Traditsiooniliselt on Omniva ka sel aastal kaardistanud otseposti nähtavuse ja mõju tarbijale. Viilup Uuringud OÜ poolt oktoobris läbi viidud 500 vastajaga online-uuringust selgub, et otsepostituste märgatavus Tallinnas püsib eelmise aastaga võrreldes samal tasemel.
Otseposti loeb või sirvib 90% tallinlastest ning 31% vastajatest tunnistas, et külastas või sooritas ostu vähemalt ühest poest justnimelt otseposti mõjul. See on kõnekas näitaja otseposti nähtavuse ja selle sisu tähelepaneku puhul, mis tähendab, et otsepost ei lenda joonelt prügikasti, vaid äratab tähelepanu, paneb mõtlema ja isegi tegutsema.
“Valdav enamus ehk 77% Tallinna elanikest märkas vähemalt ühte otsepostitust uuringuperioodile eelnenud nädalal. Võrreldes möödunud aasta detsembriga, ehk eelmise aasta uuringuperioodiga, on märgatavus jäänud samaks,” ütleb Omniva teenusejuht Kristi Purge.
“Tallinlasi kõnetavad enim toidukaupluste otsepostitused (76%), millele järgnevad linna- ja vallalehed (38%) ja elektroonikakauplused (32%). Tavapärasest enam on hakatud ootama kodulähedaste teenuste ja teeninduste, nt autopesu, juuksuri, toitlustuse jm äride (25%) reklaaminfot,” kommenteerib Purge inimeste eelistusi.
Ülekaalukalt enim hinnatakse poodi mineku või toote ostmise mõjutajaks pakkumisi – soodushinnad 79%, hooajaliste toodete pakkumine 33%, sama raha eest mitu toodet 27%. Lisaks peetakse mõjutajateks paljude erinevate toodete (21%) ja uuenduslike toodete (20%) pakkumisi.
“Tänavuaastased tulemused ilmestavad, et inimeste tarbimisharjumusi mõjutavad endiselt reklaamid just nende võimaliku kasu tõttu. Otseposti atraktiivne ja selge presenteerimine mõjutab tarbijat oste planeerima ning ka neid sooritama. Tulemused näitavad, et otseposti mõju ostude sooritamisele on sama kõrge kui eelmistel uuringuperioodidel,” ütleb Purge.
Võtke meiega ühendust aadressil [email protected] ja leiame Teie eesmärkidele kõige sobivama otsepostilahenduse, mis oleks klientide poolt oodatud ja aitaks täita ettevõtte ärilisi eesmärke. Seotud lood
Kuigi otseposti näol võib tihti jääda mulje, nagu oleks see keskkonnale koormav lisatootmine, ei pruugi see sügavamal vaatlusel olla nii drastiliselt keskkonnavaenulik ettevõtmine, kui esialgu tunduda võib. Kui paberreklaami tootmine sünnib läbimõeldult ja vajaduspõhiselt, võib see nii mõnelgi juhul osutuda etemaks variandiks kui näiteks digireklaam.
Otsepost on hea turundusmeetod konkurentidest eristumiseks. Kindlale sihtrühmale sihitav reklaam on mõjusam kui näiteks traditsiooniline e-kiri. Ei tasu eeldada, et kõik inimesed tänapäeval digimeediat kasutavad. Tee otsepostitusest põnev ja eristuv saadetis, mis ka käegakatsutavalt soovitud sihtgrupini jõuab.
Tänases ärikeskkonnas on jätkusuutlikkusest mõjutatud otsused muutunud ettevõtete jaoks vältimatuks. Nende otsuste baasilt võivad kujuneda kliendi- ning partnersuhted, ostu- ja müügitingimused ning ettevõtte brändi üldine kuvand.