Autor: Omniva • 25. juuli 2022

Olulised nipid, mida pead teadma, et otsepostitus oleks edukas

Otsepost on hea turundusmeetod konkurentidest eristumiseks. Kindlale sihtrühmale sihitav reklaam on mõjusam kui näiteks traditsiooniline e-kiri. Ei tasu eeldada, et kõik inimesed tänapäeval digimeediat kasutavad. Tee otsepostitusest põnev ja eristuv saadetis, mis ka käegakatsutavalt soovitud sihtgrupini jõuab.

Et sinu otsepostitus täidaks kõige edukamalt oma eesmärki, tuleks esimeste asjadena keskenduda efektiivsusele, sihtgrupi tabamisele ja mõõdetavusele. Otsepost võimaldab saadetist sihtida kindlale piirkonnale ja kindlate kriteeriumitega saajatele. Seega mõtle läbi, milline on sihtgrupp, kelleni oma sõnumiga jõuda soovid. Et hinnata, kas ja millise ulatusega on otsepost sinu turunduslikku eesmärki täitnud, tuleb paika panna konkreetsed mõõdikud, mille järgi seda hinnata. QR-koodid, sooduskoodid ja kupongid materjali juures on väga headeks kaaslasteks veebireklaamile, mis ühtlasi muudavad otsepostituse efektiivsuse paremini mõõdetavaks.

Tee saadetisest endast reklaamikandja. Pane kaasa tootenäidiseid või midagi muud meeliköitvat. Peaaegu kõik, mis mahub postkasti, võib otsepostituse juurde kuuluda. On inimlik, et ainult paberileht meid ostu sooritama ei pane. Me tahame reaalselt näha ja katsuda, millega on tegu. Emotsioon on see, mis paneb inimesi teatud otsuseid tegema. Kui otsepostitusest saadav emotsioon on eriline, muudab see saaja hinnangut ka otsepostituse saatjast ning viib suurema tõenäosusega täiendavat informatsiooni otsima.

Pane rõhku otseposti välimusele. Flaiereid ja voldikuid oleme me kõik juba sadu kordi näinud – mõtle kastist välja ja ole eristuv. Selle saavutamiseks saab kasutada näiteks huvitavamat paberit. Pane teele erikujuline kaart, kingitus, endanimeline ajakiri või volditav mõistatus. Kõneta täpselt valitud sihtrühmi saadetisega, mille vormi piirab vaid fantaasia.

Kaasa lisaks visuaalsele poolele ka teisi meeli. Visuaalne külg on mistahes reklaammaterjalide puhul elementaarne ja selle kallal näevad vaeva kõik teisedki. Ometi on meil ka näiteks haistmis- ja kuulmismeel, mida reklaami edastamisel edukalt ära kasutada. Erilahendused saavutavad positiivsema reaktsiooni ja jäävad saajale kauemaks meelde.

Hoia sõnum ja visuaal puhta ja lihtsana. Nii on kindel, et sinu toodet või teenust reklaamiv sõnum jõuab inimesele päriselt kohale. Väldi nii sõnumites kui visuaalis üleliigset “müra” ja keskendu sellele, mis on kõige olulisem. Mistahes loomingulised erilahendused on eesmärgipärased vaid siis, kui need on läbimõeldud ja toetavad edastatava saadetise terviklikku sisu.

Otsepost on üks laiema katvusega meediume. Eestis on üle 500 000 postkasti, kusjuures iga postkasti kaudu jõuab keskmiselt 2 kontaktini. Kui tunned oma kliendiprofiili, võimaldab otsepost materjale sihtida vägagi täpselt. Läbi aastate oleme näinud mitmete toodete ja teenuste tähelendu just tänu otsepostile. Ära jäta turundussõnumit ekslema – saada ta lihtsalt sihtrühmani!

Võta meiega ühendust, et leida just sinu kampaaniale parim otsepostilahendus nii sihtimise kui ka teostuse poole pealt, aadressil [email protected].

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700