Httpooli Estonia juht ja Aasta Digitegu žürii liige Kerttu Talvik rääkis, et turundus ja reklaam liiguvad üha rohkem digimeediasse ning see seab uued ootused turundajatele.
- Kerttu Talvik Foto: MARKO MAESTJARV PHOTOGRAPHY
12.-13. novembrini Tallinnas toimuv Best Internet keskendub sel aastal eeskätt turundajatele, kes oma igapäevatöös tegelevad digiturundusega, kuid ei ole digivaldkonnale spetsialiseerunud. Ürituse eel küsisime Aasta Digitegu žürii liikmelt Kerttu Talvikult, millised on tema arvates digiturunduse trendid ja väljakutsed.
Suurimad väljakutsed digiturunduses?
Oleme viimase viie aasta jooksul näinud reklaami ja turunduse massilist liikumist offline-meediast digimeediasse. Hetkel on digitaalne turundus aga läbimas samasugust metamorfoosi. Kogenud digiturundajad leiavad end üha sagedamini muutuste keerisest, kus varem korduvalt läbiproovitud lahendused enam tulemuslikult ei toimi.
“Self-serve” reklaamiplatvormid nagu Google ja Facebook on sillutanud tee automatiseeritud reklaamile, tehisintellekti (AI) optimeerimisalgoritmidele ning andmetepõhistele turunduslahendustele. Seega on iga ettevõtte suurimaks väljakutseks tänapäevase turundaja teadmiste ajakohastamine. Kuidas ühendada ühes inimeses digiturunduse spetsialist, andmeteadur ja veebiarendaja?
Millisele digiturunduse valdkonnale plaanite järgmisel aastal rohkem raha kulutada kui seni?
Sotsiaalmeedia platvormide reklaamile. Üha enam turundajaid leiavad tulemuslikke väljundeid sotsiaalmeediaplatvormidel, millel esmapilgul tundub olevat vähe mõju kas turule laiemalt või mõnele konkreetsele sihtrühmale kitsamalt.
Teema: Digiturundusest turundusjuhile
Toimumise aeg: 12.-13. november 2019
Twitter, LinkedIn, Snapchat ja TikTok on vaid mõned illustreerivad näited, aga ka Facebookis oleme traditsioonilisi ettevõtteid näinud laiast nähtavuse ulatusest kasu lõikavat, samal ajal kui ka B2B ettevõtted lisavad sotsiaalmeedia platvorme üha enam oma meediaplaanidesse.
Suurim pettumus ehk mis on tundunud digiturunduses esmapilgul lootustandev, aga hiljem selgus, et tegelikult on lihtsalt hype?
Kitsas sihtimine. Ei mäleta, millal see algas, kuid ühel hetkel soovitasid kõik reklaami- ja meediaasjatundjad korraga sihtida mitte rohkem kui 10 000 inimest – luues konkreetseid sõnumeid, visuaalne jne just väikestele valimitele. Teoorias oli mõte õige, kuid kahjuks ei ole reklaamiplatvormid sel moel üles ehitatud. Pigem töötas see teooria reklaamijate soovidele risti vastupidi.
Keskendumine laiemale sihtrühmale ning võimaldades reklaamiplatvormide tehisintellekti algoritmidel reklaamide optimeerimine enda hooleks võtta, on viimasel ajal osutunud erakordselt efektiivseks.
Seotud lood
Aasta Digitegu 2019 konkurss on käimas, tööde esitamise tähtaeg on 4. november! Vaata, kes kuuluvad sel aastal žürii koosseisu.
Töö esitamine on väga lihtne ja soodne. Töid on oodatud esitama nii agentuurid, nende kliendid kui ka ettevõtted, kes teevad ise digiturundust.
Httpool ja maailma suurim suhtlusvõrgustik Facebook alustasid sel aastal strateegilise koostööga, mille eesmärk on Baltikumi ettevõtetele reklaamituge pakkuda. Eelmisel nädalal toimus Tallinnas Facebooki ametlik lansseerimisüritus Hello Estonia ning tegemist oli olulise päevaga mitte ainult Httpooli, vaid kogu Eesti ettevõtluse jaoks.
Ülemiste Keskuse turundus- ja kommunikatsioonijuht Tiia Nõmm sõnas digiturundusest rääkides, et kliendi jaoks ei ole eraldi digitaalset teekonda ja füüsilist teekonda, seega tuleks turundust vaadata ühtse tervikuna.
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.
Viimased uudised
Läti tõi Baltikumi ühe hõbe- ning kaks pronkstrummi, Leedu aga ühe kuld- ja hõbetrummi
Hetkel kuum
Tagasi Bestmarketing esilehele