• 15.06.17, 13:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ära oota automatiseeritud turundusest kiireid tulemusi

“Kui uurida ettevõtete käest, kes on turunduse automatiseerimise omaks võtnud, siis personaalsete sõnumite efekt saabub mitte varem kui aasta pärast,” ütleb WSI Online tegevjuht Kristjan Raude. Andmeturunduse seminaril esinenud Kristjan ja tema kolleeg Maarja Laide rääkisid oma ettekandes, millisel tasemel on turunduse automatiseerimine Eestis ja millele mõelda, kui oma ettevõttega seda rada astuma hakata.
Kristjan Raude
  • Kristjan Raude Foto: Raul Mee
Kristjani sõnul pole Eestis turunduse automatiseerimine väga levinud, kuid neil vähestel, kes seda teevad, läheb väga hästi. Andmed vedelevad igal pool maas ja nende kasutamine, kasvõi pisikesel määral, võib ettevõttele kasu tuua. Digiturunduse kiidulaul on siiani olnud see, et kõike annab mõõta, andmetepõhine turundus käib sellega hästi kokku. Mida mõõta ei saa, seal on ka keeruline andmetel põhinevat turundust kasutada. See pole ettevõtete esmavajadus. E-posti, sotsiaalmeediat, AdWords’i, FB reklaame, müügikontakte, muuta kodulehe tekst dünaamilisemaks jne. Kaardista vajadused ja pane paika eesmärgid, et miks seda üldse vaja on. Vali sobiv tarkvara/platvorm – kui vanasti olid ainult kallid lahendused, mida said endale lubada vaid suured rikkad ettevõtted, siis tänapäeval saab ka soodsamalt vajalikud tööriistad kätte. Kui tarkvara olemas, tee vajalikud integratsioonid, hakka andmeid koguma, segmenteeri ja loo esimesed tööahelad. Kindlasti oma aeg, litsentsitasud ja teenustasu, kui andmetöötluse sisse ostad. Kui uurida ettevõtete käest, kes on turunduse automatiseerimise omaks võtnud, siis personaalsete sõnumite efekt saabub mitte varem kui aasta pärast.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele