial on oma roll – meediateenuste insourcing ehk ettevõttesisese kompetentsi loomine meedia planeerimiseks, ostmiseks ja optimeerimiseks ilma välise abita. Kui Best Marketing kirjutas augustis suundumustest Balti riikide reklaamitööstuses, siis ma julgesin ennustada, et näeme juba üsna käega katsutavas tulevikus seda, et suuremad reklaamijad hakkavad kas osaliselt või täielikult oma reklaamide jaoks ise meediat planeerima ja ostma.
Ma ei teadnud siis veel, et juba mõne kuu pärast teatab majasisese meediatiimi loomisest Tallink. Linna peal räägitakse, et ettevalmistusi tehakse ka mujal. Ma julgeks teha veel ühe ennustuse. Arvan, et Telia ja Tallinki meediatiimide loomine tähistab protsessi algust, mis muudab meediateenuste olemust ja kliendi ning agentuuride vahelist rollijaotust ka pikemas perspektiivis ja palju suuremal määral kui me seda täna ette kujutada oskame.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele