Autor: Andrus Kiisküla • 10. juuli 2020

Boost post või reklaamihaldur - kumba eelistada?

Mis vahe on boost post nupul ja reklaamihalduril? Koolitaja ja Tallink Grupi digiturunduse ja analüütika juht Andrus Kiisküla toob teemasse selgust.

Hiljuti küsis üks tuttav, kas ta on oma Facebooki makstud tegevusi täitsa valesti teinud, kui on orgaanilisi postitusi võimendanud läbi boost post nupu, mitte läbi reklaamihalduri. Nimelt oli ta kuulnud, et boost post'i kasutamisel ei ole võimalik edukalt orgaanilisi postitusi võimendada.

Segadus boost post'i ja reklaamihalduri erinevuste vahel on selgelt suur. Hiljuti pidid ühele sotsiaalmeedia spetsialisti positsioonile kandideerijad vastama küsimusele, mis on boost post'i ja reklaamihalduri erinevused ja sealt tuli väga erinevaid arvamusi (mitte fakte) – kõike alates sellest, et ei saa nii täpselt sihtida kuni selleni, et näeb ainult levikut (reach'i). Jälle palju müüte, aga vähe päris elu kahjuks. Kõige tähtsamaid erinevusi ei maininud kahjuks keegi 60 kandideerijast. See on selgelt raske teema, mida võtan siin natukene pulkadeks.

Kindlasti ei ole vale alustada orgaaniliste postituste võimendamist boost post nupuga ja sealt edasi liikuda, jooksvalt õppides ja katsetades. Saab kindlasti ka nii edukalt tulemusi. Samm sammu haaval!

Koolitus: Turundamine Facebookis ja Instagramis algajale

Koolitaja: Andrus Kiisküla

Muidugi võiks sotsiaalmeedias ehk antud kontekstis Facebookis ja Instagramis turundaja ideaalis teha oma tegevused reklaamihalduris (nii kampaaniad olemasoleva orgaanilise postituse peale kui ka täitsa uued kampaaniad, mida lehele ei panda), aga see on selgelt alguses paljudele segane, infot on palju ning ka vead tulevad sisse.

Koolitus: Turundamine Facebookis ja Instagramis edasijõudnule

Koolitaja: Andrus Kiisküla

Selleks, et neid kahte võimalust üldse võrrelda, on tähtis, et räägiksime ainult orgaanilise postituse võimendamisest. Kui on vaja luua kampaania, mis orgaaniliselt uudisvoos ei ole, kasutades ka teisi pindasid peale uudisvoo ja story'de, on meie tööriistaks selgelt reklaamihaldur. Sinna juurde käib parem planeerimine, rohkem detaile jpm.

Orgaanilise postituse boost'imine boost post nupuga - 5 müüti

1. Meil puudub tulemustest selge ja arusaadav ülevaade.

Kui Sa vajutad boost post nupule, siis Sulle tekib sõltuvalt eesmärgist (objective) postituse alla ka makstud tegevuste statistika, mis näitab põhinumbreid väga ülevaatlikult. Olgu selleks klikid, konversioonid, palju lehele uusi fänne tuli või levik.

Kui Sa nüüd tahad rohkem detaile, siis iga reklaamikontoga, millega Sa boost post tegevuse tegid, on automaatselt seotud ka reklaamihaldur (ads manager), kuhu automaatselt lähevad ka kõik nii-öelda boost'itud postitused ja kus saad minna veel rohkem detailidesse. Ehk täpselt sama analüüs, mis siis, kui võimendaks orgaanilist postitust läbi reklaamihalduri. Lihtsalt kaks kohta, kust saab analüütikat vaadata.

Boost'itud postituse all on info makstud tegevuste tulemuslikkuse kohta ja detailsem info (demograafilisest müügi tulemusteni) on automaatselt ka reklaamihalduris. Seal on kõik koos – vahet ei ole, kas tegevus on tehtud otse reklaamihalduris või läbi boost post funktsiooni. Alati võib jätkata selle orgaanlise postituse peale ehitatud kampaania (välja arvatud eesmärgi (objective) ja loovlahenduse) muutmist reklaamihalduris.

Loe lisaks
3 võimalust, kuidas muuta Facebooki postituse pilti ja tekste

2. Orgaanilise postitusega me ei saa valida, milline pilt või tekst kaasa tuleb

Ei vasta tõele. Kui jagame oma Facebooki lehele linki oma domeenilt, mille me oleme ära kinnitanud (verified) Business Manageris (loe lähemalt SIIT ), saame muuta pilti ja selle all olevat pealkirja. Lisaks saame oma koduleheküljel defineerida, millise pildi ja pealkirja Facebook kaasa haarab. Kui tuleb kaasa logo, on midagi valesti ja me peaks selle korda tegema.

3. Ei saa juurde panna call to action nuppu

Kui me räägime orgaanilisest postitusest, siis tõesti otse tehes ei saa seda teha. Samas kui me räägime boost post funktsioonist ehk paneme orgaanilisele postitusele raha juurde ja teeme sellest kampaania, saame sinna ilusasti CTA (call to action) juurde panna. Seda küll väiksema valikuga, kui reklaamihalduris.

Tegelikult saab ka orgaanilisele postitusele call to action nupu külge panna, aga sellest kunagi hiljem.

4. Boost'imine võimendab poolikut asja

Peab paika, kui see orgaaniline postitus on poolik. Lahendus on mitte teha poolikuid postitusi. Tehke ikka postitusi, mis on ka orgaaniliselt täpselt sellised nagu te tahate! Poolikud postitused ei levi ka orgaaniliselt hästi.

5. Reklaamihalduris on suunamisvõimalusi rohkem

Näiteks: Facebooki taasturundus nendele, kes on külastanud kodulehte või Instagrami profiili, kes on vaadanud Facebookis Sinu videosid, kes on e-maili listis.

Õnneks või kahjuks võib läbi boost post funktsiooni kasutada täpselt sama keerukaid sihtrühmasid nagu läbi reklaamihalduri. Boost post ja reklaamihaldur on seotud reklaamikontoga (ad account) millega on seotud sihtrühmad (audiences).

Otse ma ei saa kasutada kõiki sihtrühmasid, mis seal all on, olgu selleks allikaks Facebooki pixel, äpi SDK, videot vaadanud inimesed, üritusele interested vajutanud, kodulehelt custom parameetrid analüütikas vm. Mida me saame aga teha, on omale sobiva ja vajaliku sihtrühma salvestamine saved audiences alla ja see sihtrühm on näha ka boost post korral koos väga üldiste valikutega. Ehk mudel, kus kõigepealt teeme sihtrühma näiteks CSV failist ja laeme selle Facebooki, ning siis loome salvestatud sihtrühma (saved audiences). Seda saab seejärel boost post juures kasutada.

Business manager vs boost post nupp

100% identsed need võimalused sihtimiseks samas ei ole, kui kampaania luua olemasoleva postituse peale läbi boost post'i või reklaamihalduri. Näiteks päevade ning kellaaegade järgi ma boost post kaudu ei saa reklaami näidata, küll aga saab reklaamihalduris need muudatused teha vajadusel.

Kui salvestatud sihtgrupi mudelit mitte kasutada, saab ikka sihtida boost post'i kaudu, aga palju piiratuma funktsionaalsusega, kasutades tingimusi nagu vanus, sugu, asukoht, demograafiline info, käitumispõhine info, huvigrupid, lehe fännid, fännid ja nende sõbrad.

Tulemuste mõõtmine

Läbi boost post'i saame kõik platvormi puudutavad numbrid kätte ja osad ka väljaspool (ostud näiteks, kui on pixel paigaldatud, võttes aluseks standard või siis muudetud konversiooni akna).

Tulemuste mõõtmisel on aga üks väga tähtis asi, mida tõesti on boost post funktsiooni kasutades võimatu õigesti teha ja mida kahjuks suur osa turundajaid üldse ei tee. Ehk eristada makstud ja mittemakstud külastajate tegevused Google Analyticsis (ideaalis ka teistel analüütika platvormidel) külastajatest müügini. Ja mitte lihtsalt eristada, vaid alustuseks natukenegi mõõta.

Hakates UTM-e kasutama, tekib väga palju uut infot kampaania edukuse kohta. SIIN on üks varasem postitus mõõtmise ja UTM parameetrite teemal.

Loe lisaks
Ära lase Facebooki reklaamihalduri numbritel ennast petta

Pikem, huvitavam ja keerukam teema on, kuidas eristada edukalt makstud ja mittemakstud tegevusi, kasutades dünaamilisi UTM parameetreid, sellest aga kunagi hiljem.

Suuremad eelised, mida orgaaniliste postituste boost'imine läbi reklaamihalduri annab

• Põhilised kampaania eesmärgid (objectives), millele reklaam optimeerida, on boost post'i all olemas, aga reklaamihalduris on neid rohkem.

Boost post'i all saab ka valida, kus see reklaam ilmub ehk välistada Instagrami ja messengeri. Reklaamihalduris on detaile juures – erinevad pinnad ja ka seadmed.

Boost post annab võimaluse olemasolevale postitusele ühe kampaania luua. Läbi reklaamihalduri võid neid samale postitusele eri sihtgruppidega teha kasvõi 50 tükki.

• Reklaamihalduris saab teha AB testi kampaaniale, mis tuleb orgaanilisele postitusele. Ei saa testida loovlahendust (creative), sest postitus on juba valmis ja seda muuta ei saa. Küll aga saab omavahel testida pindasid, sihtgruppe ja eesmärki (delivery objective).

• Reklaamihalduris on paremad võimalused kampaania ajastamiseks.

• Reklaamihaldur annab võimaluse kulusid kontrollida (cost control) ja valida näiteks, kas maksad kliki või näitamise eest.

• Suurema eelarve puhul, kus Sa teed sama kampaania sees näiteks orgaanilisele postitusele mitu reklaami (ad set), on hea kasutada kampaaniaülest optimeerimist, mis jaotab raha üle reklaamide vastavalt seatud eesmärgile.

• Instagrami orgaaniliste postituste võimendamine on palju piiratum läbi Instagrami äpi. Siin tuleb reklaamihalduri kasu veel rohkem välja.

• Dünaamilised UTM parameetrid annavad lisapildi väljaspool Facebooki ja ka Facebooki analüütikas.

Lõpetuseks

Kampaaniate loomine (mitte olemasoleva sisu võimendamine) läbi reklaamihalduri on pikem teema koos erinevate võimalustega, mis puudutab just erinevaid pindasid, planeerimist, optimeerimist, testimist ja analüütikat.

Orgaaniliste postituste boostimisel, ei ole küsimus üldse nii palju boost post vs reklaamihaldur (ads manager). Tööriist on tegelikult taustal sama, boost post loob kampaania (sinna alla ad set ja seal all ad). Sama juhtub, kui vajutad “create ad/loo reklaam”, kus enne valid eesmärgi ja siis jõuad reklaamihaldurisse, kus seadistad sihtrühma ja siis valid olemasoleva postituse, mitte ei loo nullist uut postitust.

Teadlikult tehes saab läbi boost post funktsiooni seinal olevate postituste võimendamisel paremad tulemused kui pea õieli otsas reklaamihalduris toimetades. Võta rahulikult ja kui see maailm tundub väga segane, kasuta alguses boost post nuppu, defineeri sihtrühm eraldi varem ära (saved audiences), optimeeri kampaania soovitud tegevusele ning kiireid numbreid vaata otse postituse alt ja kui detaile tahad, mine reklaamihaldurisse.

Head katsetamist!

Allikas: andrus.digital

Andrus Kiisküla osaleb sotsiaalmeedia konverentsil ONLINE vestlusringis, kus tuleb juttu sotsiaalmeedia tulevikust ja sellest, millistesse kanalitesse tasub investeerida

Sotsiaalmeedia konverents ONLINE toimub 18. augustil 2020 Tallink Spa & Conference Hotellis, soodushinnaga piletid on müügil 10. augustini.

Uuri lähemalt ja pane end konverentsile kirja siin!

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700