16. juuni 2016
Jaga lugu:
Uudised
Ainult tellijale

Digitaalmeedia planeerimisel tasub start-upidest eeskuju võtta

Marelle Ellen  

Kui Eesti suurettevõtete meediaeelarved küünivad sadade tuhandete eurodeni aastas – rääkides siinkohal ainuüksi kohalikule turule suunatud digitaalmeediast – siis meie edukaimad idufirmad kasvavad tohutu kiirusega, turundades globaalsel tasandil peaaegu olematu eelarvega. Kuidas nad seda teevad?

Esiteks, idufirmade meediastrateegias on kesksel kohal „tasuta“ meediakanalid. Kõige kõrgema investeeringute tasuvusega kanalitena tuuakse välja otsingumootorid – nii SEO optimeerimine kui ka makstud reklaamid otsingumootorites – samuti meediakajastus, sisuturundus ning oma kontakte kasutav meiliturundus. Enamik idufirmasid kasutavad siiski ka kaht-kolme tasulist kanalit, et tekitada sünergia ning seeläbi sõnumi mõju maksimeerida.. Digitaalmeedia on täpsemalt mõõdetav kui ükski teine meediakanal. Kogutud andmete põhjal on võimalik kindlaks teha, millistest digitaalmeedia kanalitest on tarbija infot saanud (attribution model) ja millise kanali kaudu viimaks kodulehele jõudnud. Sel viisil saab välja arvutada iga meediakanali investeeringute tasuvuse ning optimeerida meediastrateegia ja –eelarve vastavalt leitud ROI-le.. See tähendab, et uue kanali kasutusele võtmisel investeeritakse sinna minimaalne eelarve, ning kõrge positiivse ROI korral suurendatakse investeeringuid. Siinkohal tuleb silmas pidada, et investeeringute alla kuuluvad ka mitterahalised ressursid: näiteks otsingumootorite optimeerimisel meediaeelarvet ei rakendu, küll aga on tegemist ajamahuka tööga.. Ühelt poolt on kvaliteetne toode aluseks positiivsele suusõnalisele turunduskommunikatsioonile, teiselt poolt on tootesse võimalik sisse ehitada erinevaid viiruslikke kasvumootoreid ja soovitusmehhanisme. Näiteks suhtlustarkvara puhul võib kasvumehhanismiks olla iga kirja lõpus olev viide tarkvarale, mille kaudu sõnum on saadetud – nii levib info toote kohta iseeneslikult iga kord, kui seda kasutatakse.

Sisu on kättesaadav ainult tellijale. Vaatamiseks logi sisse või osta ligipääs allolevalt lingilt.

VORMISTA TELLIMUS KOHE JA SAAD:
  • Ligipääsu kõigile lukus lugudele
  • Ligipääsu ajakirja Kaja PDFidele
  • Jaga lugu:
    BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

    Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

    Bestmarketing.ee toetajad:

    Enimloetud
    Maarit Eerme
    Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
    Hando Sinisalu
    Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
    Cätlin Puhkan
    Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
    Helen Külaots
    Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com