"Kui seda hästi ja ausalt teha, on vastutustundlik ettevõtlus ning sellest rääkimine tugev relv nii oma töötajate hoidmiseks, uute töötajate värbamiseks kui ka kliendibaasi kasvatamiseks," sõnas Pipedrive'i kommunikatsioonijuht Mariliis Beger.
- Mariliis Beger kuulub Aasta Turundustegu žüriisse.
4.-5. märtsini 2020 toimub Saku Suurhallis turunduskonverents Password, mille läbiv teema on responsible marketing ehk vastutustundlik turundus. Konverentsil kuulutatakse välja ka Aasta Turundustegu.
Mida tähendab Sinu jaoks responsible marketing?
Vastutustundlikul turundusel on minu meelest kolm olulisemat tahku, mille keskmes on arusaamine, et ettevõtte roll ei piirdu vaid oma toodete ja teenuste müümisega, vaid igal tegevusel on laiem mõju ühiskonnale ja keskkonnale.
1) Sõnumite sisu – sõnumi seadmine selliselt, et see oleks eetiline, ei haavaks või riivaks sihtgruppi ja suunaks tarbijaid tegema mõistlikke ning neile, või veelgi parem, ühiskonnale kasulikke otsuseid. Pipedrive’i eesmärgiks on algusest peale olnud müügimeisterlikkuse arendamine, andes müügivaldkonnas tegutsejaile oskused ja parimad tööriistad oma töö hästi tegemiseks. Heaks müügimeheks ei sünnita, kuid selleks saab õppida. See on olnud ka meie sõnumistrateegia aluseks. Räägime sellest erinevatel tasuta treeningkursustel, webinar'idel ja õppevideotes ning toetame seda kõike ka müügivaldkonna eksperdina meediasuhtluses.
2) Lahendus – sõnumite edastamine vastutustundlikul viisil, millega kaasneb eelkõige võimalikult väike jalajälg keskkonnale. Kui ettevõte peab vajalikuks teha klientidele kingitusi, siis kui oluliseks valikukriteeriumiks saab praktilisus, neis kasutatud materjalide keskkonnasõbralikkus, tootmisriik vms?
3) Ehedus ja läbipaistvus – vastutustundlik turundus peaks olema alati aus ja “päris”, ilma ilustamise ja valeinfota. Märksõnaks on siin läbipaistvus. Vastutustundlik turundus peab käima käsikäes vastutustundliku ettevõtlusega. Ilma reaalsete püüdluste ja tegudeta oma positiivset mõju ühiskonnas suurendada ning negatiivset mõju vähendada, on vastutustundlike sõnumite levitamine vaid mainekujunduslikul eesmärgil klientide ja avalikkuse petmine.
Kuidas sellele ise igapäevases turunduses tähelepanu pöörad?
Eesti turul on Pipedrive’i kommunikatsioon seotud eelkõige hea tööandja kuvandi tugevdamisega. Suurepäraste töötajate hoidmisel ning tipptasemel arendajate värbamisel hea palk ja ilus kontor enam eeliseid ei anna. Aina enam hinnatakse pehmeid väärtusi ja ettevõtte panust ühiskonda.
Olen veendunud, et vastutustundlik mõtlemine saab alguse ettevõtte seest – juhtidest ja töötajatest. Kuigi oleme Pipedrive’i järgmiste aastate CSR strateegiat alles loomas, on meil mõned hingelähedasemad valdkonnad, kuhu juba praegu jõudumööda panustame.
Paaril viimasel aastal oleme süsteemsemalt mõelnud oma keskkonnajalajälje vähendamisele. Tegevusi on olnud seinast-seina: alates täidetavate pastakate tellimisest ja lõpetades võimaluste otsimisega, et oma kontorid ja serveripargid taastuvenergiale üle viia. Näen, et see on töötajatele oluline ning nad on selle üle uhked, tulevad kaasa ja pakuvad ise ideid, kuidas “rohelisem” olla.
Lisaks oleme Haridusfondi üks suurtoetajatest ning lööme aktiivselt kaasa nende erinevates projektides.
Sotsiaalsetest teemadest on Pipedrive võtnud tugeva positsiooni mitmekesisuse poolt ning on selles vallas ka julgelt ja uhkusega sõna võtnud. Meie kontorites töötab kokku ligikaudu 50 rahvusest inimesi. Näeme igapäevaselt, kui palju lisaväärtust annavad töötajad tänu oma mitmekesistele oskustele ja kogemustepagasile, erinevale kultuuritaustale ning teadmistele koduturu eripäradest, mille peensusi tunnevad ainult kohalikud.
Kõigest sellest räägime hea meelega ka väljaspool ettevõtet. Ehk on just need atraktiivseks lisaväärtuseks mõnele IT-insenerile, kes kaalub Pipedrive’iga liitumist. Või saab mõni teine ettevõte inspiratsiooni, kuidas oma igapäevategemised keskkonnasõbralikumaks muuta.
Toimumise aeg: 4.-5. märts 2020
NB! Soodushind kehtib 17. jaanuarini!
Kellele ja miks Sinu arvates responsible marketing oluline on?
Kui seda hästi ja ausalt teha, on vastutustundlik ettevõtlus ning sellest rääkimine tugev relv nii oma töötajate hoidmiseks, uute töötajate värbamiseks kui ka kliendibaasi kasvatamiseks. Aina rohkem (eriti noori) inimesi eelistavad töötada ettevõtetes, mis on vastutustundlikud. Hiljutine uuring USAs näitas, et peaaegu 80% 27–35aastastest küsitletutest pidasid töökoha valikul oluliseks ettevõtte panust ühiskonda ja keskkonda ning enamik neist olid nõus töötama sellistes ettevõtetes madalama palga eest.
Samast uuringust tuli välja ka töötajate soov, et tööandja pakuks neile võimalust panustada ettevõtte sotsiaalsesse ja keskkonnaalasesse tegevusse. Seda indu ja tahet näeme igapäevaselt ka Pipedrive’s. Meie töötajad käivad koostööprogrammide raames usinalt koolides asendusõpetajateks või oma tööst rääkimas, võtavad endale hea meelega töövarjusid ning nõustavad mentoritena häkatonidel. Paljud sammud keskkonnasõbralikkuse poole oleme teinud just töötajate initsiatiivil. On selleks siis kivipaberist märkmike eelistamine või kontori tualettruumide varustamine just Eestis toodetud looduskosmeetika sarja toodetega.
Sotsiaalne vastutustundlikkus ei jäta külmaks ka (potentsiaalseid) kliente ning võib anda olulise konkurentsieelise. Eelmisel aastal USAs läbiviidud küsitlus näitas, et eriti noortel on ootus, et ettevõtted on sotsiaalselt vastutustundlikud ning peavad toote või teenuse valikul keskkonnasõbralikkust ja kogukonda panustamist isegi hinnast olulisemaks. Nielseni mõned aastad tagasi tehtud globaalsest uuringust selgus, et 66% inimestest on nõus rohkem maksma keskkonnasõbralike ettevõtete toodete eest.
Loomulikult on hoiakud ja käitumine kaks erinevat asja ning arvatavasti näeme veel pikka aega inimesi, kes vaatamata rohelise mõtteviisi pooldamisele valivad poes suure plastikust juustupaki, milles viis juustuviilu, seotavad igapäevasteks linnasõitudeks hiiglasliku pikapi või teevad koduõues umbrohutõrjet, mis tapab kõik, mis ette jääb. Siiski on uuringutes esilekerkivad trendid pigem positiivsed ning sunnivad ettevõtteid aina rohkem mõtlema oma laiema mõju peale, tegema pikkamööda vastutustundlikkuse suunas reaalseid samme ning mõjutama omakorda nii ka tarbijakäitumist.
Millisele turunduse valdkonnale plaanid 2020. aastal rohkem rahalisi vahendeid panustada?
Kliendikommunikatsioonis panustame 2020. aastal aina rohkem Pipedrive’i kasutajale tähenduslikku ja kasulikku sisuloomesse. Selleks, et müügivaldkonnas oleks rohkem väga häid müügiinimesi, jätkame erinevate treeningmaterjalide koostamise ning turuspetsiifiliste webinar'ide ja meetup'ide korraldamisega. Samuti plaanime senisest enam viia läbi valdkonnapõhiseid uuringuid. Oleme loomas uut programmi Pipedrive’i kasutajate kogukonna tugevdamiseks ning kliendikogemuste vahetamiseks. Samuti puhume aasta esimestel nädalatel elu sisse Pipedrive’i IT-inseneride blogile, kus saab piiluda meie arendajate töö telgitagustesse ning lugeda elust Pipedrive’s ja väljaspool tööd.
Ootan põnevusega Pipedrive’i CSR strateegia valmimist, mis annaks meie tegemistele tugevama ja selgema raamistiku. Haridusfondi suurtoetajana osaleme aasta esimestel kuudel ühes ülipõnevas pilootprojektis. Samuti liitusime tehnoloogiaettevõtete roheleppega Tech Green Pledge ning panustame 2020. aastal veelgi tõsisemalt oma keskkonnajalajälje vähendamisse.
Loe lisaks:
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.