• ST
  • 25.11.24, 16:21

Kuldmuna eriti silmapaistva töö eest: Eesti parimad reklaamid

1990. aastatel Eesti Reklaamiagentuuride Liidu poolt välja käidud idee anda agentuuridele ja loovtöögurudele hea töö eest Kuldmuna näol tunnustust oli ootamatult menukas – nüüdseks on Kuldmuna-loovusgaala väisamine ja sealt prestiižse auhinna kojutoomine iga noore (ja kogenud) kohaliku disaineri unistus.
Kuldmuna eriti silmapaistva töö eest: Eesti parimad reklaamid
Digireklaamide võidukäik pani Kuldmuna-auhindade väljajagaja varmalt auhinnakategooriaid kasvatama ning nüüdseks jagatakse iga-aastaselt välja kümneid mune kategooriates turunduskommunikatsioon, disain ja meisterlikkus, üritusturundus ja PR-kampaaniad. Auhinnagaalal on aastate jooksul äramärkimist saanud ka mitmed Eesti füüsilised ja online kasiinod, kellest esimesed on nüüdseks varasema hiilguse minetanud, teised satuvad sageli nimekirjadesse nagu parimad Eesti online kasiinod.
Tutvustame Kuldmuna-auhindade jagamistel äramärgitud või auhinna teeninud reklaamilahendusi, mis tõid kasiinod inimeste tähelepanu keskpunkti ja on paljude jaoks mälestustesse pitseri vajutanud.

2008: kutse moeshowle

Kes mäletab veel sellist nime nagu Casino Grand Prix? Nüüdseks online-kasiinodele alla vandunud videokett Videomat oli nüüdsel aastatuhandel tuntud nime all Grand Prix ja aastal 2019 tuli välja uudis, et Grand Prix kasiinode haldamine liigub Läti kasiinoketi Fenikss alla.
Kuigi Grand Prix ootab nüüd vaid virtuaalseid külalisi, oli kasiinoketil 2000. aastatel veel mitmeid füüsilisi mängusaale üle kogu riigi ning 2008. aastal avati Tallinnas uhke esindussaal. Saali avamise peo raames korraldas kasiino armastatud Eesti disaineri Aldo Järvsoo moeshow, mille reklaamimiseks loodi kelmikas lukuga kutse.
Kutse kujutab endast punast korsetti või kleiti kandva naisterahva selga: ülaseljal asuv kiri annab teada suurest avamispeost ning ürituse kohta teadasaamiseks tuleb luku avamisega paljastada ka ülejäänud selg.
Kutse kunstilise poole eest seisavad Magnus Lužkov, Meelis Kroshetshkin, Piret Jaaks ja Raul Maidla. Avamispeo kutse nomineeriti samal aastal Kuldmuna auhinnale, kuid kuldse rebuga praemuna taldrikut ei õnnestunud talentide tiimil koju tuua.

2018: Olympic Casino 24. sünnipäevapidu

Suurejooneline sünnipäevapidu sai 2018. aastal Kuldmunale nomineeritud kategoorias “Väliskommunikatsiooni üritus”. Miks 24? Kasiino on mängijate jaoks alati avatud – 24/7 – ja sellest sündis idee korraldada 24. sünnipäeva tähistamiseks Olympic Eesti esikasiinos Olympic Park Casino 24 tunni pikkune meeletu pidu ja pillerkaar, millelt ei puudunud showprogramm, auhinnaloosid, pokkeriturniir, akrobaatide esinemised ega varahommikused ergutavad-turgutavad smuutid.
24-tunnine pidu algas ja lõppes kell 19 ning peo osalised andsid korraldajatele suurepärast tagasisidet – sellise mastaabiga kasiinoüritust ei olnud seni keegi korraldanud. Kreisi kasiinopidu teenis kategoorias Hõbemuna auhinna, Kuldmuna-vääriliseks tunnistati Nordecon Betooni nimemuutumispidu “NOBE launch”.

2023: Ninja Casino animatsioonreklaam

Ajal, mil internetikasiinodel on raske teiste seast välja paista, võib kasiino edu või läbikukkumise määrata brändi väljatöötamise alla pandud töö. Eestlaste seas hinnatud kiirkasiino Ninja Casino võttis edu tagamiseks ette virtuaalse ninjatüdruku ja tema maailma kõigile huvilistele tele-ekraanidel tutvustamise.
Selleks võttis kasiino appi Tallinna animatsiooniettevõtte Banzai Animation, kes on animeeritud reklaame loonud ka ettevõtetele nagu Felix (reklaam sai 2024. aasta auhinnajagamistel Pronksmuna!) ja telekanalile Kidzone Max. Banzai visualiseeris ninjatüdruku, lõi talle elamiseks futuristliku maailma ja pani tüdruku selles hullumeelselt parkuurima.
Telereklaam nomineeriti Munale kategoorias “Meisterlikkus: Animatsioon”, kuid ei teeninud ühtegi kolmest munaversioonist. Nominatsiooni saamine on siiski reklaamimaailmas kõva sõna ja ükski teine internetikasiino ei ole sellise vägitükiga veel hakkama saanud.

2024. aastal ei õnnestunud kasiinodel munade kogumine

2024. aasta Kuldmuna-gaalal kogusid korvidesse enim mune toiduainetööstuste, digiteenuste pakkujate ning tervisele ja heaolule orienteeritutud toodete ja teenuste reklaamid. Sel aastal ei õnnestunud gaalale meelitada ei hüplevaid ninjasid ega palja seljaga daame, kuid loodetavasti saavad kasiinode järjest omapärasemad reklaamlahendused järgnevatel aastatel taaskord tunnustust.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:39
Digiposter katab Bauhofi kauplused üle Eesti ekraanide ning raadioga
Digiposter OÜ tooteportfellis on 70 digiekraani kaubanduskeskustes, üle 300 digipostri jaekettides ning 18 suurt väli LED-ekraani. Olemasolevale on lisandumas aga ka esimene ehituskett – kvaliteetsete siseekraanidega ning raadioga saavad kaetud kõik Bauhofi kauplused üle Eesti.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele