Autor: Best Marketing • 5. november 2019

Jõulukinkide tellimise kunst

Kinkimisega kaasnev andmise ja saamise rõõm on meeldiv aastaringselt, ent teatud perioodil on klientide, koostööpartnerite ja töötajate meeles pidamine peaaegu vältimatu, lausa iseenesestmõistetav.

Tähtis on traditsiooniline kinkide vahetamine niimoodi korraldada, et see mõlemale osapoolele positiivseid emotsioone pakuks.

Kinkide valimine ja üleandmine

Aasta-aastalt tõusvad ootused võivad tekitada kohustuse leida midagi seninägematut ja üllatavat, mis on ühtaegu nii originaalne kui praktiline. Siis tasub pöörduda Kinkston Kingiagentuuri spetsialistide poole, kes on alati valmis nõu ja jõuga abiks olema. Kartust kingi saajale pettumust valmistada ja valikuga kaasnevat ärevust saab vältida. Kinkimisega igapäevaselt kokku puutudes teame, mida kingiks tahetakse. Tänu uuringutele ja kogemustele oleme kursis, mis on parajasti populaarne ja kingisaajaid ka rõõmustab. Pelgalt hinnaklassi tõstes ei tasu kindlasti üle pingutada, et liiga kallis kingitus altkäemaksu või solvanguna ei tunduks.

Praktiline taignarull leiab rakendust nii jõuluks piparkooke küpsetades kui ka muul ajal.

Mõnikord on ettevõtetel paika pandud reeglid, mida sobib klientidele, partneritele ja töötajatele kinkida. Eelarve kulureal on kinkidele määratud kindel summa, ning välja kujunenud raamistik, kuidas kulgeb kogu kinkimise protsess. Samas isegi kui selliseid reegleid pole, peaks ikka võimalusel arvestama kingisaaja tausta, huvide ja hobidega, võimalike kultuuriliste erinevustega ning piirangutega, mis kehtivad suurfirmade ja avaliku teenistuse töötajatele.

Tasub rõhutada, et reklaamkingituste valimisel ja tellimisel on lisaks eelarvele oluline ka ajafaktor. Eriti tähtis on varakult reageerida kinkimise kõrghooajal – sügisel – jõulukingitusi valides. Mida varem sellega tegeleda, seda parem.

Kinkimise mõte

Üldine heaolu kasv on näha ka ärikinkide valdkonnas. Ehkki reklaamkingitus on viimaste tasuvusuuringute andmetel üks soodsamaid võimalusi, kuidas oma ettevõtet ja sõnumit nähtavaks teha, kehtib see ainult juhul, kui kingitus on mitte ainult stiilne, vaid ka vastupidav. Siis, kui kingitus leiab ka reaalset kasutamist! Sellist meenet valides tasub eelistada n-ö „lugu jutustavaid asju“, arvestama peab ettevõtte väärtuste ja sõnumiga, mida kingi saajale edasi anda soovitakse.

2019. aastal leiti USA-s, Kanadas, Mehhikos, Saksamaal, Suurbritannias ja Prantsusmaal läbi viidud Global AD Impressions Study uuringus, et rohkem kui 90% inimesi on reklaamkinke saanud ja kasutab neid keskmiselt 9 kuud. Nii järeldatakse, et kuluefektiivse bränditeadlikkuse kasvatajana ei ole kingitusele võrdset – logotoote CPI (Cost Per Impression) on teiste reklaamikanalitega võrreldes lihtsalt nii palju madalam.

Mõnel juhul minnakse ka ärikinkide ühtlustamise teed, kuid töötajatele ja klientidele identsete meenete tellimine ei pruugi siiski olla ainuõige lahendus, sest ühte ja universaalset „kõigile sobivat“ kinki ei ole olemas.

Kasvanud ootused

Kinki lihtsalt kinkimise pärast ei tehta. Nii on lisaks oma ettevõtte väärtuste silmas pidamisele kahtlemata kriitiline roll ka kingisaaja tundmisel. On rõõm näha, et üha enam ei ole jõulukingituste planeerimine ainult personali- või turundusosakonna ülesanne. Loomingulise lahenduseni jõudmine on tõenäolisem, kui juba ideevoorus teha koostööd ärikingitustele spetsialiseerunud agentuuriga. Kindlasti tasub kaasata ka laiem ring kolleege, sest kes kliente ikka paremini tunneb kui müügiosakond või projektijuht.

Vaata siit Kinkstoni 2019. aasta jõulukataloogi!

Varasema ajaga võrreldes on tähtsamaks muutunud firma visuaalne identiteet. Värve ei kirjeldata enam umbmäärase sõnaga, vaid taotletakse, et näiteks hommikumantel või saunalina oleks võimalikult sarnane identiteediraamatus fikseeritud värviga. Eritellimuse puhul on küll kogus suurem ja arvestada tuleb ka pikema tarneajaga, kuid tulemus on just selline, mida klient ootab.

Kui eelnevalt sai rõhutatud, et kingitus ei pea olema mitte ainult stiilne, vaid ka vastupidav, tuleks lauset tegelikult täiendada, et disain on sama tähtis kui kvaliteet. Kompromisse ei saa lubada kummagi tingimuse puhul.

Õige aeg kingituste tellimiseks

Võimaluste avardumine ja tehnoloogia areng tähendab, et sobivaid kingitusi pakkuvate ettevõtete ja tootjate arv on suur. Paraku ei saa alati usaldada guugeldades välja tuleva firma kodulehel välja reklaamitud esinduspilte ja ka hindu. Iseäranis kehtib skeptilise hoiaku soovitus Euroopa Liidust väljaspool paiknevate ettevõtete kvaliteedilubaduste ja tarneaegade suhtes. Mõnikord on tellimuse täitmisele kuluv aeg hüpoteetiline keskmine, mis tähendab, et kõrghooajal võib see tootmismahu kasvades oluliselt pikeneda.

Kui erilahendusi tellides jätta kõik viimasele minutile, võib kiirustamise arvelt kannatada lõpptulemus, halval juhul ootab kaupa saades ees üllatus ning valminud toode ei rõõmusta kedagi.

Ärikingituste müügile ja tootmisele pühendunud Kinkston Kingiagentuuri kasutades ei saa küll väita, et ebameeldivusi üldse poleks, kuid meie koostööpartnerid on läbi proovitud ja usaldusväärsed. Võimalikud probleemid on tavaliselt võimalik lahendada nii, et need kliendini üldse ei jõuagi – sama aga ei pruugi kahjuks kehtida omapäi piiritaguste tarnijate käest kaupa tellides.

Pakend on sama tähtis kui sisu

Ärikingitust valides tasub osa eelarvest jätta pakendile, mis näiteks erilahenduse puhul võib osutuda tunduvalt kallimaks kui kaubandusvõrgust saada olev kinkekott või tavaline karp. Ehkki kingituste pakkimise all peetakse tavaloogika kohaselt silmas ümbrispaberit, ei pruugi kingipakk üldse selline olla.

Punutud korvidesse sobib panna head-paremat, millega jõulude ajal maiustada.

Väga praktiline on pakendina kasutada näiteks laserlõikuse teel vineerist valminud linnumaja keraamika jaoks. Poekotiks sobiv korduvkasutatav jute-kott kõlbab hästi olmetehnika ümbriseks, seenekorvina kasutamist leidev punutis juustu- ja mahlavaliku kinkimiseks ning puidust lõikelaud kodumaise väiketootja vorstide-sinkide aluseks. Sobivate lahenduste hulk on muidugi suur ja pakendi-võimalusi tasub uurida juba kingi valimise ajal.

Teeme kullerite ja jõuluvana elu lihtsamaks

Kui kingisaajate nimekiri pole liiga pikk, võiks kaaluda kingituste isiklikku kohale toimetamist, et kingiga kaasas käivat sõnumit paremini kingi saajale edastada. Ettevõtte poolt tulevate kinkide üleandmist tuleb võtta kontakti loomise ja sidemete tugevdamisena. Kui projektijuht juhtubki pisut häbelik olema, siis aastalõpp ja kingi viimine on ideaalne võimalus kliendiga kohtuda. Samuti jääb nii ära mure, kas näiteks klaasikunstniku poolt valminud veinikarahvin jõudis ikka tervena kohale või läks logistikakeskuses kaduma.

Õnnestunud kink ei ole mitte ainult edukas turundus või kinkija ja kingisaaja hetkeemotsioon, selle taga on tavaliselt ka põhjalik planeerimine ja aastatega kogutud kogemused.

Rõõmsat kinkimist soovides

Kinkston Kingiagentuur

Facebook: KinkstonKingiagentuur

Instagram: kinkston_kingiagentuur

Youtube: Kinkston Kingiagentuur

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700