• ST
  • 19.06.25, 08:45

Toomas Truuverk: "Suvi on B2B turunduses suhete loomise, mitte müügi aeg"

B2B-turundajate seas on levinud uskumus, et suvel pole mõtet suuri kampaaniaid teha, sest „kõik on puhkusel“. Kuid kas see ikka peab paika? Küsimusele aitab vastuse leida Äripäeva juhatuse liige Toomas Truuverk, kellelt uurisime, kas suvi on tõesti aeg, mil otsustajad on kättesaamatud – või vastupidi, just eriti avatud uutele ideedele.
Äripäeva juhatuse liige Toomas Truuverk.
  • Äripäeva juhatuse liige Toomas Truuverk.
  • Foto: Äripäev
Juhid ei lülitu kunagi päriselt välja
„Jah, suvi on kindlasti aeg, mil me üritame puhata ja kontorist eemal olla. Samas ei kao juhtimine suveks kuhugi – juht on juht 24/7. Ka siis, kui ma olen golfiväljakul, liiguvad mu mõtted töö ja uute ideede suunas,“ ütleb Toomas Truuverk, kelle sõnul on suvi ideaalne aeg mõtete kogumiseks ja strateegiliseks süvenemiseks, mil igapäevased operatiivsed ülesanded ei nõua kogu tähelepanu.
„Kui ma augustis kontorisse naasen, olen täis uusi mõtteid ja soovin need tiimiga ellu viia. Küsimus on: kust need ideed tulevad? Kui keegi suudab mulle suvel midagi huvitavat esitleda, on mul tõenäoliselt rohkem aega ja avatust sellega süvitsi tegeleda kui muul ajal.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vähem infot, rohkem tähelepanu
Truuverki sõnul erineb suvine töötempo märgatavalt. „Ma ei loe küll iga päev meile ega istu arvuti taga, aga ma jälgin meediat ja infot kindlasti edasi – lihtsalt teises rütmis. Mul on rohkem aega süveneda, lugeda läbi ka pikemad tekstid, mõista uusi teemasid ja vaadata laiemat pilti. Seda luksust pole tihti sügis-talvises rutiinis.“
Samas rõhutab ta, et meediatarbimine ei kao kuhugi – muutub vaid sisu sügavus ja formaat. „Ma ei hakka otsima uusi kanaleid, vaid loen ja kuulan neid, mida ma niikuinii usaldan. Lihtsalt sügisel ma ei jõua podcast’i kuulata, aga suvel ma jõuan. Ja kui keegi turundaja oskab mulle huvitavalt selgitada, kuidas mõni teenus aitab mu tööprotsesse efektiivsemaks muuta, siis ma kuulan seda meelsasti.“
Kanalid ei kao, formaadid muutuvad
„Ma ei vaheta kanaleid. Kui ma usaldan Äripäeva talvel, siis ma usaldan seda ka suvel. Küsimus on selles, kas mul on aega ja huvi sel hetkel süveneda. Kui sisu on väärtuslik ja relevantne, siis ma tarbin seda ka puhkusel olles,“ ütleb Truuverk.
Ta lisab, et sageli eeldatakse ekslikult, nagu oleksid juhid suvekuudel täielikult kättesaamatud. „Ma ei saa endale lubada, et olen kolm nädalat täiesti eemal ega jälgi, mis toimub. Kui postkasti potsatab midagi silmatorkavat, siis ma kindlasti märkan seda.“
Eesmärk: panna mõte idanema, mitte allkirjastada lepingut
„Tõenäoliselt ei hakka ma juulis suuri tehinguid sõlmima – selleks on vaja meeskonda, kes on samal ajal ise laiali. Aga kui keegi alustab minuga sel ajal sisukat arutelu, kuidas sügisel paremini toimetada, siis see on väärtuslik. Head mõtted vajavad idanemisaega – ja suvi sobib selleks ideaalselt.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Truuverk toob paralleeli tuntud ärijuhtide kogemustest. „Näiteks legendaarne lugu sellest, kuidas Ain Hanschmidt sai esimese mõtte Eesti Gaasi ostuks just golfiväljakul – täiesti juhuslikult. Juhid on suvelgi vastuvõtlikud uutele ideedele, kui need tulevad õigel ajal ja õiges vormis.“
Kokkuvõtteks: suvi on strateegiline võimalus
Toomas Truuverki sõnul pole suvi aeg, mil turundus tuleks pausile panna – pigem on see võimalus esile tõusta. Vähem kampaaniamüra ja rohkem süvenemisaega loob olukorra, kus tugev sisu pääseb rohkem mõjule. Kui eesmärgiks pole kohe müüa, vaid panna otsustaja mõtlema, siis on suvi üks parimaid aegu turunduseks üldse.
Soovitused turundajale – kuidas suvekuudel otsustajateni jõuda:
1. Ära alahinda suve – see ei ole surnud hooaeg.
Kuigi suvi on puhkuseaeg, ei tähenda see, et juhid oleksid oma mõtetega tööelust täielikult eemaldunud. Vastupidi – neil on rohkem ruumi mõelda pikemas plaanis ja vastu võtta uusi ideid. Just suvel on võimalik mõjutada juhi sügiseseid plaane, rääkides temaga strateegilisest suunast, mitte ainult kiiretest lahendustest.
2. Paku süvitsi minevat, hästi läbimõeldud sisu.
Suvel muutub juhi info tarbimise laad – ta ei otsi lühikesi reklaamsõnumeid, vaid väärtust, mida on aega rahulikult läbi töötada. Podcastid, põhjalikud artiklid ja inspireerivad näited sellest, kuidas teenused või tooted aitavad organisatsioonil efektiivsemalt toimida, on just need, mis äratavad tähelepanu.
3. Ära vaheta kanaleid – keskendu kvaliteedile.
Usaldusväärsed meediabrändid, mida juht jälgib ka muul ajal, töötavad ka suvel. Võid kindel olla, et kui su sõnum ilmub usaldatud keskkonnas ja on selgelt seotud juhi vajaduste või eesmärkidega, jõuab see ka puhkuserežiimis otsustajani.
4. Keskendu suhte loomisele, mitte kohesele müügile.
Juulis sõlmitakse harva tehinguid – aga pannakse alus neile. Suvi on ideaalne hetk alustada vestlust, pakkuda uut vaatenurka või kutsuda juhte arutlema sügiseste eesmärkide üle. Kui sa suudad panna mõtte idanema, võib see kasvada tugevaks koostööks hetkel, mil kogu tiim on taas laual.
5. Torka silma ajal, mil konkurendid vaikivad.
Paljud turundajad jätavad suve vahele ja lükkavad tegevused sügisesse. See loob olukorra, kus suvisel turundusel on vähem konkurentsi ja rohkem nähtavust. Kui sisu on hästi ajastatud ja professionaalselt teostatud, on mõju sageli suurem kui tihedas sügishooajas.
Niisiis, B2B-turundajad: kui teised magavad, kasuta sina võimalust. Juht ei lülita end suvel välja – ta lihtsalt ootab häid mõtteid, mis väärivad sügisel elluviimist.
Äripäeva turunduslahenduste osakond aitab hea meelega suvised kampaaniad ellu viia. Vaata juunikuu kampaaniapakkumisi SIIN ja juuli pakkumisi SIIN.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Best Marketing esilehele