20. november 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

La Ecwador: keegi ei tee reklaami sellepärast, et reklaami on äge teha

Ecwador OÜ on pika ajalooga reklaamiagentuur, mis vastupidiselt konkurentidele ei asu suures büroomajas, vaid on end sisse seadnud Nõmmel pisikeses eramus. Eelmisest kuust töötab agentuur nime all La Ecwador, rõhutades sellega oma erilisust ja personaalsust. La Ecwadori tegevjuht Heily Aavik räägib, kuidas ja miks sündis logovahetus ning millised tuuled puhuvad Eesti reklaamiturul.

Ecwador OÜ on pika ajalooga reklaamiagentuur, mis vastupidiselt konkurentidele ei asu suures büroomajas, vaid on end sisse seadnud Nõmmel pisikeses eramus. Eelmisest kuust töötab agentuur nime all La Ecwador, rõhutades sellega oma erilisust ja personaalsust. La Ecwadori tegevjuht Heily Aavik räägib, kuidas ja miks sündis logovahetus ning millised tuuled puhuvad Eesti reklaamiturul.

Miks otsustasite oma logo muuta?

Mõtlesime tegelikult nimevahetusele juba mõnda aega, sest ettevõtte arenedes ei andnud kaua aega tagasi loodud visuaalne logo enam edasi, kes me oleme. Vana logo oli lihtsalt oma aja ära elanud ega tulnud kaasa meie arengutega. Uue logo loomise idee oli end näidata ja määratleda. Me ei ole enam ainult reklaamiagentuur, vaid ühendame endas kogu internetimeediat ning kommunikatsiooni suhteturunduse ja PR-i vallas. Seda ütleb meie uus nimigi - loovturundus- ja kommunikatsiooniagentuur La Ecwador. Oleme personaalne, hooliv butiikagentuur.

Mis eristab klientide jaoks teid konkurentidest?

Meie koostööpartnerite jaoks ongi oluline just see, et positsioneerime end nende personaalseks agentuuriks, mis tähendab, et kogu meie meeskond on motiveeritud iga kliendi heaks töötama. Sama tähtis on, et meie koostööpartner oleks ka ise motiveeritud oma tulemustesse panustamisse. Aga see peab tulema loomulikult. Meie pakume omalt poolt usaldusväärsust, loovust ja tugevat ärilist kontsentreeritust ning ootame vastu koostöövalmidust. Hea agentuur tunneb põhjalikult oma partneri ärivaldkonda, selle tugevusi ja nõrkusi, ning oskab vastavalt sellele informatsioonile tegutseda.

Milline on täna Eesti reklaamiturg?

Kogu turundusvaldkond ja müük on tugevalt põimunud loovstrateegilise lähenemisega, mis hõlmab kõiki valdkondi. Content marketing'i osa on täna niivõrd suur, et seda ei peeta enam PR-iks, vaid sisuloomeks. Iganenud on kliendilehed kui tooteid ja hindu näitavad reklaamikandjad - need peavad pakkuma midagi enamat. Aga see „midagi enamat“ on aja- ja rahamahukam ning peab olema rohkem läbimõeldud kui A4 suuruses printreklaam. Üheks heaks näiteks on Elioni erakliendiajakiri Elamus, mis näiliselt on ühe ettevõtte reklaam, kuid tegelikult pakub tugevat ja põnevat ajakirjanduslikku sisu.

Täiesti omaette valdkonnaks on internetimeedia, sest see on koht, kust tänapäevainimene otsib esmalt teavet ettevõtte, toote ja teenuse kohta. See on suur võimalus näidata end parimast küljest, aga selleks on vaja korralikult läbimõeldud pikaajalist kontseptsiooni. Eestis on igapäevane probleem, et firmalehtedel puuduvad korralikud tootefotod. Ei mõisteta, kui vajalik on see müügitegevuseks, sest reklaamikampaanial pole mõtet, kui koduleht müüki ei toeta. Kui teil endal selleks kogemust, aega ja oskust pole, pöörduge professionaalide poole.

Möödas on aeg, mil meediat osteti mahtudega. Isegi telemeedias on vaja hoolikalt läbi mõelda, kuidas, millal ja mida reklaamida. Kui alkoholireklaam on teatud kellaaegadel keelatud, tuleb kasutada näiteks seriaalide baaristseene, kus saaks taustama oma toodangut näidata vms.

Mis on meie turu omapärad?

Meie ettevõtted on väikesed ja võimalused vähemahukad – me pole nagu Ameerika oma kolossaalsete turunduseelarvetega. Meil on väike eelarve, väike turg ja võime selle juures efektiivselt tegutseda.

Eesti ettevõtted ei oska veel turundusteenust sisse osta, kuid me liigume sinnapoole. Välismaal ostetakse agentuuridelt sisse konkreetne tööaeg, soovides, et nende jaoks tööd tegev meeskond oleks pidevalt kõigega kursis ja vajadusel kohe töövalmis. Meie ettevõtja arvab sageli, et turundusagentuur peab tööd ilma rahata tegema.

Seega ei väärtustata Eestis kahjuks õiglaselt ka tugevaid ja tublisid turundusinimesi - palju noori tuleb peale ning töötajaid vahetatakse kergekäeliselt. Kui palju on meil näiteks firmasid, mille juhatuses on turundusinimene, kes saab otsustada pikaajalise, kontsentreeritud turundustegevuse ja süstemaatiliste reklaamikampaaniate üle? Meie teenustepakkujate tase on nii ebaühtlane, et kui esimese hooga satud turundusteenust sisse ostma mõnelt soss-sepalt ja müük ei tõuse, tekib tunne, et see kõik see on mõttetu raharaiskamine. Nii ei teadvustatagi Eestis sageli hea turundustegevuse olulisust. Minnakse kaasa üldise vooluga, nägemata vaeva enda unikaalsete tugevuste väljatöötamisega.

Kuidas seda olukorda muuta?

Eestis on palju head turundusinimesed nö „pildilt kadunud“ – võib-olla väsinud või on end läbi konsultatsioonitegevuse teostamas. Väsivad nad arvatavasti just suurtes organisatsioonides end tõestades. Sellest on väga kahju, sest tugev turundusinimene teab, mida teeb ja mida suudab ning julgeb võtta riske, olemata lihtsalt käsutäitja. Aga kust siis need kuldmunad ja avalikud tunnustused tulevad? Mul on tunne, et liiga palju raisatakse inimeste annet neid piirates ja neid alahinnates – see võikski muutuda.

Kuidas Eestis turundusagentuuridele makstakse?

Muu maailmaga võrreldes on meie teenuse hinnad väga odavad. Eks see sõltub ka ettevõttest. Kui firma moodustavad mees ja koer ning palgalisi inimesi pole, saabki hoida hinda väga madalal. Meie oleme arvamusel, et kvaliteetsel teenusel peab olema vastav hind. Kui kogemustega õppinud professionaal teeb oma tööd kiiresti ning hästi ja saad soovitu, on see ju oma raha väärt. Odavamalt tegijalt saad tagasihoidlikuma asja. Punkt, kus aktifoto läheb pornoks, oleneb fotograafi tunnihinnast.

Miks teha agentuuriga pikaajalist koostööd, kui saab ka teenuseid tükkhaaval soodsamalt sisse osta?

Vähe on turundusinimesi, kes suudaksid hallata brändi pikaajaliselt ning seetõttu on oluline partner agentuuri näol, kes seda brandi hoida suudab. Ettevõte võiks ise mõista, et seda on vaja väärtustada. Sageli võetakse turundusinimese vahetumisel sihile ka uued suunad ning agentuur aitab ettevõttel hoida end õigel teel. 

Kes on teie klient?

Meie partneriks on Eesti turul tegutsevad ettevõtted, kes väärtustavad tänapäevast turundust. Meie klientide arv on piiratud, sest me ei ahmi endale üksikuid projekte, vaid soovime olla pikaajaline ja strateegiline partner. Arutame alati iga kliendiga, kas ja kuidas on nende müügitulemused ning eesmärgid mõõdetavad, kas nad vajavad turunduslikult mingi toote või teenuse lühiajalist müügikasvu ja suurendada oma imago tuntust. Viimast ei saa muidugi vaid ühe kampaaniaga muuta. Peame suutma mõista kliendi äriloogikat, sest strateegiapartner peab olema kliendi valdkonnas kompetentne. Keeruline on teha tööd, kui pead arvama, mida klient tahab. Meile meeldib teada, mida klient soovib saavutada ja soovime alati saada tagasisidet nii kliendilt kui ka müüginumbritelt. Iga ettevõte on orineteeritud müügitulemustele – keegi ei tee reklaami sellepärast, et reklaami on äge teha.

Muidugi on äriliselt riskantne omada vähe kliente ja pakkuda neile põhjalikku ning personaalset elustiiliteenust, aga oleme arvamusel, et pigem vähem kliente, aga teenus peab olema kvaliteetne.

Kuidas sünnivad edukad kampaaniad?

Kõige olulisemad on inimesed ja nendevaheline klapp nii kolleegide kui ka klientide puhul – inimestevahelisel energial on meeletu jõud. Samuti ei saa teha asju, millesse ei usuta. Peab uskuma oma töö edukusse, sest kui asjad saavad loomise hetkel positiivse energia, hakkavadki nad omaette elama.

Kuidas te enda imagoga tegelete?

Üks pool on korralik töö, õnnelikud kliendid ja tunnustatud kampaaniad, näiteks ASi Leibur toote "Saib" lansseerimine. Teisalt panustame palju heategevusele – läbi aastate oleme kaasa löönud mitmetes heategevusprojektides ja neid ka algatanud. Reklaamikampaaniat aitasime teha näiteks Toidupangale ja Noored Kooli algatusele. Üheks meie algatatud projektiks oli Coca-Cola heategevuslik  jõuluüritus lasterikastele peredele.

 

 

Intervjuu avaldamist toetas agentuur La Ecwador.

Autor: Gerli Ramler, Silja Oja

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700