Autor: Mari-Epp Tirkkonen • 8. märts 2023

Patendiamet: kui su nimi on ka bränd, siis tuleks see registreerida kaubamärgina

Mõeldes nimele kui brändile meenuvad esmalt erinevad artistid. Tegelikult kasutab oma nime kaubamärgina igaüks, kes enda nime alt tooteid-teenuseid pakub ja ihkab olla tuntud just oma nime vahendusel. Paraku ei kiputa Eestis sellistele tähistele kaubamärgikaitset taotlema.
Endanimelise kaubamärgi omanik Kirsti Timmer.
Foto: Erakogu

Nimede kaubamärgina registreerimise teema tõuseb sageli päevakorda siis, kui lahvatab järjekordne skandaal mõne tuntud isiku nime kasutusõiguse ümber – nagu mõni aeg tagasi Jaak Joala monumendiga seoses. Konflikt võib olla kahetsusväärne, kuid juhib samal ajal avalikkuse tähelepanu vajadusele oma intellektuaalomandit õigel ajal kaitsta. Ei saa siiski öelda, et selliste kaubamärgitaotluste hulk Eestis märkimisväärselt kasvaks.

Sisu on kättesaadav ainult tellijale.
Lugemiseks logi sisse või vormista tellimus
EraisikEttevõte
Olen tingimustega nõus
Kaardimaksega
Mobiilimaksega
Juhime tähelepanu, et Sul on õigus keelata oma kontaktandmete kasutamine samasuguste toodete või teenuste otseturustuse tegemiseks võttes Äripäevaga ühendust aadressil [email protected] või telefonil 667 0099.
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700