Helen Külaots • 13 jaanuar 2017
Jaga lugu:

Iirimaa Vähiühing kutsub üles inimesi vähki haigestuma

Aastaks 2020 puutub iga teine inimene vähkkasvajaga kokku  Foto: Andres Poveda

Tegemist on provokatiivse sotsiaalkampaaniaga, mille slogan on “Get Cancer” ehk “Saa vähk”. Reklaamikampaanias astuvad üles tavalised inimesed, kes on sellest haigusest võitu saanud ning eesmärk on tekitada ühiskonnas diskussiooni ja tõsta vähi diagnoosi suhtes teadlikkust.

Iga reklaamklipis osaleja avalauseks on alati “Ma tahan saada vähkkasvajat” ning see uljas väljaütlemine peaks korraks iga inimese panema peatuma ja mõtlema selle haiguse karmi statistika peale, mis ennustab, et aastaks 2020 tabab suure tõenäosusega vähk igat teist inimest tema elu jooksul. Ehkki kampaania vorm on väga depressiivne ja tõsine, on selle sisu antud edasi suhteliselt positiivses võtmes: statistika teine pool näitab seda, et võimalus sellest haigusest paraneda on parem kui eales varem ning üks vähk neljast on ennetatav.: Chemistry, Iirimaa

Vähiga võidelnud inimesed, kes reklaamis üles astuvad, näitavad sellega välja oma toetust Iiri Vähiühingule ja sammudele, mida tehakse selle haiguse ennetamiseks ja ravimiseks.Kuidas reklaam levis?

Esialgu näidati reklaamklippi teles ilma brändi mainimata, sest eesmärk oli panna ühiskond diskuteerima ja ajama selle motiividest veidi kimbatusse. Hiljem astus Vähiühing aga nö kapist välja ning kinnitas enda seost selle kampaaniaga. Lisaks telele kasutati ka raadiot, välimeediat ja ajakirjandust.Miks seda kampaaniat siiski vaja oli?

Sest Iiri Vähiühing elatub 98% annetustest. Niisiis aitas reklaam kaasa rahalises plaanis, kuid suutis tekitada ühiskonnas ka arutelu ja tõsta teadlikkust.Jahmatav teemakäsitlus oli turunduslikult efektiivne ja tõmbas hästi tähelepanu – klippi vaadati Facebookis 48 tunni jooksul ligi 600 000 korda ning nähtavalt suurenesid ka nõudmised Ühingu teenuste järele. Kas sellise lahendusega kontseptsioon töötaks ka Eestis või jääks sellele jalgu meil valitsev “ära kutsu kurja kaela” mentaliteet? Aga võib-olla oma tervise eest hoolitsemise nimel ongi vaja väikest šokiteraapiat...Agentuur

Video kampaania kohta

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com