Autor: Marianne Liibert • 29. jaanuar 2020

Milline oli 2019. aasta meeldejäävaim turundustegu? IV osa

Uurisime, mida oma ala eksperdid möödunud turundusaasta kohta ütlevad. Arvamust avaldavad Agenda PR partner Janika Ritson ning agentuuri Holini partner Taavi Kalvi.

Aasta Turundustegu 2019 valitakse konkursile esitatud tööde põhjal, finaliste näeb Passwordi laval 4. märtsil 2020 Saku Suurhallis.

Taavi Kalvi, Holini partner:

Taavi Kalvi
Foto: Rasmus Kooskora

Möödunud aastast tuleb meelde mitmeid rahvusvahelisi digiturunduse edulugusid.

Ühe näitena tooksin esile näiteks Bolti, kes siiani liigub edasi raketikiirusel. Bolt tegi 2019. aastal läbi eduka rebrändingu, liikus 50+ uude linna ning laienes ka uude ärivaldkonda (Bolt Food). Suure panuse nende tulemuste saavutamisse on andnud kogu Bolti turundustiim. Mõned huvitavad numbrid seoses Bolt-iga:

Bolt äpi kasutajate kasv

2018: 15 miljonit

2019: 30 miljonit

Bolti turundustiim

2018: 24 inimest

2019: 57 inimest

Kui paljudel Eesti ettevõtetel on majasiseselt turundustiimis 57 inimest? Samuti hakkas Bolti puhul hästi silma Bolt Green Plan initsiatiiv.

Teise näitana tooksin esile Veriff-i turundustegevusi. Nende 2019. aasta turundusaktsioonidest väärib kõige enam tähelepanu tööandja brändingu pool, kus suudeti juba aasta esimese poolega haarata edukalt talentide tähelepanu ning kasvatada tiimi 62 liikme pealt üle 300-pealiseks talendirohkeks meeskonnaks. Sellega seonduvatest turundustegevustes oli silmapaistev näiteks "Unicorn" kampaania, mis levis peamiselt sotsiaalmeedias (Facebook, Instagram, Linkedin), kuid mis trükiti ka ajalehtedesse ning jagati flaieritena ülikoolides, et tööle haarata uusi spetsialiste.

Lisaks tegi Veriff koostööd ka armastatud Nubluga.

Tasub mainimist, et Veriff on oma tööjõu suuresti värvanud välismaalt. Eestisse inimeste meelitamiseks on nende kodulehel ära toodud näiteks Teleporti andmetel põhenevad elukvaliteeti näitajad Eestis. Kasvunumbrid räägivad enda eest:

Lõpetuseks toon veel välja mõned turundajad, kes praegu kasvatavad rahvusvaheliselt kiiresti kasvavaid ettevõtteid ning kelle tegemistel soovitan kõigil lugejatel sellel aastal silma peal hoida: Karola Karlson (ex-Bolt / MeetFrank), Marleen Kubits (Bolt), Veiko Paalandi (Xolo), Taavid Mikomägi, Triin Uustalu & Merili Muru (Veriff), Oliver Vesi (Katana MRP), Vaido Pechter (eAgronom), Merily Leis (Klaus), Helena Parmask (Scoro), Peep Laja & co (CXL Institute), Mart Virkus (ex-Toggl), Reelika Maranik & Edith Väli (Cleveron), Ott Jõgi (CoModule), Liina Ilves (Click & Grow), Robert Reidla & co (Fiizy)

Janika Ritson, Agenda PR partner:

Janika Ritson

2019. aasta oli nii maailmas kui Eestis väga tugevalt kliimaaktivismi ja vastutustundliku kommunikatsiooni aasta. Greta Thunbergi kampaania tekitas emotsioone üleilmselt ja selle mõju jõudis ka Eestisse. Väga paljud toidu-, joogi- ja jaeäriga tegelevad ettevõtted teatasid plastiku vähendamisest, loobuti ühekordsetest nõudest, põlu alla sattusid joogikõrred, kilekotid ja pakendatud puuvili. Kampaaniates motiveeriti tarbijaid korduvkasutama joogipudelit, kohvitassi ja poekotti, Eestisse jõudsid ka #FridaysForFuture igareedesed kliimastreigid ning laste ja noorte kliimaärevus. Kommunikatsioonis ei saa enam ükski esilepürgiv ettevõte keskkonnateemadest mööda vaadata ning see annab tööd ka turundus- ja kommunikatsioonisektorile. Kõige eristuvama kampaaniana jäi meelde Stockmannis peetud plasti peied.

Eesti film tegi tegusid nii kinolinal kui turunduses. "Tõde ja Õigus" paistis silma mitte ainult meisterliku filmikunsti, vaid ka oskusliku kommunikatsiooniga, mille mõju ulatus kinosaalist ka raamatupoodidesse.

Panganduses tekitas tugeva hoovuse ja kuhjaga emotsioone Indrek Neivelti eestvedamisel alguse saanud kodumaise panganduse rolli rõhutav kampaania. Rahapesuskandaalide ja suurpankade passiivsuse taustal kasvatasid kliendiarvu nii LHV kui Coop Pank. Palju ressurssi pandi ka pensionireformi, nii poolt- kui vastukampaaniasse.

Fotografiska turuletulek on hea näide läbimõeldud kommunikatsioonist, kus olid olemas kõik edu saavutamiseks vajalikud elemendid: suurepärane toode, intrigeeriv turundus ja järjepidev kommunikatsioon erinevatele sihtrühmadele. Kindlasti turundusteo finalistikoha vääriline sooritus!

Väga head läbimõeldud turunduskommunikatsioonikampaaniad olid ka Telia #suurimjulgus, RIA IT-vaatlik, meeste tervisele tähelepanu juhtiv Pikema sõpruse päev — neil kampaaniatel oli selge sõnum, eristuv turundus ja reklaam ning silmapaistev PR-kommunikatsioon ja mõjuisikute kaudu sihtrühmade kõnetamine.

Eesti ettevõtjad vaatavad järjest rohkem üle piiri. Need turundusteod tehakse LinkedInis ja muudes B2B kanalites. Kui David Beckham ostis Viljandimaal toodetud iglusauna, siis tahtis seda endale ka telekokk Gordon Ramsay. Pidevalt olid pildis ka Boltiks rebränditud Taxify, Veriff ja Cleveron ning mitmed iduettevõtted.

Saada oma töö konkursile Aasta Turundustegu!

Ootame oma töid esitama nii eelmainitud tööde autoreid kui ka kõiki teisi, kes möödunud aastal head turundust tegid. Konkursil osalemine tagab töö esitajale sissepääsu Passwordi konverentsile.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700