• 15.02.19, 17:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Otsingureklaam ei ole ainus võimalus Google’is reklaamimiseks

Google on reklaamimiseks sobilik pea igale ettevõttele, sest reklaamija saab valida täpselt tema ettevõttega seonduvad märksõnad ning neid märksõnu otsivate inimeste valmidus osta on ülikõrge. Kuid ei tohiks unustada, et peale otsingureklaamide on Google’is veel mitu võimalust klientideni jõudmiseks.
Otsingureklaam ei ole ainus võimalus Google’is reklaamimiseks
  • Otsingureklaam ei ole ainus võimalus Google’is reklaamimiseks
Kõige populaarsemad on tõepoolest otsingureklaamid, sest nende põhimõte on lihtne, kui inimene sisestab otsingumootorisse märksõna, siis näidatakse talle tavalistele otsingutulemustele lisaks ka reklaame nendelt ettevõtetelt, kes on selle konkreetse märksõna peale panustanud. Reklaamide järjestus pannakse paika oksjoni alusel. Tähelepanu tuleks pöörata sellele, et lisaks hinnale võtab Google arvesse ka reklaami kvaliteeti ja relevantsust. Mis tähendab, et kehv reklaam langeb otsingutulemustes automaatselt alla poole, sõltumata sellest, et tegemist on tasulise reklaamiga. Maksta tuleb alles siis, kui klient reklaamile klikib, seda süsteemi nimetatakse Pay-Per-Click ehk PPC.
Vahel näeb ka sellist nalja, et reklaamile lisatakse mõni väga populaarne otsingusõna, kord kasutas näiteks üks mootorsõidukitega tegelev ettevõte oma otsingureklaami märksõnade seas ka presidendi nime, aga see lõbu ei kestnud kaua. Mitte-relevantsete reklaamide edulugu ei ole väga pikk – PCC tõuseb ja positsioon otsingutulemustes langeb. Ühe uuringu andmetel võivad keskmisest madalama kvaliteediga reklaami kliki hinnad olla kuni 400% keskmisest kallimad! Ehk siis kui keskmine kliki hind oleks 0.10 eurot, siis kehva kvaliteediga kampaania see oleks lausa 0.40 eurot.
Display ja Youtube reklaamid
Kui otsingureklaamides on suurem osa turundusinimestest teadlikud, siis juba väiksem osa nendest teab ja oskab luua display ja Youtube-i reklaame. Display reklaamide loomisel on sama paindlikud tingimused kui otsingureklaamide puhul. Kui otsingureklaamid kõikidele ettevõtetele ei pruukinud sobida, siis display reklaamid sobivad väga hästi brändingu eesmärgil ja uutele toodetele, mida inimesed veel otsida ei oska. Display võrgustikus on miljoneid saite – nii Google’i oma saidid nagu YouTube ja Gmail kui ka väikesed blogid ning suured uudiste portaalid. See võrgustik on nii suur, sest uudiste portaalid, blogijad ja ka teised lehe omanikud saavad liituda Google AdSense’i programmiga, mis võimaldab neil lehel näidatud reklaamide pealt raha teenida.
Alates 2014. aasta kevadest on Eestis saadaval ka YouTube’i reklaamid, kuid suuremates riikides on need kasutusel olnud juba pikemat aega. Lihtsustatult toimivad need nagu telereklaamid, kuid teatud erisustega. Kõik tõenäoliselt teavad, et YouTube’s saab 5 sekundi möödudes reklaami vahele jätta, mida paljud ei tea, on see, et reklaami tellija sellisel juhul selle eest ei maksa. Makstakse ainult lõpuni vaadatud videote eest.
YouTube’i reklaame saab sihtida nii märksõnadega, demograafia (vanus ja sugu) alusel kui ka video sisu järgi. Tähele tasuks panna, et igale videole saab määrata piirangu, mitu korda seda ühele inimesele näidatakse. Seda tasuks kindlasti teha, sest kui keegi on reklaami juba 10 korda kinni pannud, siis ei tasuks seda rohkem näidata – teda tõenäoliselt päriselt ei huvita. Olenevalt konkurentsist on Eestis ühe näitamise hind tavaliselt 0,01-0,05 eurot, see märkimisväärselt väike summa, kui arvestada, et näiteks 10 euro eest võidakse su videot näidata kuni 1000 korda.
Google’i ekspert Karl Pae, kes oli ühtlasi esimene eestlane Google Euroopa peakontoris, ütleb, et iga ettevõtte peaks enda jaoks Adwords’i kaudu reklaamimise ära proovima. Mõne jaoks võib see olla väike osa kogu turundusmiksist, teine võib aga avastada, et märkimisväärne osa käibest hakkab Google’i vahendusel tulema. Karl on üsna kindel, et nende ettevõtete arv, kellele Google’il ei ole mitte midagi pakkuda, on peaaegu olematu. Lihtsama AdWords’i kampaania loomine on tõepoolest kiire ja pigem kerge, kuid Google võimaluste avastamiseks ja heade tulemuste saavutamiseks tuleb juba rohkem vaeva näha.
Tule Karl Pae koolitusele Google Adsis reklaamimine algajale ja saad teada, kuidas Google'is reklaamid tõhusalt käima saada!

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.09.24, 13:09
Kalender näitab kuud ja päeva, kuid saab näidata veelgi enamat
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele