Scanpixi pildibaasist leiab sobivat pildimaterjali nii glamuurne ajakiri, kiiret tegutsemist nõudev veebiväljaanne kui ka erinevaid reklaame tootvad reklaamiagentuurid, kes vajavad pilkupüüdvaid moefotosid, emotsioonirikkaid stuudiopilte ning kauneid loodusvaateid.
Scanpix Baltics OÜ (asutades oli nimeks EM Foto) loodi 1999. aastal esmalt Eesti Meedia kontserni perioodiliste väljaannete digitaalfotode säilitamiseks, haldamiseks ja vahendamiseks. Ettevõte arenes kiiresti ning muutus peagi Eestis kohaliku uudispildi tootjate ja kasutajate suurimaks koostööpartneriks.
Välispartnerite kaasamisega laienes tunduvalt pakutav pildivalik ja sellega koos ka ettevõtte klientide-kasutajate hulk.
Valik Scanpixi pakutavatest piltidest:
2002. aastal omandas Põhjamaade suurim pildiagentuur Scanpix Scandinavia enamusosaluse EM Fotos ja ettevõtte uueks nimeks sai Scanpix Baltics, mis arenes kiirelt kogu Baltikumis tegutsevaks pildibaasiks. Täna ollakse koostööpartneriks enamusele Baltikumi meediaväljaannetele, paljudele reklaamiagentuuridele, raamatukirjastajatele, internetiportaalidele, televisioonikanalitele.
Üle 15 aasta tagasi Eestis ilmuvate perioodiliste väljaannete digifototode andmebaasina tegevust alustanud Scanpix koondab täna väga suurt hulka pildigentuuride ja erinevate meediakanalite pilte, videosid ning graafikat kogu maailmast, sealhulgas Reutersilt, Agency France Pressilt (AFP), Associated Pressilt (AP), New York Timesilt ja AGE CREATIVE STOCK. Eesti meediaväljaannetest ja pilditootjatest on esindatud muuhulgas näiteks Postimees, Eesti Ajalehed (sealhulgas Delfi), Ühinenud ajalehed (enamus Eesti maakonnalehtede pildid), Presshouse, Õhtuleht, Ajakirjade Kirjastus jne.
„Meie eesmärk on olla Baltikumis esimene valik kõikidele professionaalsete meediatoodete vajajatele. Oleme loonud mahuka ja mitmekülgse digiarhiivi, mida meie registreerunud kliendid saavad kasutada vastavalt kokkuleppele sisuliselt 24 tundi ööpäevas ja seitse päeva nädalas,“ ütleb Scanpix Eesti müügijuht Sirli Siion, täpsustades, et Scanpixist leiab pilte kõigest maailmas toimuvast: alates ajaloolistest sündmustest, spordivõistlustest, moedemonstratsioonidest, poliitilistest aktsioonidest kuni loodus-, arhitektuuri- ja loomafotodeni. Kokku on andmebaasis pilte üle 25 miljoni.
Õige pildi leidmiseks tuleb vaid sisestada otsingumootorisse pildi või video kirjeldus, mis võib algajale pildiotsijale tunduda alguses veidi võõras või keerukas. Sellest ebakindlusest ülesaamiseks on olemas Scanpixi eestikeelne klienditeenindustugi, kus teenindajad on esmaspäevast reedeni kella 10-18 valmis abistama kliente nõu ja jõuga. Lahenduse saavad ka inglise- ja venekeelsed küsimused.
„Olen kindel, et enamikel puhkudel on meediaagentuuridel kiirem ja soodsam võimalus leida vajalikud stuudiopildid meilt, kui palgata ruumid, modellid, aksessuaarid ja fotograaf lavastusi tegema,“ sõnab Sirli Siion, kutsudes agentuuride töötajaid mõtlema kastist välja ehk mitte nii kramplikult olema kinni esialgsetes ideedes, vaid vaadata ulatuslikust pildibaasist, mida neil on põnevat ja kindlasti vähema aja- ja rahakuluga pakkuda.
Pildi hind sõltub alati konkreetsest pildist, kasutusajast ning -kohast. Sirli Siion märgib, et hinna taha nende fotode kasutamisõigus kindlasti ei jää ning soovi korral on kliendid oodatud kasutustingimuste osas läbirääkimisi pidama. Tasumine fotode ja videoklippide kasutamise eest käib nii tükihaaval kui ka kuutasupõhiselt.
Pildiagentuur töötab vastavalt seadustele ning pildi kasutamise eest vastutab lõppkasutaja. Näiteks rahateenivate reklaamide tarvis, kui pildil on isik, kes on selgelt tuvastatav ja äratuntav, on vastavalt reklaamiseadusele vaja hankida ka selle isiku personaalne nõusolek.
„Kui igapäevaselt autoriõiguse küsimustega ei tegeleta, saab meilt kindlasti ka tasuta jooksvat konsultatsiooni,“ räägib Sirli Siion, lisades, et autorikaitse teema on neile väga südamelähedane ning Scanpix on varem ja plaanib ka edaspidi korraldada autoriõigusalaseid seminare, et viia eelkõige meediaettevõtted paremini selle valdkonnaga kurssi.
Järgmine autoriõiguste seminar on plaanis sügisel. Sirli Siion kutsub kõiki, kellel on tööalaselt autoriõiguste ja sellega seonduva kohta küsimusi, mõtteid ning ettepanekuid, neid parema seminari huvides Scanpixile e-posti aadressil
[email protected] esitama. Sügisene seminar on suunatud reklaamiagentuuridele, sest just sealsetelt inimestelt on viimasel ajal tulnud palju küsimusi autoriõiguste ja fotode avaldamise kohta.
Artikli avaldamist toetas: Scanpix Baltics OÜ
Autor: Gerli Ramler, Silja Oja
Seotud lood
Keskkonnahoiust ja kestlikust arengust mõjutatuna on muutunud reklaamkingituste kontseptsioon. Logotrade OÜ tegevjuht ja omanik Anti Saluneem räägib, et suuremaid muutusi on näha tootjate poolelt, kus aina enam kasutatakse looduslikke materjale ja loobutakse järk-järgult esmastest fossiilsetest allikatest saadud plastidest.
Viimased uudised
Vaata, kes ja kus TOPis asetseb
Hetkel kuum
Paf keeldus täiendavate kommentaaride andmisest
Tagasi Bestmarketing esilehele