Milline oli 2019. aasta meeldejäävaim turundustegu? II osa

Uurisime, mida oma ala eksperdid möödunud turundusaasta kohta ütlevad. Arvamust avaldavad EBSi professor Riina Koris (PhD), CARATi juht Martin Tamm, Vizeumi digimeedia kliendisuhete juht Eva-Maria Leetma ja Dentsu Aegise tegevdirektor Britte Maidra.

Aasta Turundustegu 2019 valitakse konkursile esitatud tööde põhjal, finaliste näeb Passwordi laval 4. märtsil 2020 Saku Suurhallis.

Riina Koris (PhD), Estonian Business Schooli turunduse ja kommunikatsiooni õppetooli professor

Riina Koris  

Esimese raksuga ei tulnud meelde ühtegi kampaaniat, mis oleks pilku püüdnud või silma jäänud. Ja siis tuli meelde Fotografiska näituse reklaam "Tõde on surnud", aga mulle tundub, et seda märgati mitte seetõttu, et neil oli fantastiline kampaania, vaid seetõttu, et see ära keelati ning plakatid linna pealt ära kästi koristada. Kahtlemata sai selle kampaaniaga endale tuntust (intriigi) nii muuseum kui konkreetne näitus.

Kurikuulus pilt Alison Jacksoni kunstinäituselt Fotografiskas.   Foto: Andrew James Bailey

Veel tuli meelde Eesti 200 kampaania "Siin ainult eestlased; siin ainult venelased", aga põhjus, miks see meenus, on ju tegelikult sama – kisa-kära ja skandaal.

Nüüd oleme jõudnud järgmise huvitava küsimuseni – miks me siis midagi ei mäleta ega tähele pane? Ulsteri Ülikooli professor ja äärmiselt nauditava sulejooksuga härra Stephen Brown arvab, et praegustel põlvkondadel (eriti nooremal põlvkonnal) on kaasasündinud sisemine mehhanism, mis neutraliseerib turundussõnumid veel enne kui need meieni jõuavad.

Samas kinnitatakse ka seda, et inimene märkab alateadlikult kampaaniat, mis reklaamib toodet, mida tal antud hetkel vaja on – vajad uusi jooksujalatseid, märkad Nike'i või Sportlandi kampaaniat; vajad autole kindlustust, hakkad kohe tähele panema kindlustusseltside lubadusi jne. Mine võta kinni...

Martin Tamm, CARAT'i juht:

Martin Tamm  

SYNLAB’i kampaania, mis rõhus sellele, et Sinu tervis ei ole (ainult) sinu mure. Hea loovtöö, näitlejate valik, muusika – kõik see kokku väga kõnetav. Läbi emotsionaalse klipi anti eluliselt oluline sõnum edasi.

Üks lemmikuid kampaaniaid, mis tegelikult toimub juba aastaid – Maxima Inglipuu. Antud kampaania seetõttu, et tegemist on väga nutika lahendusega, mis teeb rõõmsaks kõik osapooled – klient ostab kingi ja saab andmisrõõmu, Maxima saab positiivset tagasiside oma klientidelt ja mis kõige olulisem – üle 2000 vähekindlustatud lapse saavad jõulukingituse! Kampaaniat tehtud juba aastaid, tulemused lähevad aina paremaks.

Eva-Maria Leetma, Vizeumi digimeedia kliendisuhte juht:

Eva-Maria Leetma  

Telia „Suurim Julgus“ oli sel aastal hästi vahetu ja emotsionaalne. Märkasin tutvusringkonnas ka selle üle palju diskussiooni ja tundus, et inimesed hakkasid seda teemat rohkem märkama. Läks väga hinge!

Hästi leidlik ja suure märgatavusega oli minu arvates ka „Ole IT-vaatlik“ kampaania. Loovlahendus oli hästi nutikas nii kirjas (ettevaatlik = IT-vaatlik, erinevate vanasõnade nagu „tark ei torma“ kasutamine) kui ka emotsiooni tekitamise mõttes (lapse ja vanema härra kujutamine, nendevaheline lustakas üksteise harimine).

Ka meedia mõttes olid mõlemad kampaaniad väga aktiivselt pildis, nii offline's kui ja online's. Neid nähes arvasin, et siit on kindlasti ka mingisuguseid toredaid auhindu tulemas. Ja mõlema puhul oli olemas suur-suur social impact, see on kõige olulisem!

Britte Maidra, Dentsu Aegis Networki tegevdirektor:

Britte Maidra  

Mina tooks välja Barbora. Neil ei ole olnud suurt turunduskampaaniat, aga seda enam on nende edu selgelt hea teenuse ja kõrge kvaliteedi tõttu suusõnaliselt WOM (Word of Mouth) kaudu levinud. Olen ise ka korduvalt teenust kasutanud ja Barbora e-poe kogemus algab esimesest hetkest peale. Nad on ainuke, kellel on toidupoe rakendus (äpp), seega ma seisan kodus külmkapi ees ja tellin mõne minutiga asjad, mida tõesti vaja on. Kaup on alati tulnud õigel ajal, pigem isegi varem. Üliviisakad kullerid, kes toovad toidu tuppa. Juhul kui Sa ei ole mõnda aega tellinud, saadavad Sulle kelmikaid sõnumeid, mis teevad tuju rõõmsaks. Tõesti supermugav teenus ja vähemalt hetkel teistest toidukaupade kojutoomise teenustest pika puuga ees.

Saada oma töö konkursile Aasta Turundustegu!

Ootame oma töid esitama nii eelmainitud tööde autoreid kui ka kõiki teisi, kes möödunud aastal head turundust tegid. Konkursil osalemine tagab töö esitajale sissepääsu Passwordi konverentsile.

Jaga lugu:
Seotud lood
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700