Kuigi idufirmade puhul on ebaõnnestumine õnnestumisest tõenäolisem, aitab edupotentsiaali tõsta äriloogikast lähtuv mõtlemine ning innovatsiooniga kaasas käia soovivad ettevõtted ei tohiks karta suuremaid riske ja eksperimenteerimist.
„Kümnest idufirmast üheksa ei õnnestu ning see on normaalne,“ leidis Elisa telekomiteenuste valdkonna juht Mailiis Ploomann.
1. Kaardista klient
Siiski tuleks enne uue toote kallale asumist mõelda lihtsatele kriteeriumidele. „Kõigepealt tuleb hinnata, kas turg on selliseks tooteks valmis ning kas see võiks mõnda klienti ka päriselt huvitada,“ märkis ta. Ploomanni sõnul on mõistlik enne tootearenduse juurde asumist oma kliendiprofiil võimalikult täpselt kaardistada, alustades sellest, milline on tema vanus, ning lõpetades hariduse ja hobidega.
2. Pane paika, millist probleemi soovid tootega lahendada
Samuti on tähtis täpselt teada, millist probleemi uue toote või teenusega lahendatakse. „Piltlikult öeldes ei tohi tekkida olukorda, kus minnakse haamriga kliendi ukse taha, samas kui tal on pildi seina panemiseks naela asemel kruvi või tal puudub hoopiski pilt, mida seina panna,“ märkis Ploomann.
3. Vaata, et numbrid jookseksid kokku
Kolmandaks iduettevõtete õnnestumise eelduseks peab Ploomann ärilist mõtlemist. „Tuleb vaadata, kas numbrid jooksevad kokku, ja kui isegi esimestel aastatel ollakse miinuses, siis peab olema selge, kuidas kasumisse jõudmiseni hakkama saadakse,“ märkis ta. „Kogu tegevus tuleb suunata sinna, et raha hakkaks tulema – muidu on tegemist hobi, mitte ettevõtlusega.“ Kui puuduvad koht turul, probleem, mida lahendatakse, ning nägemus ärilisest tasuvusest, tasub idee teostamine edasi lükata.
Seotud lood
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.
Viimased uudised
Läti tõi Baltikumi ühe hõbe- ning kaks pronkstrummi, Leedu aga ühe kuld- ja hõbetrummi
Hetkel kuum
Tagasi Bestmarketing esilehele