Poliitiku persoonibränd digiajastul: kuidas võita valija südant ja usaldust?
Digiajastu poliitikas ei ole küsimus enam ainult selles, milline on sinu poliitiline programm, vaid hoopis selles, kes sa oled inimesena ja kuidas sa oma lugu räägid, sõnab persoonibrändi ekspert Olesija Saue.
„Poliitikutel tasuks oma persoonibrändi tugevdamisse ja autentsesse suhtlusesse investeerida palju varem, mitte alles siis, kui järgmine valimisperiood algab,“ leiab persoonibrändi ekspert Olesija Saue.
Foto: Karen Härms
Valimiskasti juures valib valija inimest, keda ta tunneb, kellega samastub ja keda ta usaldab. Kui varem kujundasid poliitiku kuvandit meediaväljaanded, siis nüüd on igal poliitikul võimalus ise oma brändi luua – sotsiaalmeedia annab võimu rääkida otse valijatega.
Eestis on helibränding endiselt pigem tagasihoidlikult kasutatav strateegiline tööriist, kuna selle potentsiaali ei ole veel lihtsalt teadvustatud, kirjutavad muusikapsühholoog Dali Kask ning muusikaprodutsent Ikevald Rannap.
Alates 2020. aastast on inimesed reklaamide suhtes aina vastuvõtlikumad: 2025. aastal suhtub juba üle poole (57%) tarbijatest reklaamidesse üldiselt positiivselt, selgub Kantari värskest Media Reactions uuringust.
Tänaseid turundustrende vaadates tundub, et „vanad head ajad“ on taas tagasi, ütles Viljandimaal tegutseva saunatootja Iglucraft asutaja ja tegevjuht Priit Kallas konverentsil Äriplaan 2026.
Kui Taylor Swift möödunud nädalal oma kihlusest teatas, ei ilmunud ta Vogue’i kaanel ega lavastanud uhket fotosessiooni People ajakirjale. Selle asemel postitas ta Instagrami lihtsa, kuid kauni karusselli.