Autor: Merle Viirmaa-Treifeldt • 29. märts 2021
Kuidas nauding ja valu meid ostma ajavad?
Kõik turunduse sissejuhatuskursused taovad tudengitele pähe turunduse nelja P-d: price, promotion, product, place. Sügavam tähendus peitub tarbimise uutes P-des: pain, pleasure ja purchase (valu, nauding ja ost). Miks see oluline on, räägib raamatu Pimenägemine põhjal Merle Viirmaa, ACC, ICF, turundusjuhtide arenguprorgammi juhtivõppejõud, EBS Execu-tive Education.
Meie ostukäitumist ajendavad tugevalt meie suhe naudingu ja valuga ning nende omavaheline suhe. Oleme näinud, et need suhted on kõike muud kui lihtsad. Nauding on tabamatu, kõige paremini saavutatav selle püüdlemise käigus, juhuslik ja raskesti ennustatav. Kuigi teeme oste selle järgi, mida arvame endale naudingut valmistavat (olgugi, et eksime sageli), teeme me oste rohkemgi valu vältimise põhjal.