Autor: Laura Reiter • 31. mai 2024

Astri Grupi turundusjuht: näen liiga palju väikese keskkonnamõjuga tegevuste ülemäärast turundamist

Astri Grupi ja Lõunakeskuse turundusjuhi Piret Vapajeva sõnul tundub talle, et ettevõtted, kes aastaid tagasi tegid väga jõuliselt rohepesu, on mõnevõrra tagasi tõmbunud, kuid endiselt näeb ta liiga palju väikese keskkonnamõjuga tegevuste üleliigset turundamist.
Piret Vapajeva: “Kindlasti on jätkusuutlikkus kaasatud Astri Grupi brändi kuvandi loomisesse ja me teeme seda väga teadlikult.”
Foto: Teele Mustallikas

Eelmise aasta lõpus antud intervjuus mainisite, et Astri Grupi oluliseks suunaks on ka jätkusuutlikkus, tuues välja, et Astris teeb iga üksus pikaajalise vaate ja kujundab selle põhjal rohestrateegia, mida vajadusel saab täiendada ja selle põhjal edasi tegutseda. Kuidas rohestrateegia juurutamisega läinud on? Kas teete ka juba oma üksustes igapäevaselt konkreetseid tegevusi, et jätkusuutlikumalt toimetada?

Astri Grupp loob ligitõmbavaid elukeskkondi, kus kaubandus, meelelahutus, teenindus, kodud ja ärid võimendavad üksteist. Meie jätkusuutlikkuse strateegial, mille nimeks on Roheline Astri, on kolm suunda: hooned ja energeetika; transport ja linnaruum ning ringmajandus ja vastutustundlik tarbimine.

Keskkonnajalajälje vähendamine on pikk plaan ja austus tulevaste põlvkondade vastu. Suurim muudatus, mida Astri Grupis juurutatakse, on otsuseid vastu võttes arvestada keskkonnajalajälje vähendamisega ja seda igal tasandil. Teisisõnu - kui on valida mitme variandi vahel ja keskkonnasäästlik valik on äriliselt vähegi mõistlik, eelistatakse seda.

Ettevõttena tajume oma vastutust ja seetõttu üritame ka kliendile elu lihtsamaks teha ning tema harjumusi rohelise mõttemaailma poole nügida.

Kui tahame, et inimesed oma tegevusele ja tarbimisharjumustele rohkem mõtleksid, siis peaksime ise ka eeskuju näitama. Anname endale aru, et oleme veel kaugel „rohelisest“, aga teeme väga teadlikke jõupingutusi, et sinna jõuda. Huvitamatest tegevustest võiksin välja tuua selle, et toodame ise rohelist elektrit. 2020. aastal lõime energiaettevõtte Roheline Astri OÜ, mis rajab päikeseelektrijaamu keskuste ja turgude katustele.

Kõik meie digilahendused (koduleht, partnerite iseteenindus ja keskuste majajuht) jooksevad kõik tuule- ja hüdroenergia peal, meil on kõigi keskuste juures jalgrattaparklad, Tartus opereerime tasuta bussiliini, meie kõikides linnades on Eleport, Elektrum ja Enefit Volt elektriautode laadijad ning aitame järjepidevalt kaasa taaskasutuse populariseerimisele.

Kas ja kuidas roheteemasid turunduses ja kommunikatsioonis välja toote?

Hoidume teadlikult meie seniste tegevuste suure kella külge panemisest, sest näeme liiga palju rohepesu ehk väikese keskkonnamõjuga tegevuste ülemäärast turundamist, mis lõppkokkuvõttes eksitavad inimesi. Meie jaoks on oluline, et teeme ise õigeid valikuid ja lähtume otsuste tegemisel keskkonnast ning suuname ka oma kliente sarnaseid valikuid tegema.

Hiljuti testisime „TEO TAHE“ kampaaniat, mis sai alguse eelmisel aastal ja millest meil on plaan kasvatada pikaajaline traditsioon. Kampaania sisu on väga lihtne, kus rääkisime ja tuletasime meelde klientidele keskkonnateadlikumat igapäevaelu, kuidas ta saab läbi Astri Grupi üksuste taaskasutada, sorteerida, laadida, remontida jne.

Kuna tahame ka oma kliente suunata keskkonnateadlikke valikuid tegema, siis oleme pannud rõhku uuskasutuspoodidele ning poodidele, kes pakuvad ise erinevaid võimalusi riiete ümberkäitlemiseks. Meie keskustes toimub ka mitmeid kirbukaid (nt Basaar, mis toimub nii Tallinnas, Pärnus kui Tartus) ning teisi taaskasutusega seotud üritusi (nt suusalaat, kus saab oma talvevarustust müüa ja selle teisele ringile saata). Kõik meie kampaaniad ja üritused võiksid suunata inimesi keskkonnateadlikumaid valikuid tegema.

Kas rohepesu on teie hinnangul siis endiselt probleem?

Vähemalt esmapilgul tundub, et ettevõtted, kes aastaid tagasi tegid väga jõuliselt rohepesu, on mõnevõrra tagasi tõmbunud. Tarbija on üha teadlikum ja näeb rohepesu väga kiirelt läbi.

Olgugi et Astri Grupp on juba liikumas parema tuleviku rajal, tajume väga selgelt, et need on alles esimesed väikesed sammud kogu grupi keskkonnajalajälje vähendamise suunas.

Kas jätkusuutlikkus on kaasatud kuidagi ka Astri Grupi brändi kuvandi loomisesse?

Kindlasti on jätkusuutlikkus kaasatud Astri Grupi brändi kuvandi loomisesse ja me teeme seda väga teadlikult. Astri Grupp on Eesti kapitalil põhinev kõige kaasaaegsem kaubanduskeskkondade arendaja. Et me seda olla saaksime, peame kogu aeg muutustega kaasas käima ja sellesse panustama, seda nii suurte investeeringutega aina keskkonnatõhusamaks muutumiseks kui ka tavalise baashügieeni täitmisega.

Jätkusuutlikkus läheb eriti korda Z-põlvkonnale. Kuidas neile turundust teete? Milliseid kanaleid kasutate?

Z-põlvkond on oma kanalite kasutuse poolest sarnane Y-põlvkonnale, kuid seal on siiski erinevus. Z-põlvkond on kindlasti rohkem telefonis ning kasutab informatsiooni saamiseks otsingumootori Google’i asemel TikTokki. Kusjuures nad teevad palju taustatööd enne, kui midagi ostavad või broneerivad. Oleme oma kaubanduskeskkondadega nii Instagramis kui TikTokis ning suhtleme Z-põlvkonnaga peamiselt just nendes kanalites.

Noorte hulgas on kindlasti populaarsed meie ägedad taaskasutuspoed nii Balti Jaama Turu teisel korrusel kui Lõunakeskuses. TikTokis teevad meie üksustele (Balti Jaama Turg, Keskturg ja Lõunakeskus) sisu tegelikult Z-põlvkonna noored ise.

Z-põlvkond on sellepärast väga vinge, et keskkond on nende jaoks ülioluline. Üks asi on see, kuidas me teeme neile turundust, aga sellest hoopis olulisem on see, millised on meie väärtused, põhimõtted ja eesmärgid. Keskendume sisule, kaasame noori ja kogukondi, et olla täna parem kui homme ja muutuda keskkonnale üha vähem koormavaks.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700