Autorid: Martin Lepa, Kinkston OÜ • 9. september 2020

Firmakingitus või annetus – kumb klientidele jõuludeks teha?

Sügis on kohe käes ja sellega seoses hakkavad taaskord mõtted liikuma talve ja jõulude peale. Kuidas oma kliente sel aastal meeles pidada, kas teha neile firma logoga kingitus? Või annetada kingituste jaoks planeeritud raha heategevuseks ja teavitada sellest oma kliente kena e-kirjaga?

Valikuid on mitmeid. Mõlemal juhul - nii kingil kui ka annetusel – on omad tugevused ja neil on firmakultuuris oma koht.

Järgnevalt katsumegi sulle anda mõtteainet teemal, kas teha klientidele ja koostööpartneritele jõuludeks meeldejääv reklaamkingitus või hoopis sama summa ulatuses annetus mõnele heategevusorganisatsioonile. Mis oleks mõistlik, arvestades siiski seda, et igal ettevõttel on omad ärilised eesmärgid?

Miks valida jõulukingiks reklaamkingitus?

Ettevõtte reklaamkingitused võivad olla mis tahes tooted, millele paigutatakse peale sinu ettevõtte logo ja/või sellega seonduv.

Ettevõtte reklaamkingi kasuks räägib kindlasti asjaolu, et see on midagi, mida saab füüsiliselt üle anda ja mis on seetõttu hoomatav. Samuti kestab selle saamisega kaasnev emotsioon rohkemal või vähemal määral terve toote eluaja jooksul.

Kui sinu antud reklaamtoodet saab sageli kasutada, tuletab see ikka ja jälle sinu ettevõtte head tahet meelde. Suhete arendamisel praeguste ja tulevaste klientidega võib see olla üsna märgilise tähendusega. Nii võib see ühekordne väljaminek täita olulist müügisõnumit veel pikki aastaid.

Ärikingitus on oluline reklaamikandja

Nii nagu ei loobuta jõulude ajal enda firma reklaamimisest, ei tuleks teha seda ka reklaamkingitustega. Erinevalt perioodiliselt tehtavatest reklaamikampaaniatest kannab reklaamkingitus sinu firma reklaami sõltuvalt tootest edasi isegi mitmeid aastaid. Ja väljaminek selleks on tehtud vaid ühekordselt.

Ettevõtte kingitused on uskumatult kulutõhus reklaamimeetod. Kuna neid tooteid tavaliselt hoitakse ja kasutatakse üsna sageli, on nii-öelda näitamise hind võrreldes teiste massiteabevahendite või sihipärase reklaamiga minimaalne.

Mida reklaammeenete ja ärikingituste valikul silmas pidada? Reklaamkingitus lihtsalt linnukese kirja saamiseks ei ole kindlasti õige põhjus, miks seda teha. Sinu kliendid on ettevõtte alustalaks. Mitmete uuringutega on leitud, et ühe uue kliendi saamise hind on 10 korda kallim kui olemasoleva hoidmine. Seega selleks, et teha ühest kliendist püsiklient, on vajalik, et ta tunneks end väärtuslikuna. Üks järjekordne tarbetu ja vähe või üldse mitte kasutust leidev ese kurnab vaid meie looduse ressursse ja ei paku emotsiooni ka selle saajale. Samas ei tasu karta kvaliteetsete ja praktiliste, eriti taaskasutusmaterjalist toodetud toodete kinkimist, kui see on läbi mõeldud ja õigele sihtrühmale kingitud.

Seetõttu on äärmiselt oluline, et enne reklaamkingituse tellimist konsulteeriksid seda tegeva ettevõtte töötajatega. Nii saad kindlasti uusi ja huvitavaid ideid, millised reklaamkingitused võiksid selle saajale pikkadeks aastateks rõõmu pakkuda.

Kuid äkki teha annetus?

Viimasel ajal on üha populaarsemaks muutunud, et jõulude ajal tehakse ettevõtte nimel annetus mõnele abi vajavale ettevõtmisele.

Pooldame annetusi ja heategevust, kuid seda ei tasuks teha oma hinnaliste klientide, koostööpartnerite ja töötajate arvelt.

Turunduse seisukohalt on reklaamkingitus ja annetus täiesti eraldi kulureal. Üks ei tohiks välistada teist. Neil mõlemal on oma koht ja funktsioon. Ettevõtte brändingu ehk väljapoole suunatud kuvandi seisukohalt täiendavad nad kindlasti teineteist.

Juba järgmisel ettevõtte koosolekul võiksite paika panna, kuidas sa sooviksid, et sinu kliendid ja koostööpartnerid sinu ettevõtet jõuludel ja tuleval aastal mäletaksid. Parim viis selleks on loomulikult firmakingitus. See on teie firma sõpradele hoolivuse sümboli edasiandja ja samal ajal ka reklaamikandja pikkadeks aastateks.

Meie Kinkstonis oleme hea meelega sulle abiks, kui oled otsustanud reklaamkingituse kasuks, kuid endal esimese hooga väga head ideed ei tule. Võtke julgelt ühendust! Aitame mõelda, mis oleks see kõige parem ärikingitus sinu klientidele ja koostööpartneritele lähtuvalt teie ettevõtte valdkonnast ja kingituse praktilisest väärtusest.

Kinkston Kingiagentuuri näidistesaal Madara 29/2, Tallinnas
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700