10. november 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Henrik Raave küsib nõu: Kuidas agentuur ennast müüma peaks?

Henrik Raave
Krt, see enesemüümine on keeruline. Klientidele oskame alati jube head nõu anda, aga ennast müüa - see on teine asi. Aga müüma peab, kui tahad äri kasvatada. Andke nüüd mulle palun nõu.

Nimelt, ma plaanin saata mõnekümnele potentsiaalsele kliendile, kellele ma varasemalt meili teel meie üritusturunduse teenust juba tutvustanud olen, selle tabeli:

Kuidas selline pöördumine tundub? -->

Tere,

Näljase ettevõtjana torgin teid taas. Siin on pilt sellest, mida ja kellele me täna teeme (lisaks ürituste korraldamisele): ridadel kliendid, tulpades kompetentsid.

Rohelist tööd teeme 100% ise, kollast koos strateegiliste partneritega ja punases osas soovitame paari konkreetset partnerit.

Kirjutan, sest 1-2 säravat klienti võtaks heal meelel veel teenindada.

Kui teil on mõne turundusliku väljakutse osas nõu vaja, leidke mulle tund kohtumiseks. Ainus küsimus - millal?

Henrik Raave 

juhatajaMUST

5016898[email protected]

No kuidas on, mh? Kõik, kes mõistlikku nõu annavad saavad 30 minutit Musta krediiti.

Esimesed turundusproffide kommentaarid sotsiaalmeediast:

Hando: See müügikiri minu arvates ei tööta. See on enesekeskne - mul on paari kliendi jaoks vaba aega. Who cares? Sa pead ikka kliendi probleemi välja uurima ja talle lahenduse välja pakkuma. A la et ma tean, et sul tuleb maikuus firma 20. sünnipäev ja et mul on häid ideid, kuidas seda tähistada.

Mari-Liis: Mulle tuli kunagi kiri agentuurilt, kes ütles, et teie logo on nii kole, teil tuleb sünnipäev, kas võiksime värskendada kogu teie CVI jne. Meil tuli pikaajaline koostöö ;).

Evelin: Mitte muffigi ei saa aru... et milles probleem, mis tabel, miks seal on kirjas mingid firmade nimed ja mis värk on. Aga ega sekundi pärast tuleb juba uus probleem peale ka, nii et väga kauaks juurdlema ei kavatse jääda. Loodan, et lugesid nõuande vastusest välja.

Indrek: Visuaal on hea ja originaalne. Aga ei toimi. Mulle ütleb tabel, et teil puudub fookus. Põhiasju on kolm aga üritatate teha 15. Ja nagu Hando ütles - keda kotib, et te tahate veel paari säravat klienti. Miks särav klient peaks teid eelistama?? ...Kvantiteet ja kvaliteet, U know :) Mul ei teki seost "lahendan Su mure" ja selle tabeliga. Ei teki assotsiatsiooni "aaaa, selliseid muresid lahendab”.

Diana: Kliendina ei taha ma olla üks paljudest vaid see üks ja ainus klient kelle jaoks tema agentuur elab ja hingab. Enamus sinu potentsiaalsetel klientidel on juba mõni partner suure tõenäosusega olemas. Küsimused miks peaks kaaluma sinuga kohtumist - mida sina pakud mida agentuur juba ei paku ja lahendada ei suuda? Miks peaks vahetama? Mis on need sinu säravad lahendused mida see konkreetne klient võiks teha ja mida ta sellega saavutab? Tee asi huvitavamaks kliendile - sõnasta potentsiaalne väljakutse ning siis kohe paku lahendusega konkreetsele kliendile tervikuna välja. Aga sealt peab paistma, et see on tõesti just sellele kliendile suunatud. Ajamahukam aga personaalsem, kõnetab rohkem ja suurem tõenäosus, et ka huvi.

Denise: Nõustun Dianaga, et kui tahad kliente juurde, pead personaalsem olema. Tihti on inimestel töö ülepea ja keegi ei viitsi/taha kuhugile tabelisse süveneda. Ise sa ka ei süveneks suht tõenäoliselt. Ehk kui sul kliendid juba välja otsitud, kellel tõenäoliselt su teenused peaksid huvi pakkuma, siis pane pea tööle ja nt paku idee v analüüsi nende viimast kampaaniat - mida teie teisiti oleks teinud? Tagasiside on iga turundaja jaoks oluline, eriti kui seda teeb agentuur. Londonis on B2B müügis populaarsed kliendiüritused - kutsud oma potensiaalsed kliendid nt lõunale, kus siis tutvustad oma pakkumisi v organiseerid mingi aktiviteedi (Eestis vist kasutatakse kino selle jaoks palju). Eks see kõik kulukam ole kui email saata (siin emaili keegi ei loe, ainult telefon), aga kui kliendid kohal, siis sõltub juba otseselt su endast palju ROI-d saad :). Aga edu!

Helena: Ma võin rääkida oma kogemusest, võib olla on kasu.

Esiteks, tasub olla oma esmases meili teel saadetud pöördumises siiras ja vältida pikka juttu. Vältida igasugust müügijuttu ja mina väldiksin esimeses pöördumises ka oma agentuuri tutvustamist rohkem kui ühe lausega. Kui tahad oma agentuuri teenuseid pakkuda, siis võiks selle ka selgesõnaliselt välja öelda. 

Kui kliendil on head partnerid olemas, siis tõenäoliselt ta sellest lausest edasi ei loe ja see on okei. Siis ei ole ju mõtet teil teineteise aega kulutada. Tihti on aga olukordi, kus olemasolevad partnerid ei rahulda või on muutunud liiga mugavaks. Tuleb tabada õiget hetke. Klient tahab, et keegi võtaks tema, tema äri ja tulemused fookusesse ja pingutaks, pakuks välja midagi uut. Aitaks. Oleks kirglik, täis teotahet.

Ehk siis seda peaks sinu kiri väljendama ja see kõik peab muidugi ka nii olema, selleks et uute klientide usaldust võita. Sa pead tekitama emotsiooni, sümpaatiat, usaldust. Ja kui tutvus käes, esimene prooviprojekt käes, saabub tõehetk, kas jutt ja teod klapivad. Võin tulla koolitust andma :) :)

Rando: Minu kogemus ütleb, et reklaami müügis töötab pigem see kui SINUL on idee ja lahendus kliendi jaoks, mitte et sa lähed küsima "kas teil meile tööd on pakkuda - võin teha ükskõik mida". Ehk ma läheneks igale kliendile eraldi ning pakuks neile idee välja. Hea idee käivitab kliendi ja sellest võib vormuda projekt (ka valdkonnas, kus praegu te ei tegutse). Kokkuvõtvalt - räägi mida sina saad teistele anda, kui see mida sulle peaks antama."

Vaata lisa: https://www.facebook.com/hraave

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700