• 05.12.19, 17:21

Globaalsed äritrendid 2020: autotööstus ja kaubandus nõrgad, meelelahutus ja turism tugevad

Ajakiri The Economist ilmutas äsja oma traditsioonilise aastalõpunumbri, milles ennustatakse järgmise aasta trende.
Globaalsed äritrendid 2020: autotööstus ja kaubandus nõrgad, meelelahutus ja turism tugevad
Allpool on toodud mõnede ärivaldkondade prognoosid.
Autotööstus
Autotööstusele paistab tulevik tume: aastaks 2020 prognoositakse globaalset automüügi kasvu vaid 1%. Elektriautode müügi kasvu prognoositakse 12%, seda peamiselt Hiina turu arvelt. Samas moodustab globaalselt elektrimootoriga autode osakaal kogu automüügist vaid 3%. Isesõitvate autode osas tehakse üha uusi katsetusi: Saksamaal on plaanis testida isesõitvatest veoautodest konvoisid kiirteedel, Tokyos plaanivad Honda ja Toyota tuua tänavatele isesõitvaid autosid veel enne Tokyo olümpiamänge.
Meelelahutusäri
Meelelahutusäri tulevik on helge: aastal 2020 kasvab meelelahutuse tarbimine globaalselt 5% võrreldes käesoleva aastaga. Videomängude müük kasvab 7%, kinoäri 4%. Internetipõhine video (Netflix jt) jätkab kiiret kasvu, samas tavapärast TV vaatamine väheneb (eriti USA ja Hiina turgudel).
Toidutööstus
Üle 800 miljoni inimese maailmas nälgib ja samas on üle 2 miljardi inimese ülekaalulised. Tervelt 1/3 maailmas toodetud toidust visatakse ära.
Jaekaubandus
Maailma jaekaubandust ei oota ees hea aasta: globaalne kasvuprognoos on vaid 2% ja Lääne- Euroopas veelgi vähem, kõigest 0,5%. Eriti hull on olukord USA-s, kus 2019. aastal pani uksed kinni 12 000 poodi. Kaks suur rivaali – Walmart ja Amazon – ründavad teineteist oma vastase relvadega. Walmart arendab e-poodi ja Amazon plaanib avada tavakauplusi. Oma pärssivat rolli mängib ka USA ja Hiina vaheline kaubandussõda.
Turismitööstus
Globaalset turismitööstust ootab ees hea aasta: kasvuprognoos võrreldes praeguse aastaga on 5%. Kõige populaarsem turismisihtpunkt maailmas on jätkuvalt Prantsusmaa. Turismitööstus on suur keskkonna saastaja ja siin on näha mitmeid arenguid: Marriotti hotelligrupp loobub plastikpudelitest ja lennufirmad on alates aastast 2020 lubanud mitte enam oma süsinikujalajälge suurendada.
Reklaam/meedia
Reklaamiturg kasvab aastal 2020 võrreldes eelmise perioodiga 5% võrra ja üle poole meediakulutustest tehakse digitaalmeediasse. Mitte-digimeediast kasvab ainsana kinoekraanidel näidatava reklaami maht. Kõige kiiremini kasvab mobiilsetel seadmetel näidatava reklaami osakaal, klassikalise TV-reklaami osakaal kahaneb kiiresti. Klassikalise TV suurimad “vaenlased” on voogedastusteenused nagu Netflix ja Amazon Prime. Tokyo olümpiamängud ja USA presidendivalimised suurendavad inimeste huvi uudiste vastu. Google, Facebook ja YouTube on jätkuvalt domineerivad meediakanalid.
Olulised globaalsed teemad
The Economisti toimetaja Daniel Franklini arvates on 2020. aastal meedia tähelepanu all eelkõige järgmised teemad:
- USA presidendivalimised
- Negatiivsed intressimäärad ja majanduslanguse hirm
- Hiina mõju kasv
- Spordisündmused, eelkõige Tokyo OM ja Euro 2020 jalgpalliturniir
- Maailma poliitilises agendas on esikohal jätkusuutlik /vastutustundlik areng ja jätkusuutlik kapitalism
NB! Password 2020 konverentsi fookuses on vastutustundlik turundus, mis on globaalses agendas järgmise aasta üks olulisemaid teemasid. Vaata lisa: www.password.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 11:00
Firmakingitusega näitad ka seda, et oled trendilooja
Keskkonnahoiust ja kestlikust arengust mõjutatuna on muutunud reklaamkingituste kontseptsioon. Logotrade OÜ tegevjuht ja omanik Anti Saluneem räägib, et suuremaid muutusi on näha tootjate poolelt, kus aina enam kasutatakse looduslikke materjale ja loobutakse järk-järgult esmastest fossiilsetest allikatest saadud plastidest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele