• ST
  • 09.09.22, 11:27

Otsepost – koormav prügi või vastutustundlik reklaamivahend?

Kuigi otseposti näol võib tihti jääda mulje, nagu oleks see keskkonnale koormav lisatootmine, ei pruugi see sügavamal vaatlusel olla nii drastiliselt keskkonnavaenulik ettevõtmine, kui esialgu tunduda võib. Kui paberreklaami tootmine sünnib läbimõeldult ja vajaduspõhiselt, võib see nii mõnelgi juhul osutuda etemaks variandiks kui näiteks digireklaam.
Otsepost – koormav prügi või vastutustundlik reklaamivahend?
  • Otsepost – koormav prügi või vastutustundlik reklaamivahend?
Ammu on juba räägitud, et füüsilise prügi kõrval peame tegelema ka digikeskkondades toodetud saastega. Algatatud on digiprügi koristuspäevad juhtimaks tähelepanu sellele, et kõik, mida me internetis toimetame ja talletame, kasvatab süsiniku jalajälge. Andmemahte haldavad serverid kasutavad meeletus koguses elektrienergiat, mis omakorda põhjustab süsinikdioksiidi paiskamist atmosfääri. Ainuüksi ühe e-kirja saatmine võib toota kuni 4 grammi CO2-heidet ning lisades e-kirjale juurde veel pilte, võib see number ulatuda 50 grammini.
Sellest tulenevalt on selge, et ka näiteks digikataloogide allalaadimine jätab keskkonnale korraliku jälje. Kas targalt läbimõeldud otsepost võib seega oma füüsilisel ja paberist moel hoopis väiksema jalajäljega olla? Loe edasi, et kaasa võtta nipid, kuidas oma otsepost lahendada võimalikult efektiivselt, et seeläbi vähendada loodusele koormaks olemist.
Tunne oma sihtrühma. Kui tead hästi, kes on sinu toote või teenuse tarbijaskond, võimaldab otsepost saadetist sihtida täpse inimgrupini. Nii hoidud ületootmisest, vaid toodad täpselt nii palju kui vaja. Kui tunned hästi oma sihtrühma, on suur tõenäosus, et sinu otsepost saajat ka kõnetab. Nii hoidud olukordadest, kus reklaammaterjal otsejoones prügikastis lõpu leiab. Lisaks – kui otsepost on õigesti sihitud, tundub see saajale hulga personaalsem ja on oodatum.
Kasuta tootenäidist infokandjana. Siinkohal pädeb hästi ütlus “vähem on rohkem”. Oma sõnumi edastamiseks ei pea reklaam ilmtingimata olema paberflaieril – reklaamsõnum saab ilutseda ka näiteks tootenäidise pakendil. Siinkohal kehtib ka soovitus, mille kohaselt võiks otsepostiga kaasas käiv sõnum olla lihtne, lühike ja tabav, et vältida suure lisaruumi nõudmist. Nutikalt lahendatud sõnumi ja tootenäidise kombinatsioon võib mõjuda isegi põnevamalt ja saajas suuremat huvi äratada.
Kasuta taaskasutatud/taaskasutatavat paberit. Tegu on küll rahaliselt kulukama variandiga, kuid keskkonnale teed sellega kergendava teene. Trükikodade kogemusel on klientide huvi keskkonnasõbralikemate lahenduste vastu viimastel aastatel kasvanud ning päringuid tehakse rohkem. Samas aga peab tõdema, et taaskasutatud paberile trükkimise võimalust küll kasutatakse, kuid see kipub olema pigem harv juhus. Takistuseks tulebki tihtipeale hind, aga ka asjaolu, et oma tekstuuri ja välimuse tõttu ei sobi see kõikide reklaammaterjalide tootmiseks. Küll aga tasub teada, et tänapäeval on ka pea kõik tavakasutatavad paberid juba sertifikaatidega, mis tõendavad, et puid istutatakse juurde vähemalt sama palju, kui neid paberi valmistamiseks maha võetakse. Mida aeg edasi, seda enam kliente hindab ettevõtte pisikesi püüdluseid teha vastutustundlikemaid valikuid. Seda ka otseposti puhul. Taaskasutus ja taaskasutatavus on väike panus ettevõtte poolt, aga suurem žest tervikuna. Ka väikesed lisasammud keskkonna heaks näitavad kliendile ettevõtte suhtumist ja väärtushinnanguid tervikuna.
Mida siis järeldada? Tabav, hästi sihitud ja läbimõeldud otsepost võib öelda rohkem kui sada infokirja. See on personaalsem, äratab saajas rohkem huvi ja on muust infotulvast mõnevõrra eemaldunud. Tihti lendavad e-postile saabunud reklaamkirjad avamatagi prügikasti, sotsiaalmeedias ettehüppavatest reklaamidest kerime kiirelt ja apaatselt edasi. Füüsilisest postkastist vastuvaatav otsepost võib seevastu saajale hoopis rõõmu ja üllatusmomenti valmistada. Seega, kui tegu on vajaduspõhise ja arukalt lahendatud valikuga, ei pruugi otsepost digireklaami kõrval olla asjatult koormav praht, vaid hoopis mõistlikum alternatiiv oma sõnumi edastamiseks.
Võta meiega ühendust aadressil [email protected], et leida just sinu kampaaniale parim otseposti lahendus - aitame sind nii paberivaliku, sihtimise kui ka teostusega!

Seotud lood

Uudised
  • 09.08.22, 11:08
Selge sõnum ja puhas visuaal – juuli parim otsepost
Alanud on sume augustikuu, mis viitab sellele, et on aeg välja kuulutada möödunud kuu parim otsepost. Juulikuu auhinna omanikuks valis žürii sel korral HELZAGO OÜ, kes pälvis tiitli Little Dutch lasteasjade poe reklaammaterjaliga.
  • ST
Sisuturundus
  • 25.07.22, 13:29
Olulised nipid, mida pead teadma, et otsepostitus oleks edukas
Otsepost on hea turundusmeetod konkurentidest eristumiseks. Kindlale sihtrühmale sihitav reklaam on mõjusam kui näiteks traditsiooniline e-kiri. Ei tasu eeldada, et kõik inimesed tänapäeval digimeediat kasutavad. Tee otsepostitusest põnev ja eristuv saadetis, mis ka käegakatsutavalt soovitud sihtgrupini jõuab.
Uudised
  • 07.07.22, 14:17
Juunikuu parim otsepost panustas kogukonna väärtustesse
Suve hakul on kodukohvikute päevad taas täies hoos. Nii on ka päris loogiline, et seekord võitis kuu parima otseposti tiitli Laagri kultuurikeskuse reklaammaterjal kogukonna kohvikutepäeva kohta.
Uudised
  • 13.06.22, 15:51
Omniva kuu parim otsepost kutsus vallaelanikke kompostima
Möödunud mai tähistas keskkonnakuud. Sellega haakuvalt jäi žüriile silma Kadrina Vallavalitsus, kes oma otsepostitusega juhtis tähelepanu algatusele kompostiljon.ee, et oma kogukonda ja valla elanikke kompostimise teemal kurssi viia.
  • ST
Sisuturundus
  • 11.09.24, 13:09
Kalender näitab kuud ja päeva, kuid saab näidata veelgi enamat
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele