Suurim väljakutse on turundaja teadmiste ajakohastamine

Httpooli Estonia juht ja Aasta Digitegu žürii liige Kerttu Talvik rääkis, et turundus ja reklaam liiguvad üha rohkem digimeediasse ning see seab uued ootused turundajatele.

Kerttu Talvik  Foto: MARKO MAESTJARV PHOTOGRAPHY

12.-13. novembrini Tallinnas toimuv Best Internet keskendub sel aastal eeskätt turundajatele, kes oma igapäevatöös tegelevad digiturundusega, kuid ei ole digivaldkonnale spetsialiseerunud. Ürituse eel küsisime Aasta Digitegu žürii liikmelt Kerttu Talvikult, millised on tema arvates digiturunduse trendid ja väljakutsed.

Suurimad väljakutsed digiturunduses?

Oleme viimase viie aasta jooksul näinud reklaami ja turunduse massilist liikumist offline-meediast digimeediasse. Hetkel on digitaalne turundus aga läbimas samasugust metamorfoosi. Kogenud digiturundajad leiavad end üha sagedamini muutuste keerisest, kus varem korduvalt läbiproovitud lahendused enam tulemuslikult ei toimi.

Self-serve” reklaamiplatvormid nagu Google ja Facebook on sillutanud tee automatiseeritud reklaamile, tehisintellekti (AI) optimeerimisalgoritmidele ning andmetepõhistele turunduslahendustele. Seega on iga ettevõtte suurimaks väljakutseks tänapäevase turundaja teadmiste ajakohastamine. Kuidas ühendada ühes inimeses digiturunduse spetsialist, andmeteadur ja veebiarendaja?

Millisele digiturunduse valdkonnale plaanite järgmisel aastal rohkem raha kulutada kui seni?

Sotsiaalmeedia platvormide reklaamile. Üha enam turundajaid leiavad tulemuslikke väljundeid sotsiaalmeediaplatvormidel, millel esmapilgul tundub olevat vähe mõju kas turule laiemalt või mõnele konkreetsele sihtrühmale kitsamalt.

Best Internet 2019 – registreeru siin!

Teema: Digiturundusest turundusjuhile

Toimumise aeg: 12.-13. november 2019

Twitter, LinkedIn, Snapchat ja TikTok on vaid mõned illustreerivad näited, aga ka Facebookis oleme traditsioonilisi ettevõtteid näinud laiast nähtavuse ulatusest kasu lõikavat, samal ajal kui ka B2B ettevõtted lisavad sotsiaalmeedia platvorme üha enam oma meediaplaanidesse.

Suurim pettumus ehk mis on tundunud digiturunduses esmapilgul lootustandev, aga hiljem selgus, et tegelikult on lihtsalt hype?

Kitsas sihtimine. Ei mäleta, millal see algas, kuid ühel hetkel soovitasid kõik reklaami- ja meediaasjatundjad korraga sihtida mitte rohkem kui 10 000 inimest – luues konkreetseid sõnumeid, visuaalne jne just väikestele valimitele. Teoorias oli mõte õige, kuid kahjuks ei ole reklaamiplatvormid sel moel üles ehitatud. Pigem töötas see teooria reklaamijate soovidele risti vastupidi.

Keskendumine laiemale sihtrühmale ning võimaldades reklaamiplatvormide tehisintellekti algoritmidel reklaamide optimeerimine enda hooleks võtta, on viimasel ajal osutunud erakordselt efektiivseks.

Jaga lugu:
Seotud lood
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700