Autor: Anette Lõhmus • 8. oktoober 2020

Kuidas väikeettevõte otsepostiga algust tegi?

Otsepostil on kahtlemata vastuoluline maine – klassikalise reklaamkanalina peetakse selle teostamist kalliks, kuid teisalt kehva teostusega otseposti kohta öeldakse koguni rämps. Puhastusteenuseid pakkuv väikeettevõte proovis järgi, kuidas teha üks kuluefektiivne ning klientide silmis väärtuslik otsepostitus.

Suvel viis Eesti Post läbi kampaania, mis oli sihitud väikestele ettevõttetele ja uutele turule tulijatele, kes pole varem otseposti teel reklaami teinud. Üks ettevõtetest, kes otsustas antud reklaamkanalit kampaania käigus proovida oli puhastusteenuseid pakkuv Beno Rent OÜ. Ettevõtte tegevjuht Svetlana Volõnjaki sõnul olid nad otseposti kui reklaamkanali peale oleme mõelnud juba ammu, kuid see teenus tundus väga kallis. ,,Tegelikult ei osutunud hirm kanali hinna kohta tõeseks,’’ tõdes Volõnjak tagantjägi.

,,Otseposti tahtsime kasutada selleks, et informeerida ettevõtte lähiümbruses elavaid potentsiaalseid kliente - me oleme olemas ning ootame Teid,’’ selgitas tegevjuht, miks pakkus ettevõttele huvi just otseposti teel reklaami tegemine. Ümbruskonna põhist sihtimist peeti oluliseks, sest kliendi profiilid on keemilise puhastuse töökojal erinevad. ,,Osad kliendid kasutavad meie teenuseid tihti, sest soovivad puhastada ülikondi ja särke, kuid on ka neid, kes tellivad kord aastas kodutekstiili- või vaibapuhastuse,’’ selgitas Volõnjak erinevust.

Tegevjuhi sõnul võib otsepostitust pidada õnnestunuks. ,,Praegune pilt on lootustandev – inimesed helistavad ja küsivad informatsiooni, osad tulevad kohale flaier näppude vahel, teised toovad kohe asjad puhastusse,’’ kirjeldab Volõnjak reklaami mõju. Otseposti puhul peab ta kõige olulisemaks reklaami kujundust, mille põhjal klient otsustab, kas tegu on rämpsuga või mitte. Beno Rent OÜ tegevjuhi sõnul peab reklaamis edastatud info püüdma tähelepanu ja olema kliendi jaoks väärtuslik.

Eesti Posti reklaamlahenduste osakonna juhi Liisa Järski sõnul sõltub otseposti kampaania edukus paljudest teguritest. ,,Kui reklaami segment, kujundus, ajastus ja kanalivalik on läbimõeldud ning toetavad üksteist, siis on tagatud kampaania edukus, mis kajastub ka müügitulemustes,’’ selgitas Järsk. Väikeettevõtetel on turunduseelarvetes reeglina vähem mänguruumi ja kõigi aspektide läbi mõtlemine seetõttu eriti tähtis, kuid Benu Rent OÜl õnnestus see reklaamlahenduste osakonna juhi sõnul suurepäraselt.

Küsi oma ettevõttele personaalset pakkumist, et alustada otsepostiga!

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700