Egle Raadik jagab, kui palju ja mis moel mängib tema töös rolli reklaamipsühholoogia, tuues muu hulgas välja kolm neuroturunduse võtet, mida ta oma praktikas kasutab.
- Amazoni ettevõtja Egle Raadiku sõnul on neil vaja klienti eelkõige kõnetada läbi lukuaugu ja kenad pisikeste tekstidega minimalistlikud disainid kaugele ei purjeta. Foto: Liis Treimann
Küsimusele, kas ja kui palju mängib tema töös rolli reklaamipsühholoogia, vastas Egle Raadik, et see mõjutab tema tööd e-kaubanduses ülivõrdes ja seal on turunduse mängureeglid hoopis teistsugused kui tavakaubanduse riiulitel näha on ning seda eriti just visuaalse neuroturunduse poole pealt. Ta märkis, et arendavad koos tiimiga Amazoni klientidele üle maailma tavapäraseid tooteid veidike paremaks.
Raadik sõnas, et tuhandete toodete seas silma paistmiseks tuleb võtta mängu kõik nipid ja trikid, et saada toodet otsiva kliendi klikk Amazonis endale, jagades siinkohal näidet: „Kui leiame, et kliendid otsivad koertele vitamiine ja leiame olemasolevate toodete kommentaariumist vihje, kuidas neid paremini teha, siis tahaksime turult oma osa saada.“ Ta lisas, et kui aga trükkida amazon.com-is sisse "dog vitamins", näeb, et pilt on kirju ja tähelepanu oma tootele on üpris raske saada.
Siinkohal tõi Raadik välja esimese neuroturunduse võtte, mida nad on kasutanud: „Pakend ei tohi olla piklik ega valge, vaid pigem ruudukujuline ja silmapaistvat tooni - seda seetõttu, et Amazoni tootepildid on ruudukujulised ja tahame näidata oma toodet võimalikult suurelt. Peame meile antud ruumi maksimaalselt ära täitma.“ Järgmisena on tema sõnul vaja ära lahendada, mis värvi pakend kogu selles kirjususes silma hakkab. Siinlohal võtavad nad olemasoleva seisu screenshot’i ja testivad oma ideid seni kuni soovitud silmapaistvuse kätte saavad - olgu see siis oranž või süsimust - vahet pole, peaasi et silm pidama jääb.
Pakend ei tohi olla piklik ega valge, vaid pigem ruudukujuline ja silmapaistvat tooni.
„Kolmas visuaalne neuroturunduse võte on see, et kas meie unikaalne eristuvuspunkt, millega turule tuleme, hakkab ka pakendil pisikese avapildi puhul silma või peab klient toote lahti klikkama (mida ta ei tee), et USP (unique selling proposition) üles leida,“ jagas Raadik, nentides, et disaineritele see aga ei meeldi. „Meil on vaja klienti eelkõige kõnetada läbi lukuaugu ja kenad pisikeste tekstidega minimalistlikud disainid kaugele ei purjeta,“ sõnas ta.
Raadik märkis, et kuna nad toimetavad e-kaubanduses, kus klient ei saa toodet kätte võtta, proovida, nuusutada ega tunnetada, tuleb see kõik kompenseerida piltidega. „Meie mänguruum on väga spetsiifiline ja psühholoogiliselt hästi paika pandud mängureeglitega,“ rõhutas ta ja lisas, et avapilt peab tooma kliki, järgmine näitab rahulolevat klienti koos tootega, kes sai oma mure tänu tootele lahendatud. „Kolmas, neljas ja viies toovad esile feature’id, suurused ja detailid,“ avaldas Raadik ja lisas, et viimane võib vabalt olla anonüümne võrdlustabel teiste turulolijatega, et oma toote parendusi veel paremini kliendile ette näidata. Selle pildi eesmärk on Raadiku sõnul süstida viimane kindlustunne ja klient "koju tuua".
Raadiku sõnul kasutavad nad neuroturundust väga konkreetselt ka tootekuulutuse pealkirjas ja tekstis ning ka toote ümber asetseval pakendil. Kogu meie töö ongi üks suur neuroturundus, sest ka tooteideed leiame üles klientide reviews’id läbi kammides - kus meie konkurent on kas turunduse või tootearendusega märgist mööda lasknud,“ lausus Raadik ja lisas, et sellest saab nende võimalus turule siseneda ja täna seda kahe ettevõttega globaalsel turul teevadki.
Egle Raadik räägib turunduskonverentsil
Password, mille fookuses on tänavu turundus ja psühholoogia ning selle kokkupuutepunktid, kaupade müügiedu ennustamisest. Vaata konverentsi infot ja programmi ning registreeru juba täna
SIIN.
Seotud lood
Tallinna Ülikooli reklaamipsühholoogia lektor Tiina Hiob sõnas, et turundus ja reklaamitööstus on paraku osa n-ö tähelepanutööstusest ja piiridel mängimine kuulub selle juurde. Loe intervjuust reklaami, turunduse ja psühholoogia seostest lähemalt.
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.
Viimased uudised
Läti tõi Baltikumi ühe hõbe- ning kaks pronkstrummi, Leedu aga ühe kuld- ja hõbetrummi
Hetkel kuum
Tagasi Bestmarketing esilehele