• 14.08.25, 11:56

Raido Tamar: turundaja ei pea olema SEO spetsialist, aga tark tellija küll

Lisaks aitab optimeeritud sisu põhitõdedest arusaamine turundajatel paremini erinevaid võimalusi näha, leiab SEO ekspert ja digiturunduse aastakonverentsi Best Internet üks esinejatest Raido Tamar.
SEO ekspert ja digiturunduse aastakonverentsi Best Internet üks esinejatest Raido Tamar
  • SEO ekspert ja digiturunduse aastakonverentsi Best Internet üks esinejatest Raido Tamar
SEO maailmas levib aina rohkem müra, mis võib jätta mulje, et vanad optimeerimisvõtted on ajalugu ja kogu mäng käib üksnes uute tööriistade ja AI-lahenduste ümber. Tegelikkuses ei ole fundamentaalsed põhimõtted kuhugi kadunud, rõhutab SEO ekspert Raido Tamar.
Olete oma digiturunduse aastakonverentsi ettekande pealkirjaks pannud „SEO 2.0 – mis muutub, mis jääb?“. Mis Teid ajendas seda fookuse valima? Millist segadust või milliseid valearusaamu SEO teemal praegu turul näete?
Fundamentaalsed SEO praktikad ei ole ajas väga palju muutunud, aga liigne müra võib jätta mulje, et oleme juba uude optimeerimisajastusse jõudnud. See võib tekitada küsimusi, kas on üldse veel vaja lehtede SEO-le aega ja ressursse investeerida. Uusi võimalusi on kindlasti juurde tekkinud, aga ilma baastaset korda tegemata on keeruline neid enda kasuks tööle panna.

Artikkel jätkub pärast reklaami

SEO on ennegi muutunud ja muutub kindlasti mitmekihilisemaks ka edaspidi. Oma ettekandes selgitan, kuidas leida tasakaalu aastaid toimiva ja uute võimaluste vahel. Tuleb katsetada ja olla avatud uutele võimalustele:
  • Kuidas mitte lasta end pimestada võimalikest kiiretest võitudest või uutest võimalustest?
  • Kuidas brändi mõju, valdkonna temaatilisus ja üldine asjakohalisus on muutnud optimeerimise veel kompleksemaks?
  • Kuidas kompame traditsioonilise SEO kõrval ka uusi võimalusi, mille puhul ei piisa enam ainult sellest, et iga otsingut või otsingupäringut eraldi käsitleda?
  • Kuidas klassikalised otsingutulemused on muutunud mitme faasiga süsteemiks? Optimeerimiseks, mis nõuab sisu üldisest relevantsusest edasi vaatamist, et see oleks detailideni kasulik, etapiviisiliselt leitav ja semantilises vastavuses.
  • Teistpidi, kuidas on osadel lehtedel mõistlik viimane lõik unustada, et need niigi keerulist optimeerimistööd veel keerulisemaks ei muudaks?
Mis on olnud Teie hinnangul suurim murranguline muutus SEO arengus viimase 5 aasta jooksul?
Otsingutulemused ehk SERP (Search Engine Results Page) ja otsingu olemus on muutunud. Enam ei saa ka rääkida lihtsalt otsingutulemusest või lihtsalt Google’i otsinguribal otsimisest. Seniste linkide nimekiri on muutunud visuaalselt rikkalikumaks ja dünaamilisemaks. Otsingumootori mõiste klassikalises mõttes on oluliselt muutunud ehk enam ei ole nii selgeid piire, mida tähendab „otsingumootor“.
Google’i otsingutulemuste esiletõstetud väljavõtete (featured snippets, knowledge paneks/graphs), video, piltide, uudiste plokkide, kaardistulemuste ja palju muu kõrval on muutusi veel kiirendanud AI ülevaated ja tehisintellektiga seotud lahendused. Mistõttu on otsing muutunud kirjumaks nii tulemuste kui ka oma olemuse poolest.
Mida tähendab otsingutulemus? Kas otsimine = guugeldamine? Palju peaks panustama Google’i otsingumootoritele optimeerimisele? Kui palju peaks vaatama edasi?
Kasutajate probleemide otsingute kontekstist, kavatsusest, eesmärgist ja taustast arusaamine on muutunud olulisemaks. Ja kas päeva lõpuks kogu see vaev ka kliki toob?
Vaata 19. septembril Tallinna Loomaaia Keskkonnahariduskeskuses toimuva digiturunduse aastakonverentsi Best Internet 2025 infot, esinejaid ja programmi SIIT.
Registreeri end üritusele soodushinnaga 359 eurot (445,16 eurot KM-iga) SIIN. Soodsam hind kehtib veel TÄNA, 14. augustil (k.a).
Millisel määral peaks iga turundaja SEO-st teadmisi omama? Kust maalt algab SEO eksperdi töö? Kuidas iseloomustaksid oma tööd (nt loomingulise vs tehnilise töö osakaal; isikuomadused, mida see roll eeldab jms)?
Turundaja tööriistakastis peaksid olema minimaalselt SEO teadmised, mis aitaks olla vähemalt tark tellija.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tähtis on omada arusaama aluspõhimõtetest, aga tihti defineerib ka projekti olemus, palju on vaja aru saada, kuidas võiks veebileht või sisu (SEO ei ole ainult lehesisene optimeerimine) leida tee sinu sihtgrupini.
Tehnilise SEO baasteadmiste omandamine võtab tihtipeale liiga palju aega, et sellega sügavuti minna. Väiksema sisu mahuga ja väheste funktsioonidega lehtedel ei ole tihti ka suuri tehnilisi probleeme. Suuremate lehtede probleemid on tihtipeale aga niivõrd erinevad, et nende tuvastamiseks ei piisa baasteadmistest. Kergem ja kuluefektiivsem on teha SEO eksperdiga kiire konsultatsioon – alati ei ole vajadust põhjaliku SEO analüüsi/auditi järele.
Turundajad võiksid oma olemasolevaid tugevusi ära kasutada ja neid SEO poolelt edasi arendada. Järjest tähtsamaks on SEO töödes muutunud digitaalse PR-i ja sisu levitamise oskused: mitte ainult nn traditsioonilisemate SEO tööde osas, vaid ka tehisintellekti ja suurte keelemudelite lahenduses nähtavuse parandamisel. See on seotud ka üldisema turundusega. Linkide ehitamine ehk link building on kindlasti üks alahinnatud valdkond, mille puhul tasuks turundajal baasteadmised omandada.
Lisaks aitavad optimeeritud sisu põhitõed ja potentsiaalsetest otsingutest arusaamine (märksõnade analüüs või mõistmine, kas, kuidas ja kus otsinguid tänapäeval tehakse) paremini erinevaid võimalusi näha.
Raido Tamar on Eesti kõige kogenum SEO ekspert, kes aitab parandada sinu kodulehe nähtavust Google`is. Tema peamiseks tegevuseks on e-kaubanduse lahenduste otsingumootorite optimeerimine ja mahukate veebilehtede analüüsimine. Tamari kliendide hulka on kuulunud edukad Eesti ettevõtted nagu Hansapost, Home4you, Rahva Raamat, Telia, IF Kindlustus ja Õhtuleht.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Best Marketing esilehele