Ootamatu vastuolu: eestlased jälgivad allahindlusi, aga jätavad kingid ostmata
Kuigi Eestis jälgitakse väga aktiivselt jõulueelseid allahindlusi, on just eestlased need, kes kipuvad jõulukingitustest naabritest sagedamini üldse loobuma, näitab SmartPosti tellitud värske Baltikumi-ülene tarbijauuring.
Uuringu järgi ootab jõulu kinkide ostmiseks allahindlusi Eestis 11% inimestest, mida on oluliselt enam kui Lätis ja Leedus, kus sama näitaja püsib 7% juures. Huvitaval kombel on lõunanaabrite sooduspakkumiste jälgimises kõige aktiivsemad Vilniuse ja Riia elanikud, samas kui Tallinnas jäädakse allahindluste ootuses tagasihoidlikumaks kui väljaspool pealinna.
Selle aasta suurim muutus turunduses ei sünni agentuuris ega algoritmis. Meie tööd ei raputa uued sotsmeediaplatvormid ega ka järjekordne AI-tööriist. Muutus sünnib meie silme all ja siinsamas, nurgapealses kogukonna apteegis, leiab Sokisahtli juht Piret Ilver.
„Kas ümbritsev massisurve tekitab FOMO – kui %-märki küljes ei ole, siis keegi enam ei märka? Mis sai sellest pööraselt odavast ja hullutavast reedest? Sellest novembrikuu viimasest mustast allahindlusi täis päevast – kuhu see kadus?“ kirjutab Merily Loss arvamuskonkursile Tark Turundus saadetud loos.
Aasta lõpu pühadehooaeg paneb kaupmehed proovile – tarbijad otsivad paindlikumaid ostuvõimalusi ning kui kaubandusettevõtted ootustele pädevalt reageerida ei suuda, kaotavad nad lihtsalt kliente, selgus hiljuti läbi viidud uuringust.
Alates 2020. aastast on inimesed reklaamide suhtes aina vastuvõtlikumad: 2025. aastal suhtub juba üle poole (57%) tarbijatest reklaamidesse üldiselt positiivselt, selgub Kantari värskest Media Reactions uuringust.