25. oktoober 2016
Jaga lugu:

Edukus sotsiaalmeedias eeldab järjepidevust sõnumis ja tegevuses

Peeter Koppel  

Vaadeldes tänases maailmas efektiivseid sotsiaalmeedia kasutajaid, peab nentima, et nad on kohati tulnud justkui eikusagilt ning suutnud oma sõnumi panna levima „iseeneslikult.“ See tähendab, et nii traditsioonilist meediat kui ka poliitilist establishment’i on tabanud ebameeldivad üllatused – sõnumid, mis on olnud marginaalsed, on omandanud kaalu, mida neile keegi kunagi prognoosinud ei oleks.

Informatsioon, mis mingitestki standarditest lähtuvas ajakirjanduses ruumi ei leiaks, muutub ka muidu kriitilise meelega indiviidi infovälja igapäevaseks osaks. Isikud, kelle läbilöögivõime suvalises muus kontekstis oleks jäänud oma ringkonna piiresse, on saavutanud tänu sotsiaalmeediale (kuri)kuulsuse. Need kõik näivad olevat negatiivsed näited sellest paradigmast, kuidas sotsiaalmeedia uue ja areneva nähtusena on esile kutsunud nn. post-truth ajastu, kus objektiivne reaalsus jääb ideoloogilise narratiivi, emotsionaalsete puhangute või lihtsalt tahtliku väärinformatsiooni varju.

Kuigi eelnev kirjeldab ebameeldivat ja paratamatut reaalsust, ei tähenda see seda, et sotsiaalmeedia oleks ainult post-truth-tööriist. Läbiv narratiiv ning emotsionaalsus ei pea olema vahendid desinformatsiooni levitamiseks. Agenda võib olla eetiline. Sõnum võib olla aus.

Punane joon. Edastatav sõnum võiks olla pikema perioodi jooksul läbiv. Võiks isegi öelda, et strateegiline. Järjepidevus loob usalduse ning kuvandi sõnumi edastaja kompetentsist.

Võrgustikud. Läbiva temaatika puhul tekib aja jooksul neil, keda teema huvitab, soov teema/sõnumi edastajat jälgida – huvi narratiivi arengu vastu. Parimal juhul muutuvad kompetentsed huvilised ise nendeks, kes sõnumi edastamisse ja kvaliteeti panustavad.   

Isiklik kommentaar. Suvalise allika/uudise linkimine vajab sõnumi edastaja isiklikku kommentaari. Kommentaar võiks vastata küsimusele – kuidas mahub see seni edastatud läbiva sõnumi konteksti?    

Erinevate meediate sidumine. Sotsiaalmeedias pole mõtet avaldada A4 tiraadi ükskõik millisel teemal. Seda loevad heal juhul mõned inimesed. Küll aga on sotsiaalmeedia imeliselt hea koht, kus olemasolevaid nö. järgijaid suunata teistesse meedia-allikatesse pikemat ja sisulisemat sõnumit tarbima. Aja jooksul tekib sümbiootiline seos, kus sõnumi tarbija jaoks valideerivad sõnumi autorit (ja sõnumit) nii see, et ta on esindatud sotsiaal-, kui ka see, et ta on esindatud pärismeedias. 

Mõttekojaga „Augud võrgus“ tähistab Eesti kommunikatsioonijuhtide ajakiri „Kaja“ ühtlasi oma neljandat sünnipäeva.

Tutvu mõttekoja päevakavaga: pood.aripaev.ee/kaja-2016 

 

 

 

 

 

 

Artikli autor on SEB privaatpanganduse strateeg Peeter Koppel

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com