Autor: Kaspar Nisu • 9. veebruar 2021

Kvaliteetne sotsiaalmeedia sisu teeb jälgijatest kliendid

Kümme aastat tagasi oli digiagentuuride ülesanne klienti sotsiaalmeedia turunduse vajalikkuses veenda. Aeg on liikunud edasi ja täna ei kahtle selle vajaduses enam keegi. Hoopis olulisemaks teemaks on kerkinud see, millist sisu jälgijatele luuakse ja kas see täidab eesmärki – muuta jälgijad ettevõtte saadikuteks ja klientideks, kirjutab sotsiaalmeedia sisuloomele keskenduva väikeagentuuri looja Kaspar Nisu.
Kaspar Nisu

Kas sotsiaalmeedia turundus tõepoolest suurendab ettevõtte müüke?

Kahtlemata. Inimeste tarbimisharjumused on muutunud. Armastatakse brände ja ettevõtteid, kellega samastutakse. Üks parimaid viise oma sihtgrupini jõudmiseks on sotsiaalmeedia. Oletame, et pruulid käsitööõlut. Kuidas langetab klient ostuotsuse? Kindlasti mitte hinna põhjal. Kliendi jaoks on olulised ettevõtte väärtused, tootedisain, uuendusmeelsus, sotsiaalne ringkond. Sellest ongi kõige parem lugu jutustada just oma sotsiaalmeedia kanalites.

Kaspar Nisu
“Sotsiaalmeedia sisuloomes peaksid keskenduma oma ettevõtte loo jutustamisele ja nii iga päev.”

Kas sotsiaalmeedias on võimalik end reklaamida tasuta?

Kui sotsiaalmeedia võidukäigu alguses oli konkurents hõre, siis oli see tõepoolest võimalik. Tänane seis on aga selgelt muutunud. Kui vanasti kogusid ettevõtted suurtes kogustes fänne eesmärgiga, et nende postitusi teistest enam märgatakse, siis see meetod täna enam ei toimi. Lihtsamalt öeldes, ilma postituste boost'imiseta tähelepanu saavutamine on äärmiselt keeruline kui mitte võimatu.

Minu soovitus on paika panna sotsiaalmeedia turundamise eelarve. Esmalt tuleks läbi mõelda, kui tihti postitada. Soovitan alati postitamisel eelistada kvantiteedi asemel kvaliteeti. Oletame, et võtad eesmärgiks postitada kolmel korral nädalas. Igale postitusele soovitan lisada võimendust 15-20 eurot. Oluline on, et võimendus oleks sihitud täpselt sihtgrupile. Nii tekib meil kuus ca 12 postitust ja kui boost'ime igat postitust näiteks 15 euroga, on kuu investeering sisuturundusele 180 eurot.

Kaspar Nisu
“Oluline on, et võimendus oleks sihitud täpselt sihtgrupile.”

Millised sotsiaalmeedia kanalid turunduseks valida?

Eestlaste sotsiaalmeedia eelistused jagunevad peamiselt Facebooki, Instagrami ja YouTube’i vahel. Vähemal määral kasutatakse Twitterit, LinkedIn’i, Pinteresti jms. Turundada tuleb seal, kus on meie kliendid ehk eestlastele turundamiseks soovitan kasutada kindlasti esimesi.

Mis on hea sisu ja kuidas seda luua?

Iga kanali jaoks tuleb luua sisu erinevalt. Üks suur viga, mida suur osa ettevõtteid teevad, on samal kujul sisu jagamine mõlemas kanalis – Facebookis ja Instagramis. Kui Facebooki postituses jaguneb pildi ja teksti suhe enamvähem 50:50, siis Instagram on täielikult visuaalile keskendunud kanal. Facebook on hea kanal storytelling'uks, Instagram seevastu heade visuaalide põhjal emotsioonide tekitamiseks.

Kaspar Nisu
"Facebook on hea kanal storytelling'uks, Instagram seevastu heade visuaalide põhjal emotsioonide tekitamiseks."

Millised on peamised vead sotsiaalmeedias turundamisel?

Paljud ettevõtjad arvavad, et sotsiaalmeedia kanalid on hea koht, kuhu oma müügiapakkumisi postitada. Inimene on aga nutikas ja kui sa teda oma müügipakkumistega pidevalt “tüütad”, tekib tal sinu firma vastu immuunsus või märgib ta sootuks “unfollow”. Soovitan järgida 80-20 reeglit, kus 80% peaks moodustama sinu firma lugu, targad nõuanded, soovitused, jälgijatelt küsimuste küsimine ning 20% jääb sinu ettevõtte pakkumistele. Pakkumisi ei tasu välistada, doseeri seda mõõdukalt nagu hea kokk maitseaineid.

Kaspar Nisu
"80-20 reegel kehtib edukalt ka sotsiaalmeedia turunduses."

Lõpetuseks, kes ja millal võiks pöörduda sisuhalduri poole?

Olen puutunud kokku paljude ettevõtetega, kus sotsiaalmeedia turundus on määratud näiteks poolkohustuslikult sekretäri ülesandeks. See on suurim viga, mida teha. Kui meie auto vajab remonti, on mõistlik valida autotehnik, mitte usaldada seda tööd naabirmehele. Sisuloojad on andekad ja valmis end ettevõtte tegevusalaga kiiresti kurssi viima. Kui ettevõttes puudub vastavate oskustega inimene, tuleks ta palgata või vastavat teenust partnerilt sisse osta. Suhtluskeel on ettevõtte maine kõige olulisem osa ja kui seda tehakse hästi, on pool edust juba saavutatud.

Kaspar Nisu on ettevõtja ja turundaja, kes on loonud omanimelise digiturunduse stuudio. Tema suurimaks kliendiks on enam kui 5 aastat Eesti üks mainekaim spordiennustuse portaal Unibet.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700