Hando Sinisalu • 15 september 2016
Jaga lugu:

Programmatic moodustab juba 70% UK digireklaami mahust

Foto: Shutterstock

Desktop reklaam on languses, mobiilireklaam ja programmatic jätkavad võidukäiku. USA uuringufirma eMarketer prognoosib, et programmatic osakaal moodustab käesoleval aastal tervelt 70% Suurbritannia digitaalreklaami käibest. Võrreldes eelmise aastaga on programmaticu kasv olnud tervelt 44%.

Alustuseks paar täpsustust mõistete osas.

Programmatic reklaami ostmine ja planeerimine tähendab seda, et reklaami saab osta reaalajas automatiseeritud süsteemi kaudu, ilma müügiinimese või meediaplaneerijaga läbirääkimisi pidamata. Näiteks Facebooki reklaami saab osta igaüks kasvõi oma kodust. Automatiseeritud süsteem kasutab suuri andmehulki selleks, et teha võimalik optimaalne ja soodne meediapaigutus ja üldjuhul maksab ostja ainult kindlate tulemuste eest (näiteks reklaami vaatamised või klikid).

Desktop reklaami all on mõeldud sellist internetireklaami, mida kasutajad näevad oma arvuti ekraanil. Desktop reklaami vastand antud kontekstis on mobillireklaam – seda näevad kasutajad oma mobiilse seadme ekraanil.

Näiteks Facebookis võib ühe ja sama reklaami puhul osta nii desktopil kui mobilliekraanil näitamisi – raha saab ikka Facebook, vahe on ainult selles, millisel ekraanil reklaami näidatakse.

USA uuringufirma eMarketer prognoosib, et programmatic osakaal moodustab käesoleval aastal tervelt 70% Suurbritannia digitaalreklaami käibest. Võrreldes eelmise aastaga on programmaticu kasv olnud tervelt 44%.

Saksamaal on programmaticu osakaal  41% digireklaami turust, kasv võrreldes eelmise aastaga 24%.

Zenith Optimedia Advertising Expenditure Forecasts uuring prognoosib, et digitaalne desktop-reklaam on oma ajaloolise kõrgpunkti saavutanud ja edaspidi langeb. 2016. aasta languseks võrreldes eelmise aastaga prognoositakse 0,8%.

Uuring ennustab, et digitaalse desktop reklaami mahud langevad tulevikus isegi kiiremini kui trükireklaami mahud.

Mobiilireklaam aga jätkab võidukäiku – Zenith Optimedia ennustab, et aastal 2018 moodustab mobiilireklaam tervelt 60% kogu internetireklaami mahust.

Allikas: www.warc.com 

3. - 4. novembril Tallinnas toimuval Best Internetil esineb Hollandi programmatic-turunduse ekspert ja konsultant Ruben Schreurs teemaga "Turunduse automatiseerimine ja programmatic reklaam".

2014. aastal asutas Ruben digiturunduse täisteenust ja konsultatsioone pakkuva firma Ind-e.co, mis on spetsialiseerunud just programmatic turundusele erinevatel digitaalsetel platvormidel.

Tule osalema: www.bestinternet.ee 

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee