SEO (Search Engine Optimisation) ehk otsingumootori optimeerimine on ja muutub üha olulisemaks maailmas, kus 93% internetis sooritatud ostudest algavad Google’st.
- Google'i otsingutulemustes mängivad pildid üha olulisemat rolli.
Oma veebilehe otsingumootoritele optimeerimine ei tohiks võõras olla turundusinimestele, küll aga tasub seda teha ka ettevõtjal, kes oma veebilehega Google’i otsingutulemuste esikümmet vallutada soovivad. Kust alustada? Raido Tamar andis saates „Digiturunduse praktikum“ häid nõuandeid.
Märksõnad
Oluline on aru saada, mis märksõnu inimesed sinu toodet otsides päriselt kasutavad. Näiteks õuemööblit otsides võivad inimesed kasutada sõnu nagu aiamööbel, välimööbel, rotangmööbel või isegi lamamistool. Oluline on kaardistada kliente toovad märksõnad eelkõige oma nišis ja panna rõhk neile (siinkohal aiamööbel ja õuemööbel), ning alles seejärel teise- ja kolmandajärgulisi märksõnu kasutada.
Kuidas teada, milliseid märksõnu kliendid veebilehte otsides kasutavad? Alustada võiks kasvõi guugeldamisest ning vaadata, milliste valdkonnaga seotud märksõnadega konkurentide lehed esile tulevad. Samuti näitab Google oma otsingutulemustes seotud märksõnu, kasulik oleks oma veebilehel ka neid kasutada. Hea SEO tööriist märksõnade leidmiseks on
kwfinder.
Tiitel ehk pealkiri
Kus märksõnu kasutada? Mis on esimene koht, mida inimesed otsingutulemustes sinu lehe kohta näevad – pealkiri. Seda võib nimetada erinevalt: title tag, tiitel, SEO title jne. Tiitel ehk pealkiri on see, mis veebilehitseja ülemise riba peal kuvatakse ning see tuleb ka Google’i otsingus pealkirjaks. Eriti oluline on see just Google’ist tulevate päringute jaoks ning seal info kuvamiseks.
Tiitli loomisel tuleks jälgida, et pealkiri erineks konkurentidest. Teiselt poolt on oluline, et põhiline märksõna sinu toote või teenuse kohta oleks pealkirjas olemas ning mida lähemal lause algusele seda kasutada, seda parem. Hea pealkiri on maksimaalselt 50 tähemärki, sest liiga pikk tiitel kuvab lõpus kolme punkti ning oluline sisu võib kaduma minna. Samuti võib pealkirjas tooteid või väärtuspakkumisi välja tuua, näiteks „Eritellimusmööbel – kvaliteetne Skandinaavia puit“.
Aadress ehk URL
Kuna Google on viimastel nädalatel katsetanud uusi otsingumootori tulemuste kuvamise viise, on võrreldes varasema pealkirja asemele esimeseks tõusnud aadress. URL-i tähtsus on küll ajalooliselt ka oluline olnud, kuid aina teadlikum klient jälgib üha rohkem ka aadressiga toimuvat. See jääb eriti silma nüüd, kui URL-i tulemustes esimesel kohal kuvatakse.
Domeeni ehitades tasub silmas pidada lihtsat tõde: mida lühem URL, seda parem. Liiga pika URL-i lõpp jääb varju ning seda ei analüüsi ka Google ehk tulemus märksõnade kasutamisest jääb saamata. Samuti on oluline oma veebileht selliselt üles ehitada, et teadlikult URL-is kuvada valdkonnale vastavat põhilist märksõna. Eestis soovitatakse veebilehti luues kasutada pigem .ee domeenilõppu, sest see on meie riigis Google’i silmis relevantsem. Kui aga on plaan välisturule siseneda, peaks kindlasti mõtlema .com lõpuga veebilehele.
Sisu sidumine märksõnadega
On mõned lihtsad nõuanded, mida sisu luues meeles pidada.
• H1 ehk veebilehel olevasse pealkirja on oluline õige märksõna lisamine. Tänases SEO maailmas on see küll juba väga levinud ja erilist edu konkurentide ees ei anna, küll aga on pigem kohutuslik tegevus. Google’i robot suudab H1 pealkirja muust sisust eristada ning seega on selle kvaliteet väga oluline.
• Märksõna tihendus on määrav eelkõige teksti esimestes lausetes. Põhimärksõna võiks rõhutada paar korda ning oluline on seda kasutada ka alapealkirjades. Kindlasti ei tasu märksõnade kasutamisega üle piiri minna. Seevastu märksõna kasutamine valdkonnateadliku ning sisuka teksti sees jätab lehe külastajale ettevõttest hea mulje.
• Kodulehe optimeerimise puhul ei saa unustada pilte. Google’i otsingutulemustes mängivad pildid üha olulisemat rolli. Kuigi mõju on valdkonniti erinev, tasub pilte veebi lisades pildifail alati sobiva märksõnaga nimetada. See tõstab pildid Google’i pildiotsingus esile – mitmetes valdkondades otsitaksegi just eelkõige pilti ning seejärel tutvutakse muu sisuga. Samuti on oluline pilti kodulehele lisades määrata pildi alt-tekstid ning seal kirjeldada, mis pildil on, näiteks „puidust aiamööbel“.
Lingid ja viitamine
Veebilehte üles ehitades on oluline jälgida struktuuri. Seda saab luua oma veebilehe siseselt viidates. Näiteks oma tootest blogipostitust kirjutades saad viidata oma e-poes asuvale tootele või e-poest tagasi esilehele, kuna see on primaarne leht ning tuleb otsingutulemustes paremini välja.
Väliste viidete puhul on olulised kolm faktorit: lehe autoriteetsus, asjakohasus ning usaldusväärsus. Mida autoriteetsem leht sinu kodulehele suunab, seda kõrgemalt hindab seda Google’i robot ning seetõttu tõuseb ka veebilehe positsioon otsingutulemustes. Asjakohasuse ja relevantsuse osas mängib rolli teema ning valdkond. Mõni suur väljaanne võib küll autoriteetne leht olla, kuid mototehnika valdkonnas on tõenäoliselt olulisem olla viidatud motoväljaannete poolt. Usaldusväärsuse all mõistetakse viitava lehe kvaliteeti: kas ja kui palju on seal katkiseid linke, millal ja kui tihti on sisu uuendatud jne.
Välislinkide kasutamine Eestis SEO valdkonnas on veel suhteliselt algusjärgus, kuid alustada tasub sellega kindlasti. Hea tööriist on näiteks
Ahrefs, kus saab oma valdkonna veebilehtedele tulevaid väliseid linke analüüsida. Lisaks piisab vahel ka headest suhetest – koostööpartner viitab oma kodulehel sinu lehele ning vastupidi. Vahel otsivad erinevad väljaanded valdkondade spetsialiste, et nende arvamust kajastada ning ka sellisel juhul tasuks alati lasta oma kodulehele viidata.
Täpsema ülevaate saamiseks kuula kindlasti Äripäeva Raadiost saadet „Digiturunduse praktikum“, kus Raido Tamar ja Priit Kallas arutlevad pikemalt SEO-st ning jagavad häid tööriistu otsingumootorile optimeerimise lihtsustamiseks.
Seotud lood
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.
Hetkel kuum
Tagasi Bestmarketing esilehele