Reklaamimüügi TOPi võitja: teleturule on raha juurde vaja
Täna ollakse jõutud punkti, kus reklaamieeter on välja müüdud, aga tulud ei kasva suurenevate kulude katteks piisavalt, tõdes Duo Media Networks OÜ tele- ja raadioreklaami müüki korraldav Mirjam Viiding.
Postimees Grupp ASi tele- ja raadioreklaami osakonna juht Mirjam Viiding Foto: Mihkel Maripuu
Reklaamimüügi TOPi esikohal troonib jätkuvalt Duo Media Networks OÜ, mille telekanalite ja raadiojaamade reklaamiaja ametlikuks edasimüüjaks Eestis on Postimees Grupp AS.
Kuigi makromajanduslikult on pingeline aeg, on reklaamivajadus mitmes sektoris endiselt suur – otsitakse innovatsiooni ning muu hulgas leitakse selleks vahendeid, ütles JCDecaux Eesti tegevjuht Kristiina Sepp.
„Kampaaniad luuakse nii, et edu korral saaks neid kergelt uuesti kasutusele võtta,“ toob Maxima Eesti müügi- ja turundusosakonna juht Jaanika Terasmaa näite kulude optimeerimisest.
All Media Eesti müügitulu sai suuresti mõjutatud venekanalite reklaamimahu vähenemise tõttu ning tulemustele mängis suurt rolli ka muutunud majanduskeskkond seoses sõjategevusega Ukrainas.
Digitaalsel reklaamiturul domineerivad suured platvormid nagu Meta ja Google ning Delfi Meedia reklaamidirektori Sander Maasiku sõnul seisavad kohalikud meediaettevõtted silmitsi keerulise ülesandega leida oma unikaalne positsioon ja pakkuda väärtusi, mida need tehnoloogiagigandid ei suuda.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.