18. veebruar 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kinkimine: kellele ja mis summa eest

Külli Haav kingiagentuurist Kinkston annab nõu, mida pidada silmas ärikingituste tegemisel.

Põhiliselt jagunevad ärikingid kolme gruppi: klientide-, oma töötajate- ja tänukingid. Viimased on sobilikud isikutele, tänu kellele on teie ettevõte edukas: IT või raamatupidamisteenuse pakkuja, puhastusteenindaja, kuller jt.

Parim kink on kliendile orienteeritud

Mida enam kink on saajale orienteeritud, seda parem. Liigne kommerts mõjub pealetükkivalt, nt ülisuurte logodega võtmepaelad-hoidjad, bränditud, kuid kehva kvaliteediga IT vidinad, särgid jne. Pigem tasuks panustada kasutuskõlblikesse keskmise kallidusega (5-10 eurot) toodetesse, millel viisakas suuruses logo. Siin on heaks näiteks ise sildistatud veinid, šokolaadid, firma töötajate nimedega kruusid, millest iga tassike teed võib teie ettevõtte vastu sooja tunde tekitada.

Mõnikord tuleb enne välja selgitada, kas firma või töötaja üldse võib kinke vastu võtta, või mis väärtuses –  (eetilised)piirangud võivad olla arstidel, ajakirjanikel ning riigiametnikel. Samuti pole heaks tooniks saata väärtuslikke kinke osapooltele, kellest näiteks sõltub suurtellimus või mõni muu soosiv otsus.

Kink näitab, et töötaja panust hinnatakse

Kui teie asutuses töötab enam kui tosin inimest, tuleb mõelda sobilik kink ka neile. Eestis on kahjuks ettevõtteid, kus oma töötajatele isegi häid pühi ei soovita, rääkimata tähtpäeva meenutavast kingist. Kuid hea juhi tunnuseks oma töötajate suure tööpanuse hindamine nii rahaliselt kui muude hüvedega. Preemiaraha kulub ära, mälestusese aga jääb. Põhiliselt teevad Eesti ettevõtted töötajatele jõulu- ja sünnipäevakinke ning töökohal töötatud aastate eest meeneid või varustavad suvepäevade puhul t-särkidega. Liiga isiklikuks, nagu pesu või parfüüm, ei tasuks taolistes valikutes minna. Keskmine hinnatase jääb siin vahemikku 10-20 eurot, alates 10 eurost hakkab kehtima ka erisoodustusmaks.

Iga massilise kinkimise juures on oluline, et kellestki mööda ei vaadata. Ilma jäämine võib olla solvav kolleegile, kes kõrvallaual uhket buketti või tooli seljatoel fliisi näeb.

Täna neid, kellele võlgned ettevõtte edu

Siin võib tähelpanu osutada erinevatele konsultantidel, kes seisavad hea, et teie ettevõte toimimine või avalik kuvand oleks tasemel. Raamatupidamisteenuse osutaja, veebilehekülje või avalikkusesuhete kujundajale võiks teha eelnevalt hoolikalt läbi mõeldud ja väärtusliku kingi  (20 eurot ja enam), et näidata tänu lojaalsuse eest.

Kohale toimetab ärikingid kuller, kuid personaalne üle andmine teeb kinkimise südamlikumaks.

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Külli Haav, Silja Oja

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700