Autor: Marianne Liibert • 22. jaanuar 2020

Milline oli 2019. aasta meeldejäävaim turundustegu? III osa

Uurisime, mida oma ala eksperdid möödunud turundusaasta kohta ütlevad. Arvamust avaldavad Turunduskoolituste asutaja Katrin Vilimaa-Otsing ja Mindshare'i tegevjuht Maarja Kaalep.

Aasta Turundustegu 2019 valitakse konkursile esitatud tööde põhjal, finaliste näeb Passwordi laval 4. märtsil 2020 Saku Suurhallis.

Katrin Vilimaa-Otsing, Turunduskoolitus OÜ asutaja ja koolitaja:

Katrin Vilimaa-Otsing
Foto: Jake Farra

Selles artiklis on mitu kampaaniat, mis mullegi silma jäid. Näiteks Maanteeameti klipp on lihtsalt nii positiivne ja mõnus vaadata ning sõnum ka oluline (ära möödu neist lähedalt).

Huumoriga reklaamidest meeldisid mulle samuti väga LHV klippide seeriad: "Pensioniäpp" ja "Kuidas mitte olla vaene". Eriti päevakajaline on see osa, kus Mattias Naan pensionifondide lõksu sattus. Ja kogu see #äraolevane seeria on just noorte sihtrühmale mõeldes tehtud väga hästi – lühike, lööv ja kasulik sisu.

Sarnasel teemal (penisonifondid) peab kiitma ka Tulevat, kes on päris lühikese ajaga suutnud palju ära teha. Lisaks positiivsetele seadusemuudatustele on ka teised pensionifondid toonud indeksfondid turule ja inimeste teadlikkus on hakanud kasvama. Nende blogi on väga hästi kirjutatud ja aitab tavainimesel sellest keerulisest teemast paremini aru saada.

Elisa Elamus on selles mõttes hea näide, et seal oli ka meediaplaneering hästi tehtud – seda kampaaniat ma märkasin väga mitmes kohas ja kuna visuaal oli kanaliteüleselt terviklik (Mirtel Pohla vikerkaarevärvides tuleb silme ette), siis kohe tekkis ka äratundmine.

"Ole IT-vaatlik" bännerid pälvisid mu tähelepanu oma totaalselt eristuva kujundusega, mida ei saa küll kuidagi kenaks nimetada, aga see sobis selle sõnumiga niiivõrd hästi. Kui kõik teised bännerid kaovad massi sisse ära, siis need tõesti tõusid igal pool muust sisust esile.

Mulle meeldis see hea püandiga Kalevi klipp, mille puhul ei saa algul arugi, et tegu on reklaamiga ja tekib kohe huvi lõpuni vaadata. Lõpp on ka vaimukas ja ootamatu.

Veel hakkas silma Rocca al Mare isadepäevakampaania, kus põrandale olid kleebitud isade ja laste nimed. Nn superisade allee. Nii tore näha, et meil on hakatud aina enam ühiskonnas ka isa rolli tähtsustama. Sellest oli ka artikkel.

Päris leidlik lüke oli ka vingugaasi kampaania, kus kv.ee portaalis pandi turuhinnast madalamalt müüki Kalamaja korter. Selline kuulutus tuleb ilmselt mitmetes otsingutes välja ja saab palju tähelepanu. Kui natuke detailidesse süveneda, siis nii kuulutuse tekst kui ka pildid kõik viitavad Päästeameti vingugaasianduri kampaaniale. Sellest oli ka kuskil artiklis juttu, aga ma praegu ei leidnud seda.

Meelde jäi ka suurepärane sõnademäng “Sina oled ettenäitaja, et tema oleks ettevaataja”. Mulle väga meeldivad sellised sõnumid, kus on kas süžee või sõnumi osas natuke vaeva nähtud ja midagi loovat või humoorikat lisatud. Selline sõnastus jääb hästi meelde ja paneb mõtlema, et kas see kollasega üle tee silgatud sekundivõit on ikka nii oluline kui olla eeskujuks pisematele, kes õpivad pigem jälgides kui kuulates, mis täiskasvanud seletavad.

Maarja Kaalep, Mindshare Estonia tegevjuht:

Maarja Kaalep

Ma arvan, et kogu turundusmaastik on hetkel suurtes muutustes ja see puudutab nii kliente, agentuure kui ka kanaleid. Klientide vajadused näha tervikpilti, omada andmeid ning näha kliendi 360 vaadet ja integreerida seda kõikidesse turundutegevustesse on kaasa toonud tugevate spetsialistide ja oskuste toomise maja sisse. Siinkohal on pioneerideks ennekõike suuri andmeid ja tugevaid omakanaleid omavad ettevõtted nagu Telia ja Tallink. Kas see ennast ka õigustab, seda näitab juba tulevik. Aga see on kindel, et sellised sammud muudavad tugevalt turu dünaamikat ning toovad uusi tuuli ka agentuuride ja kanalite ärimudelitesse.

Kuna tarbijate tähelepanu saavutamine muutub aina väljakutsuvamaks ning kulude efektiivistamine olulisemaks, siis suurt rolli mängivad siinkohal andmed ning ning nende kreatiivne kasutamine. Siinkohal tuleb kohe meelde Hiinas läbi viidud Nike:Next% kampaania, kus toote unique sales point kiiruse kasvatamine integreeriti tarbijate käitumisandmetega ning loodi sellega unikaalne võimalus osta teatud konkreetset toodet. Üheküljest väga detailne personaliseerimine ja teisest küljest huvi ja suure kajastuse saavutamine läbi defitsiidi tekitamise.

Silmapaistvuse poole pealt jäi eelmine aasta silma ka Fotografiska kampaania Alison Jacksoni näitusele. Muidugi ei saa siinkohal unustada kampaania visuaalset materjali, mis andis hea mänguruumi ja võimaluse see suure kajastusega äriks pöörata.

Saada oma töö konkursile Aasta Turundustegu!

Ootame oma töid esitama nii eelmainitud tööde autoreid kui ka kõiki teisi, kes möödunud aastal head turundust tegid. Konkursil osalemine tagab töö esitajale sissepääsu Passwordi konverentsile.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700