Autor: Mari-Epp Tirkkonen • 8. märts 2023

Patendiamet: kui su nimi on ka bränd, siis tuleks see registreerida kaubamärgina

Mõeldes nimele kui brändile meenuvad esmalt erinevad artistid. Tegelikult kasutab oma nime kaubamärgina igaüks, kes enda nime alt tooteid-teenuseid pakub ja ihkab olla tuntud just oma nime vahendusel. Paraku ei kiputa Eestis sellistele tähistele kaubamärgikaitset taotlema.
Endanimelise kaubamärgi omanik Kirsti Timmer.
Foto: Erakogu

Nimede kaubamärgina registreerimise teema tõuseb sageli päevakorda siis, kui lahvatab järjekordne skandaal mõne tuntud isiku nime kasutusõiguse ümber – nagu mõni aeg tagasi Jaak Joala monumendiga seoses. Konflikt võib olla kahetsusväärne, kuid juhib samal ajal avalikkuse tähelepanu vajadusele oma intellektuaalomandit õigel ajal kaitsta. Ei saa siiski öelda, et selliste kaubamärgitaotluste hulk Eestis märkimisväärselt kasvaks.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700