Autor: Omniva • 24. juuli 2023

Otsepost kui efektiivne turunduskanal: mida silmas pidada, et otsepost oleks tulemuslik?

Otsepost on võrreldes teiste reklaamiliikidega üks suurima katvuse ja madala kontaktihinnaga turunduskanal. Eestis on üle 500 000 postkasti ja iga postkasti kaudu jõuab keskmiselt kahe kontaktini – kokku jõuab Omniva otsepost umbes 80 protsendini Eesti elanikkonnast.
Foto: Omniva

Viilup Uuringud OÜ 2022. aasta uuringust selgus, et postiga saadetavat reklaami märkab 90 protsenti inimestest, kellest 77 protsenti loeb või vähemalt vaatab oma postkasti saabunud otseposti. Seega, kui näha otseposti reklaami teostusega vaeva, jõuab see paljude silmapaarideni nii, et sellesse ka süvenetakse.

Otseposti kaudu võib peaaegu ükskõik milline toode või teenus saada müügihitiks, kui see on hästi läbimõeldud ja õigesti sihitud. Läbi aastate oleme näinud mitmete toodete ja teenuste tähelendu, mis on saanud alguse just hästi tehtud otsepostist, olgu selleks siis kohv, küünal, lumelabidas, erinevad elektroonikatooted või hoopis täispuhutav bassein. Otsepost aitab inimestel leida ka tee kohalike teenusepakkujateni – näiteks juuksurisalong, kingsepp või kohvik – ning võib abiks olla ka ümbruskonnast uute töötajate leidmisel.

Reklaami on otseposti kaudu võimalik saata kas kõikidesse postkastidesse üle Eesti või hoopis konkreetsesse piirkonda alates maapiirkonnast kuni kindla suurlinna asumini välja. Ühtlasi on võimalik suunata oma sõnum ka näiteks ainult eramajade omanikele või juriidilistele isikutele. Seega on sul ettevõtjana valik, kas saata välja massiteavitusi või sihtida kindlat sihtrühma.

Selleks, et otsepost oleks võimalikult efektiivne, on Omnival Sulle mitmeid nõuandeid:

1. Oma kliendi täpne kaardistamine. Omnival on võimalik teha päring rahvastiku- ja äriregistrist, et filtreerida välja ettevõtte jaoks olulised kliendid kindlas piirkonnas. Seetõttu pead hästi tundma oma sihtrühma – millised on sinu kliendi huvid, kus ta elab, kas ta elab üksi või koos perekonnaga jne.

2. Hooajalisus. Leia enda teenuse puhul üles hooajaline väärtus ja ajasta see nii, et ka postituse saaja saaks aru, miks just praegusel hetkel oleks talle sinu toote või teenusega tutvumine kasulik. Olgu see siis aiahooaeg, lähenev kooliaeg või allahindlusperiood.

3. Otseposti unikaalne välimus. Pelgalt flaierid ja voldikud on muutunud üksluiseks ning neid on raske muust reklaamhulgast postkastis eristada. Seega tuleb kasuks kastist välja mõtlemine ja julge fantaasialend. Võid kasutada otseposti jaoks näiteks huvitavamat paberit, lisada otsepostile midagi põnevat kaasa või mängida saadetise kuju ja ülesehitusega.

4. Tehnoloogiliste võimaluste kaasamine. Reklaamposti kasutades ei pea unustama internetti ja nutiseadmeid. QR-koodid ja NFC-kleebiseid võimaldavad klientidel hõlpsasti veebilehele suunduda või rohkem teavet saada.

5. Tark värvivalik. Läbimõeldud värvide kasutamine võimendab sõnumi edastamist. Nutikas värvivalik aitab silma paista ning toob esile õiged emotsioonid.

6. Kontaktid. Reklaamile on kasulik lisada kontaktandmeid, näiteks e-posti aadress ja telefoninumber, mille kaudu saaksid potentsiaalsed kliendid ettevõttega ühendust võtta, anda tagasisidet või küsida küsimusi.

7. Selge sõnum. Proovi hoida oma sõnumit võimalikult lihtsana, vältides üleliigset “müra”. Inimeste tähelepanu hajub teadagi kiiresti, seega keskendu sõnumite kokku panemisel vaid kõige olulisemale.

8. Mõõdetavus. On vajalik mõelda, kuidas saab reklaamkampaania tulemusi mõõta, et hiljem järeldusi teha ja hinnanguid anda. Seda saab teha näiteks lisades otseposti saadetisele sooduskoodi või kupongi.

Lisaks sihtrühma kaardistamisele pakub Omniva terviklahendust ideest teostuseni. Näiteks aitab Omniva vajadusel luua kujundust, teostada otseposti trükki ja anda nõu, millist otseposti lahendust valida.

Võta meiega ühendust [email protected], et jagada rõõmu!

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700