Ainult tellijatele
16. juuni 2016
Ainult tellijatele
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Digitaalmeedia planeerimisel tasub start-upidest eeskuju võtta

Marelle Ellen

Kui Eesti suurettevõtete meediaeelarved küünivad sadade tuhandete eurodeni aastas – rääkides siinkohal ainuüksi kohalikule turule suunatud digitaalmeediast – siis meie edukaimad idufirmad kasvavad tohutu kiirusega, turundades globaalsel tasandil peaaegu olematu eelarvega. Kuidas nad seda teevad?

Esiteks, idufirmade meediastrateegias on kesksel kohal „tasuta“ meediakanalid. Kõige kõrgema investeeringute tasuvusega kanalitena tuuakse välja otsingumootorid – nii SEO optimeerimine kui ka makstud reklaamid otsingumootorites – samuti meediakajastus, sisuturundus ning oma kontakte kasutav meiliturundus. Enamik idufirmasid kasutavad siiski ka kaht-kolme tasulist kanalit, et tekitada sünergia ning seeläbi sõnumi mõju maksimeerida.. Digitaalmeedia on täpsemalt mõõdetav kui ükski teine meediakanal. Kogutud andmete põhjal on võimalik kindlaks teha, millistest digitaalmeedia kanalitest on tarbija infot saanud (attribution model) ja millise kanali kaudu viimaks kodulehele jõudnud. Sel viisil saab välja arvutada iga meediakanali investeeringute tasuvuse ning optimeerida meediastrateegia ja –eelarve vastavalt leitud ROI-le.. See tähendab, et uue kanali kasutusele võtmisel investeeritakse sinna minimaalne eelarve, ning kõrge positiivse ROI korral suurendatakse investeeringuid. Siinkohal tuleb silmas pidada, et investeeringute alla kuuluvad ka mitterahalised ressursid: näiteks otsingumootorite optimeerimisel meediaeelarvet ei rakendu, küll aga on tegemist ajamahuka tööga.. Ühelt poolt on kvaliteetne toode aluseks positiivsele suusõnalisele turunduskommunikatsioonile, teiselt poolt on tootesse võimalik sisse ehitada erinevaid viiruslikke kasvumootoreid ja soovitusmehhanisme. Näiteks suhtlustarkvara puhul võib kasvumehhanismiks olla iga kirja lõpus olev viide tarkvarale, mille kaudu sõnum on saadetud – nii levib info toote kohta iseeneslikult iga kord, kui seda kasutatakse.

Kui oled juba tellija, siis logi sisse või vormista tellimus
EraisikEttevõte
Olen tingimustega nõus
Kaardimaksega
Mobiilimaksega
Juhime tähelepanu, et Sul on õigus keelata oma kontaktandmete kasutamine samasuguste toodete või teenuste otseturustuse tegemiseks võttes Äripäevaga ühendust aadressil [email protected] või telefonil 667 0099.
Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700