Autor: Merle Viirmaa • 29. märts 2021

Kuidas nauding ja valu meid ostma ajavad?

Kõik turunduse sissejuhatuskursused taovad tudengitele pähe turunduse nelja P-d: price, promotion, product, place. Sügavam tähendus peitub tarbimise uutes P-des: pain, pleasure ja purchase (valu, nauding ja ost). Miks see oluline on, räägib raamatu Pimenägemine põhjal Merle Viirmaa, ACC, ICF, turundusjuhtide arenguprorgammi juhtivõppejõud, EBS Execu-tive Education.

Merle Viirmaa

Meie ostukäitumist ajendavad tugevalt meie suhe naudingu ja valuga ning nende omavaheline suhe. Oleme näinud, et need suhted on kõike muud kui lihtsad. Nauding on tabamatu, kõige paremini saavutatav selle püüdlemise käigus, juhuslik ja raskesti ennustatav. Kuigi teeme oste selle järgi, mida arvame endale naudingut valmistavat (olgugi, et eksime sageli), teeme me oste rohkemgi valu vältimise põhjal.

Pimenägemist lugema hakates meenus mulle Dan Ariely “Predictably Irrational”, üks minu lemmikuid raamatuid tarbijakäitumise mõistmiseks. 2008. aastal kirjutas Ariely haaravalt väljakutsetsest, mis tulenevad meie valest eeldusest, et meie otsused baseeruvad ratsionaalsel mõtteviisil.

Möödunud on rohkem kui kümme aastat ja turundajad teavad oma tarbijatest massiivselt rohkem kui tarbijad ise. Digiajastu mõjutab tegelikult kõike, iga kord kui klient ostab, svaibib või klikib, on tema edasine käitumine ennustatav ning mõjutatav.

Turundaja, kes on ettevõttes kliendile kõige lähemal, omab kliendi käitumist paremini tundes tohutut võimekust käivet ja arengut mõjutada. Pimenägemine on kindlasti üks väga hea abimees.

Raamat: Pimenägemine

Autor: Matt Johnson, Prince Ghuman

Lehekülgi: 336

Kirjastus: Äripäev

Loe näidislehekülgi siit.

Pimenägemise autoriteks on neuroteadlane ja turundaja, kelle tandemis on valminud haarav ja silmiavav lugu, mis kasutab ohtralt igapäevaseid, äratuntavaid näiteid.

Autorid põimivad rangelt teadusliku lähenemise kohati ülinaljaka kirjutamisstiiliga ja annavad turundajatele ning tarbijatele olulise arusaamise sellest, miks me ostame seda, mida ostame.

Raamat annab lugejale teadmisi, praktilisi näiteid ning ideid, kuidas suurendada otsust osta.Turundajaid võiks seda raamatut lugema motiveerida nauding lugemisest kui ka rohked uued õppimiskohad põhjustest, mis takistavad täna ettevõttel potensiaali maksimaalselt ära kasutada.

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700