Tanel Rand • 1 aprill 2020

Kuidas oma müük kiirelt veebi kolida

Üks on kindel – vaatamata COVID-19 pandeemia pingutustele ei kavatse maailm niipea seisma jääda. Küll aga tuleb kohaneda ja päris kõvasti. Paljude ettevõtjate jaoks tähendab see praegu seda, et siiani kindlal pinnasel seisnud äri tuleb vette visata, et näha kas see oskab ujuda või mitte. Teisisõnu teha kindlaks, kas oma äritegevuse ja müügiga on võimalik jätkata e-kanalites või mitte.

E-poe vaateaken peab kutsuma ostma 24 tundi ööpäevas ja 7 päeva nädalas.  

Kui jätta kõrvale suured jaeketid ja e-kaubamajad, siis väiksemate ettevõtjate seas on praegu kerges eelisseisus need, kes on oma esimesed ujumisliigutused e-kaubanduse lastebasseinis enne kriisi algust selgeks saanud ja praegu juba mõnuga selles segaduses ringi kroolivad.

Et asja võrdsustada, siis proovime elu lihtsamaks teha neil, kes just nüüd ja praegu guugeldavad meeleheitlikult e-poe platvorme ja proovivad sellest maailmast selgemat sotti saada.

Füüsiline pood vs e-pood: suhtlemine klientidega

Füüsilises kaupluses saavad su kliendid kaupa katsuda, selga ja jalga proovida ja tooteid võrrelda. Müüjana on sul võimalik poes oma kliendiga silmast-silma juttu teha, talle nõu anda, soovitusi jagada ja alternatiive pakkuda. Pärispoes näed ka kliendi emotsioone ja saad aru, mis tujus ta parasjagu on, kuuled ta intonatsiooni ja saad sellele vastavalt müügitaktikat kohandada.

Veebis on kõik teisiti. Klienti ei näe sa kunagi ja temal puudub võimalus su tooteid oma käega katsuda. Ainus, mida klient teha saab, on lugeda toote või teenuse tutvustust, vaadata teiste klientide arvustusi ja teha sellest omad järeldused. Aga ka veebis on täiesti arvestatavad võimalused vahetuks kliendisuhtluseks ja siin on mõned variandid, mida peaksid kaaluma:

Meiliturundus – kui sul õnnestub klientidelt küsida nende meiliaadressid, siis on sul olemas lihtne ja efektiivne suhtluskanal – e-post.

Juturobotid ja vestlusaknad kodulehel, e-poes või maandumislehel – vestlusaken on tänapäeval kõige kiirem, mugavam ja loomulikum suhtluskanal nii kaupmehe kui ka kliendi mätta otsast vaadatuna.

Sotsiaalmeedia – suurepärast interaktiivsust pakkuv kommunikatsiooniplatvorm, et teada saada, mida su kliendid soovivad, vajavad ja (sinust) arvavad.

SMS – populaarne ja suure efektiivsusnäitajaga kanal klientidega suhtlemiseks ja kiireloomuliste teadete saatmiseks.

Videokanalid Youtube ja Vimeo võimaldavad laadida üles oma klippe ja reklaame, teha otseülekandeid, tootetutvustusi, teste, jagada videojuhendeid jpm.

Loomulikult tuleb kõigi nende väljundite puhul lähtuda reeglitest ja seadusandlusest. Ka pakkumiste saatmiseks SMS-i teel on sul vaja eelnevalt kliendi nõusolek saada.

Kaupluse vaateaknad vs tootefotod ja bännerid

Pärispoes on sul võimalik kujundada oma vaateaknaid, kuhjata populaarsemad tooted sissepääsude ja kassade juurde ning kasutada muid nippe, et kliente poodi meelitada. Kui natuke vaeva näha, siis on võimalik sama efekt saavutada ka e-poes, kasutades selleks otsisõnade optimeerimist, bännereid tootefotodega, meeldetuletusi, sarnaste või seotud toodetega pakkumisi, tootekaruselle ja teisi digitaalseid väljundeid ja tööriistu, et suunata kliente oma tooteid uudistama.

Pea meeles, et keerulised ajad nõuavad taktitunnet, austust ja tavapärasest konservatiivsemat müügitaktikat. Emotsiooniostude asemel on klientide jaoks praegu tähtsamad esmavajadused ja rahakotiraudu ei julge eriti keegi paotada. See aga ei tähenda kaugeltki seda, et peaksid oma bännerid nähtamatuks muutma ja kõik reklaamikanalid kinni keerama. Vastupidi – kui sa suudad oma toodete või teenustega klientide elu keerulisel ajal lihtsamaks teha, siis proovi olla nii nähtav kui võimalik.

Loomulikult on ka klientide ostukäitumine mõnevõrra erinev sellest, millega sa oma kaupluses kokku puutusid. Peamine on see, et su äri pole enam avatud kümnest kaheksani, vaid uus lahtiolekuaeg hakkab olema 24 tundi ööpäevas ja 7 päeva nädalas. Õnneks saab tänapäeval suurema osa e-poe protsesse ja tegevusi automatiseerida, nii et kaupmees ei pea ööpäevaringselt arvuti juures valvel olema. Näiteks meiliturundusega kaasnevaid töövooge ja ostuprotsesse saab igast otsast automatiseerida ja paljude eri platvormide ja programmidega siduda.

Siin on mõned kasulikud artiklid, millele sul tasuks kohe pilk peale visata:

Kuidas SMS- ja meiliturundus koostööd tegema panna (ingliskeelne) – see artikkel annab hea ülevaate, kuidas SMS-turundust ja meiliturundust kombineerides on võimalik omale tõhus “kaheraudne” turunduskanal luua.

Meiliturunduse automatiseerimise ülevaade (ingliskeelne) – parajas koguses uusi teadmisi meiliturunduse automatiseerimisest ja head näited, kust inspiratsiooni ammutada.

Efektiivsem e-turundus Smaily integratsioonide abil (eestikeelne) – Smaily on loonud integratsioonid, mis aitavad tõsta su äri nähtavust, kiirendada tööprotsesse ja ka lihtsalt muuta oma elu mugavamaks. Siit artiklist saad selle kõige kohta rohkem teada.

Kas eelnev võiks ka minu e-äri käima panna?

Konkreetne vastus on – jah, kindlasti. Oma e-äri ülesehitamine pole lihtne tegevus, eriti praegusel stressirohkel ajal, mil tuleb paljude tulekahjudega üheaegselt tegeleda. Aga midagi võimatut siin ka pole ja proovida tasub alati. Oli ju isegi väljend, et ühtegi kriisi ei tohi lasta raisku minna.

Julgustuseks veel niipalju, et on juba tekkinud arvestatav hulk kohalikke ettevõtteid, kes on oma käe e-äriga valgeks saanud ja tunnevad end oma uutes müügikanalites päris mugavalt.

Toomegi ühe näite – jõusaalid ja fitness. Ei ole lihtne äri ajada, kui kõik su jõusaalid kinni pannakse, aga MyFitness suutis tõestada vastupidist ja pani kibekiirelt käima oma NETFIT online-trenniplatvormi, mis toob trennivideod ja rühmatreeningud kõigile koju kätte. Küsisime neilt kommentaariks paar sõna:

NETFIT on MyFitnessi uus online treeningplatvorm, kus saab osaleda iganädalastes rühmatreeningutes ja treenida oma lemmiktreeneri juhendamise järgi, nagu varemgi, ainult mitte klubis, vaid oma kodus. Ja kui puudub võimalus live-ülekande ajal trennis osaleda, siis kõigi rühmatreeningute videod on arhiivis, et omale sobival ajal trenn järgi teha.

Lahendus sündis suure kiiruga, kuid kliendid on NETFIT-i väga soojalt vastu võtnud ning juba praegu võime öelda, et NETFIT on aidanud meie trennikogukonda veelgi ühtsemaks ja tugevamaks muuta, et jõuaksime oodata ära päeva, mil saame oma klubide uksed taas avada. Visake pilk peale ja treenige turvaliselt, oma kodus püsides: myfitness.ee/netfit

MyFitness Eesti turundusjuht Karin Maandi

Jah, praegune aeg on kahtlemata stressirohke nii suurtele kui väiksematele firmadele ja muidugi klientidele. Küll aga on pea alati olemas mingigi võimalus, et oma äritegevust kriisi lõppemiseni pinnal hoida – vaja läheb natuke innovatsiooni, leidlikkust ja pealehakkamist. Õnneks meil eestlastena peaks sellised komponendid olema sügavale DNA-sse kirjutatud.

Meie vastus COVID-19 kriisile: toeta väikseid ja kohalikke ettevõtteid

Kui ka sinu väikeettevõte seisab silmitsi globaalsest pandeemiast tingitud raskustega ja pead viima oma müügitegevuse üle e-poodi või mõnele digiplatvormile, siis oleme siin selleks, et sind aidata. Kirjuta oma soovidest aadressile tanel@smaily.com ja teeme just sulle mõeldud pakkumise!

Ja mis veelgi parem, Smaily ja Voog on ühendanud oma jõud, et olla ettevõtjatele ühiseks toeks keerulisel ajal ning piiratud aja jooksul pakume koos Voog platvormiga 6-kuulist tasuta e-poe paketti. Eripakkumine on jõus kuni 30. aprillini 2020. Rohkem infot pakkumise kohta leiad siit.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: 51 44 884
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700