Moepsühholoogia uurib põhjuseid, miks me ostame just selliseid kaupu nagu me ostame, kuidas riided mõjutavad meeleolu ja ettekujutust oma kehast ning kuidas mood defineerib inimest kui isiksust, sõnas moepsühholoog ja raamatu "Big Dress Energy" autor Shakaila Forbes-Bell, ja tõi välja kolm moetrendi, mis on Londonis kuumad 2023. aastal.
- Moepsühholoog ja üks tänavuse Passwordi välisesinejatest Shakaila Forbes-Bell.
Shakaila, mida kujutab endast moepsühholoogia?
Moepsühholoogia käsitleb teemasid, mis muu hulgas kätkevad endas põhjuseid, miks me ostame just selliseid kaupu nagu me ostame, kuidas riided mõjutavad meeleolu ja ettekujutust oma kehast ning kuidas mood defineerib inimest kui isiksust.
Rääkides aga kiirmoebrändidest. Mis on näiteks viimase aja kõige kuulsama moekaupade e-poe Sheini edu saladus?
Sheini puhul on peamine soodne hind. Z-põlvkond on rahaasjades väga nutikas ja teadlik ja peab mõsitliku hinnaga oste väga oluliseks. Kuna Z-põlvkonna inimesed otsivad oma identiteeti, katsetavad erinevate stiilidega, siis peavad nad ka palju erinevaid kaupu ostma. Ja kuna nende sissetulekud pole suured, siis on loomulik, et nad teevad seda läbi kiirmoe brändide.
Samal ajal on Z-põlvkond ka äärmiselt keskkonnateadlik ja nad saavad aru kiirmoe suurest jalajäljest. Nii et nende jaoks on Sheinist ostmine ka võitlus iseendaga, raha ja eetika konflikt. Aga enamasti saab soodne hind võitu murest planeedi üle.
Sheini puhul on väga oluline ka kogukonna aspekt. Sheini e-poes on ausad review'd, mis aitavad teistel kogukonnaliikmetel teha ostuotsuseid. Z-generatsioon armastab infot, kogub seda eri allikatest ja tahab teha parimaid otsuseid ning Sheini kogukond aitab seda teha.
Shein on globaalne hiiglane, aga samal ajal kerkib iga päev esile mõni uus disainer, mikrobränd. Kui oluline roll on uutel väikestel moebrändidel?
Nagu ma enne kirjeldasin Z-põlvkonna dilemmat soodsa hinna ja keskkonnamõju osas, on sama lugu ka originaalsusega. Ühest küljest tahab Z-põlvkond kuuluda oma gruppi, kanda teistega sarnaseid riideid. Samal ajal on neil ka vajadus olla originaalne ja siin tulevad mängu mikrobrändid. Noored miksivad kokku näiteks Sheini riideid ja mõne uue disaineri tooteid. Nende jaoks on oluline tasakaal - ühtaegu sulanduda gruppi, aga samal ajal ka silma paista.
Mis on Londoni moes kuum kevadel 2023?
Tooksin välja kolm peamist trendi:
1. tutti- frutti - väga värvikirevad riided on jätkuvalt veel moes;
2. denim (teksastiil) - ühest küljest retro, aga teisalt moodsate nüanssidega;
3. business & party. London on suur linn, inimestel pole võimalik pärast tööd minna koju riideid vahetama. Otse töölt minnakse peole. Lahendus on mix & match ehk formaalsed kontoririided koos vaba aja riietega, näiteks pintsak ja teksad.
Shakaila Forbes-Bell on tänavuse turunduskonverentsi
Password üks peaesinejatest, kes räägib seal sellest, kuidas oma toode trendikaks muuta ja kuidas see, mida kanname, mõjutab meie käitumist, ning kuidas moetrende ennustada.
Vaata konverentsi infot ja programmi ning registreeru juba täna SIIN.Seotud lood
Tarbijauurija ja TalTechi turunduse dotsent Iivi Riivits-Arkonsuo sõnul on turundusuuringute puhul tulnud esile tarbija süvavaade – tarbijaetnograafia võimaldab rohkem rohujuuretasandini minekut, samas kui teisel pool on suurandmed, millest joonistuvad välja väärtuslikud mustrid.
Egle Raadik jagab, kui palju ja mis moel mängib tema töös rolli reklaamipsühholoogia, tuues muu hulgas välja kolm neuroturunduse võtet, mida ta oma praktikas kasutab.
Tallinna Ülikooli reklaamipsühholoogia lektor Tiina Hiob sõnas, et turundus ja reklaamitööstus on paraku osa n-ö tähelepanutööstusest ja piiridel mängimine kuulub selle juurde. Loe intervjuust reklaami, turunduse ja psühholoogia seostest lähemalt.
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.