Autor: Tanel Rand • 1. oktoober 2020

Miks sa ei peaks Gmaili Pakkumiste vahelehte kartma?

Paljud on arvamusel, et Gmaili Pakkumiste vahekaardile tilgutab tõrva nende e-maili turunduse meepotti, ent tegelikkuses ei tasu seda karta, kirjutab Smaily turundusjuht Tanel Rand.

Gmaili Pakkumiste vahekaart ei ole rämpspostkast.
Autor: Pixabay

Mõnda aega tagasi tutvustas Gmail uusi postkasti vahelehti ning hakkas sissetulevaid kirju automaatselt sorteerima. Jaotuse alusel läheb osa e-mailidest lehele Peamine, teised maanduvad Suhtlusvõrgustikus ning suur hulk sissetulevatest kirjadest potsatab Pakkumiste vahekaardil. Turundajate jaoks oli tegemist suure muutusega, mille vastuvõtt kujunes jahedamaks kui kohalik talv. Kas selline vastumeelsus on aga õigustatud? Järgnevalt lööme Pakkumiste vahelehe lahti ja avastame, mida head see endas peidab.

Hirm muutuste ees

Muutus tekitas turundusmaastikul tõelist tuska - ilmselt oled isegi näinud kommentaare stiilis “keegi ei ava mu e-maile, kui need Pakkumistes maanduvad”. Mitmed ettevõtted on seni veendumusel, et Pakkumiste vahekaardile sattumine vähendab e-kirjade avamise hulka ning tilgutab tõrva nende e-maili turunduse meepotti.

Ei tasu unustada, et nii turundajad kui ka Gmaili kasutajad vajasid uuendusega kohanemiseks aega. Hirm muutuste ees on ju teadupoolest laia levikuga. Meie mõistuse loomulik reaktsioon on olla vastu kõigele, mis tundmatu, ja eelistada ennustatava tulemusega ettevõtmisi (isegi, kui tulemus just roosiline pole). Aga just tundmatus võib peituda tulu!

Pakkumiste vahekaart ei ole rämpspostkast

Turundajad ei tohiks Gmaili Pakkumiste vahekaardile sattudes karta, et neid koos prügiga välja visatakse. Tegemist ei ole rämpspostkastiga. Gmailil on keerukad (ja igimuutuvad) algoritmid, mis sissetulevaid e-maile hindavad ja sorteerivad. Spämmkirjad jäävad Gmaili kasutajatel tihti nägemata, kuna leiavad kiire otsetee rämpsposti kausta. See eest pakkumised tervitavad kasutajaid juba sisendpostkastis.

Pakkumiste vahelehele sattumine ei tähenda, et saadetud kiri ei ole väärtuslik või asjakohane. Nii Gmailil kui ka turundajatel on tegelikult ühine ja üllas eesmärk - pakkuda e-maili saajatele parimat võimalikku kogemust. Pakkumiste vahelehel maanduvad kirjad ei saa seguneda vahekaardil Peamine paiknevate perekondlike ning tööalaste kirjavahetustega. On loomulik, et Gmaili kasutajad ei taha nende vestluste seas turunduskirju tuvastada. Võid aga kindel olla, et turundusmeilideks valmis olles saab Pakkumiste vahekaardist nende esimene peatuspaik.

Kirjasaajate käitumine kohandub

Loomulikult mõjutas erinevate vahelehtede kasutuselevõtt kirjasaajate orienteerumist sisendkaustas. Uuenduste sissejuhatav faas põhjustas teatavat turbulentsi, kuna kasutajad pidid pakutavat funktsionaalsust mõistma ja tundma õppima. Nüüdseks ootavad Gmaili kasutajad oma Pakkumiste vahekaardile maanduvaid soodustusi, kampaaniaid ja allahindlusi juba põnevusega. See leht Gmaili külastades enamasti puutumata ei jää.

E-kirjade avamise ja lugemise mustrid on küll muutunud, kuid mitte tingimata halvemuse suunas. E-mailide abil poodlemise teekonnale on lisandunud uus ja mugav otsetee Pakkumiste vahelehe kaudu on. Kui kirjasaaja otsib sooduspakkumist või tahab oma ostud Internetis teha, on see tänu vahekaartidele oluliselt lihtsam. Enam pole vaja sisendkaustas sobrades aega raisata- kõik pakkumised on vaid ühe vahekaardi kliki kaugusel.

Tõsi, Pakkumiste leht on konkurentidest kirju. See eest Twitteri uuendustest, LinkedIni teavitustest ja vahekaardilt Peamine kostuv taustamüra sinna ei ulatu. See võimaldab kasutajal aega säästa ning segamatult turundus e-mailidele keskenduda. Arvestades inimeste tähelepanu võimet(ust) sisendkaustas surfates, on tegemist hea uudisega! Pakkumiste vahelehel avatud turundus e-maili mõju ja väärtus on oluliselt suuremad, kui sama kliki tegemisel Peamine vahekaardil.

Kui tihti Gmaili kasutajad Pakkumiste vahelehe avavad?

See on miljoni dollari küsimus! Validity and Return Path platvormi andmetel viskab enam kui 45% kasutajatest oma Pakkumiste lehele pilgu vähemalt korra päevas. 11.9% kontrollib sissetulevaid pakkumisi pidevalt ning 6.7% klikkab vahekaardi lahti vähemalt 3-4 korda päevas.

E-maili turundaja teejuht Gmaili kategooriates, Validity

Pea 20% vastanutest väitis, et ei ava kunagi Pakkumiste vahelehte. Siinkohal võib muidugi eeldada, et antud kasutajad ei avaks turundus e-maili ka juhul, kui see neid vahekaardil Peamine ootaks. Hullemal juhul ootaks turunduskatseid sellises olukorras sootuks negatiivne vastuvõtt.

Nagu näha, külastavad paljud Gmaili kasutajad Pakkumiste vahelehte, et uuematele hinnaalandustele ja soodustustele pilk peale visata. On suur tõenäosus, et sellised kirjasaajad reageerivad sinu e-mailile ning suudad nad enda klientideks muuta.

Pakkumiste vaheleht & Gmaili Kommentaarid

Oled ehk märganud, et Gmail kuvab mõnikord turundus e-mailidest pärinevaid pilte ning lühikesi infolõike. Tegemist on Gmaili Kommentaaridega, mis on Pakkumiste vahelehega kaasnev imeline lisavõimalus.

Gmaili Kommentaarid, Google Developers

Kommentaarides võidakse kuvada pilte ja muud infot (nt kehtivusaeg, kampaaniakoodid, pakkumised ja soodustused). E-kirjale kommentaari lisamine ei garanteeri tingimata, et Gmail seda sisendkaustas kuvab, kuid tõenäosus on suur.

Kui kommentaari kuvatakse, on sisuliselt tegemist e-kirja karikavõiduga- sinu e-kirja nähtavus saab märkimisväärse tõuke. Google’i enda sõnul on kommentaarid loodud “inspireerima ja motiveerima”. Tegemist on suurepärase lisaboonusega, mida turundajatel kindlasti lähemalt uurida tasub.

Püüdled ikka Peamisele vahelehele?

Kui unistad ikka oma e-kirjade maandumisest Peamisel vahelehel, on mõned nipid, mis võivad sulle abiks olla. Tasub aga teada, et ühte maagilist valemit nimetatud eesmärgi saavutamiseks ei ole ning kõigi Gmaili kasutajate e-kirjad ei ole erinevatele vahelehtedele paigutunud.

Lisa kontaktiks: palu oma lugejatel ennast e-maili kontaktide nimekirja lisada.

●Personaliseeri: kasuta oma e-kirjades personaliseerimist, näiteks pöördu saaja poole nimepidi.

●Lihtsusta sisu: su e-kirjad peaksid kõlama nagu personaalne pöördumine mitte massile suunatud teadaanne.

●Vähenda linke: ära lisa e-mailile palju linke, kuna Gmail tõlgendab neid enamasti pakkumiskirjadele omase joonena.

●Tavaline tekst: ilma visuaalide ja disainielementideta ehitatud tavalise tekstiga e-kirjad, maanduvad suurema tõenäosusega Peamisel vahelehel.

Ära lase võimalust käest

Vaatamata laialdasele skepsisele, on Gmaili Pakkumiste vaheleht e-maili turunduse maastikul oma väljateenitud koha leidnud. See on avanud turundajatele tee e-kirjade arendamiseks, uute võimaluste testimiseks, nähtavuse suurendamiseks ning klientide püüdmiseks.

Pea meeles, et alati tasub valmis olla uuteks arendusteks ning muudatusteks!

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700