Autor: Rain Pikand • 4. november 2020

Rain Pikand: edukad panevad turunduse toote sisse

Kas sa jood hommikutii musta kohvi ja selle kõrvale klaasist lonksu kaupa piima? Või piimavahtu? Tõenäoliselt mitte. Pigem kohv ja piim seal sees või piim ja piimavaht seal sees. Tihti on nii, et asjad töötavad koos paremini.
Inbanki e-kommertstegevuse juht ja Kuldmuna 2020 elutööpreemia laureaat Rain Pikand
Foto: Raul Mee

Kuidas sellel kummalisel 2020. aastal siis turundus töötab? Natuke skemaatiliselt võiks öelda, et parimal moel töötab turundus siis, kui ta on toote sisse sulatatud. Enamikes ettevõtetes see nii ei ole ja tihti on põhjused objektiivsed või kollektiivsed. Toode ise peab lähtuma turu vajadustest. Teeme lihtsamaks – turgu ei ole olemas, on inimesed, kes moodustavad “turu”. Ehk siis inimlikud vajadused loovad tooteid ja teenuseid. Ja kui turundus lähtub inimeste vajadustest, räägib inimestega, siis on see ju turundaja unistus – saab lugusid jutustada!

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700