• 08.11.23, 15:00

Turunduse TOP 2023

1. novembrist ilmuma hakanud Turunduse TOPis selgusid Eesti edukaimad agentuurid. Käesolevasse artiklisse koondasime kokku intervjuud Turunduse TOPi parimatega. Iga intervjuu lõpust leiate vastava valdkonna täispika edetabeli.
Turunduse TOP 2023
  • Foto: Joshua Golde / Unsplash
Eelmise aasta majandusnäitajate põhjal olid kõige edukamad agentuuritulu teenijad Mashamedia OÜ, Dentsu Estonia AS (konsolideeritud tulemus) ja Mediabrands Digital OÜ. Agentuuritulu TOPi 2. koha võitja: meil on turu üks kogenumaid turundustegevuste mudeldamise tiime.
Edukaim reklaamiagentuur oli Tank OÜ, teisele kohale jõudis Refleks OÜ ning kolmandale kohale jõudis Agentuur La Ecwador OÜ. Reklaamiagentuuride TOPi eesotsa lendas tormilind.
Meediaagentuuride edetabelis jagasid esimest ja teist kohta Inspired Universal McCann OÜ ja Intense Growth Hub OÜ ning kolmandale kohale tuli HBS Estonia OÜ. Meediaagentuuride TOPi võitja: oleme number üks meediaagentuur aastast 2013.
Digiturundusagentuuride TOPi edetabelis oli esikohal Mashamedia OÜ, teisele kohal Mediabrands Digital OÜ ning kolmandale kohale jõudis Holini OÜ. Digiturundusagentuuride TOPi teine: nõudlus digiturundusagentuuride järele on oluliselt kasvanud.
Edukaima kommunikatsiooniagentuuride TOPis saavutas esi kohta teist aastat järjest Akkadian OÜ, teisele kohale tuli Optimist Public OÜ. Kolmandale kohale tuli Hamburg & Partnerid OÜ. Kommunikatsiooniagentuuride TOPi võitjad tegid rekordtulemuse
Edukate sündmusturundajate TOPi esikolmikusse kuulusid NJ Production OÜ, Jolos OÜ ja Frank Events. Sündmusturunduse TOPi võitja ületas eesmärgid ja laiendas haaret väljapoole Eestit.
Edukate reklaamikäibe teenijate edetabeli esikolmiku moodustasid Duo Media Networks OÜ, Delfi.ee (koos paberlehtedega), Postimees Grupp (kõik reklaamikäibed kokku). Reklaamimüügi TOPi 2. koha võitja: kohalikud meediaettevõtted otsivad oma unikaalset positsiooni ja väärtust.
Äripäeva TOPi liikumise peatoetaja on KPMG.
Turunduse TOP sisaldab:
agentuuritulu TOP,
reklaamiagentuuride TOP,
meediaagentuuride TOP,
digiturundusagentuuride TOP,
kommunikatsiooniagentuuride TOP,
sündmusturundusagentuuride TOP,
reklaamimüügi TOP.
TOPi ettevõtte sertifikaat
Kui ka teie ettevõte on TOPi pääsenute seas, saate vastava sertifikaadi soetada siit.
TOPi andmeid saab osta
Äripäeva TOPid on koostatud Äripäeva Infopanga andmete põhjal. Turunduse TOPi näevad Best Marketingi digitellijad ja Äripäeva tellijad, aga seda saab osta ka eraldi andmefailina, kirjutades e-postile [email protected].
Turunduse TOPi koostamise metoodika
Lähteandmed: Müügitulu (käive), kasum enne makse ja lisandväärtus töötaja kohta aastatel 2022 ja 2021. Töötajate arv kaks või enam aastal 2022, üks või enam aastal 2021.
Turunduse valdkonna edetabelitesse pääsemiseks pidi ettevõtte vastava valdkonna tegevuse osakaal käibest olema vähemalt 51%. Edetabelis osalesid käibelt suurimad ettevõtted.
Käibepiir oli vastavalt valdkondadele järgmine:
• Reklaamiagentuurid – 500 tuhat eurot aastane müügitulu 2022. aastal
• Meediaagentuurid – 2 mln eurot aastane müügitulu 2022. aastal
• Kommunikatsiooniagentuurid – 100 tuhat eurot aastane müügitulu 2022. aastal
• Sündmusturundusagentuurid - 150 tuhat eurot aastane müügitulu 2022. aastal
• E-turundusagentuurid - 200 tuhat eurot aastane müügitulu 2022. aastal
Samuti peab ettevõte olema tegutsenud kahel järjestikusel täismajandusaastal. 2023. aastal TOPi koostamiseks võttis Äripäev äriregistrist eelmise aasta majandustulemuste põhjal valdkonna käibelt suurimate ettevõtete andmed. Edetabelis osalesid ettevõtted, kelle majandustulemused olid olemas äriregistris andmete kogumise hetkel. Ettevõtted seati pingeritta kuue näitaja põhjal. Arvutamise aluseks võtsime 2022. aasta müügitulu, müügitulu kasvu võrreldes 2021. aastaga, 2022. aasta kasumi enne makse, kasumi kasvu võrreldes 2021. aastaga, rentaabluse aastal 2022 ja ettevõtte lisandväärtuse töötaja kohta 2022. aastal. Iga näitaja põhjal reastati ettevõtted edetabelitesse, iga koht järjestuses andis kohale vastava arvu punkte. Kuue tabeli punktid liideti. Võitis kõige vähem punkte kogunud ettevõte.
Reklaamimüügi edetabelis osalesid ettevõtted 2022. müügitulu alusel, käibepiir oli 100 tuhat eurot 2022. aastal; Agentuuritulu* edetabelis osalesid ülaltoodud viie valdkonna ettevõtted, agentuuritulu käibepiir oli 100 tuhat eurot 2022. aastal. *agentuuritulu = müügitulu – ostetud kaubad, teenused.
Kui ettevõtte andmed TOPis puudusid võib põhjus olla järgnevas:
• Ettevõttel pole olnud aktiivset majandustegevust kahel täielikul majandusaastal (2021-2022)
• Kui ettevõtte viimase aasta või kahe viimase aasta keskmine omakapital on negatiivne.
• Kui ettevõttel puuduvad töötajad või nende arv on alla arvutustes lubatud piiri.
• Kui ettevõtte 2022. aasta müügitulu jäi alla vastavas tabelis osalevate ettevõtete käibepiirist.
• Kui ettevõtte aruanne ei olnud edetabeli koostamise hetkel äriregistri elektroonilisest süsteemist kättesaadav
• Kui ettevõte oli kustutatud, likvideerimisel või pankrotis TOPi koostamise hetkel
• Emaettevõtte andmete konsolideerides tütarfirmad samas edetabelis osaleda ei saa.
• Ettevõttel on suured maksuvõlad MTA andmetel (edetabeli koostaja võib seda reeglit pehmendada ajatatud võlgade puhul)
• Kui ettevõtte majandusaasta aruanne sisaldas audiitori märkust, mis viitas majandusnäitajate vigasele esitamisele või puudustele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.11.24, 15:21
Number 1 põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele