Mis on esimene koht, kuhu inimesed info otsimiseks siirduvad? Loomulikult on selleks otsimootorid. Sestap seisneb üks võtmeküsimusi selles, kuidas muuta ettevõtte või toote koduleht otsingumootorite jaoks nähtavaks.
- Tasub luua hea koduleht, mis sisaldab piisavalt andmeid kõigi poes pakutavate toodete kohta ja kus on kirjas võimalikult täpsed tarneajad.
Võrumaal tegutsev puidutöötlemise ja mööblitootmise kompetentsikeskus TSENTER viis antud välja kaardistamiseks läbi rakendusuuringu „Mööblitootmise valdkonna teadlikkuse suurendamine maailmatrendidest ja turutõrgete ületamise võimalustest.“
Sellest selgub, et võimalike klientide huvi kipub langema enamasti esimesena kuvatavatele kodulehtedele ja seetõttu tuleks keskenduda eelkõige potentsiaalsete kundede jaoks olulisele. Tasuta tööriistade seast saab appi võtta Google`i otsisõnade planeerija Adwords. See võimaldab leida märksõnu ja annab aimu märksõnaloendi toimimisest.
Märksõnadele alternatiivide leidmiseks sobib aga Keywordtool.io. See koduleht pakub näiteks brändinimele või soovitud märksõnale selliseid võimalikke alternatiive, mida inimesed ka tegelikult seoses antud valdkonnaga Google’st otsivad. Seostuvate märksõnade leidmisel tasub samuti kasutada veebilehte KWFinder. Siin on kodulehe külastuste arvu suurendamiseks vaja leida need märksõnad, mida küll palju otsitakse, ent mille puhul on väiksem konkurents. Kuna märksõnade populaarsus ajas muutub, siis on turundajale abiks ka Google Trends. Selle abil on võimalik teada saada parajasti üha popimaks muutuvaid märksõnu ning samuti annab leht vihjeid lähiajal toimuma hakkava kohta.
Kuidas märksõnu leida?
• Märksõnade planeerimist alustades kirjuta üles viis või kuus märksõna. Hiljem vali neist kuni kolm märksõna, millele enda loodava sisu optimeerid.
• Eelista rohkem otsitavaid tunnussõnu. Silmapaistvust võib otsingumootoris tõsta ka see, kui optimeerid oma sisu kindlale, ent mitte väga populaarsele fraasile, mis lahendab just sinu sihtgrupi vajadused.
• Jälgi märksõnade konkurentsi. Mida kõrgem on sinu tunnusõnade konkurents, seda enam tuleb neil parema nähtavuse saavutamiseks neil teemadel sisu luua.
• Täpsed otsingufraasid tagavad edukama sihtgrupini jõudmise. Üldised märksõnad võivad tuua kodulehele rohkem külastajaid, kes paraku lahkuvad üsna kiirelt, kuna ei leia soovitud infot.
• Jälgi, milliseid tulemusi sinu valitud märksõnad otsingus annavad. Jälgi ka konkurentide veebilehti ja seda, mida seal esitatakse. Nii tehes on sul võimalik paremini plaanida märksõnu ja sisu.
• Kodulehe sisu tuleb kriitiliselt üle vaadata. Otsimootorid püüavad märksõnu leida eelkõige pealkirjadest, alapealkirjadest, pildiallkirjadest, linkidelt ja rõhutatud tekstist. Liigne alapealkirjade ja linkide arv ei ole hea.
Seotud lood
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.
Hetkel kuum
Tagasi Bestmarketing esilehele