Autor: Age Petter • 29. mai 2024

Pensionisamba reklaam: vabadus versus läbipaistvus

Hiljuti avaldas Finantsinspektsioon arvamust, et pensionivalikuid ei tohiks teha kiirustades ja selleks ebasobivas kohas, nagu kaubanduskeskused, kirjutab Swedbank Investeerimisfondid AS-i juht Age Petter.
Age Petter: “Pensionifondide tootlust võib reklaamida, kuid selle juures tuleb meeles pidada, et reklaamida ei tohi ainult lühiajalist, vaid ka eri perioodide ning võimalikult pika aja tootlust.”
Foto: Swedbank

II ja III samba pensionifondid on ühed enim reklaamitud finantsteenused. Mõistetavalt kehtivad nende turundamisel ka ranged reeglid, mille rikkumine, nagu oleme näinud, toob kaasa ka karistuse. Pensionifondide tootlust võib reklaamida, kuid selle juures tuleb meeles pidada, et reklaamida ei tohi ainult lühiajalist, vaid ka eri perioodide ning võimalikult pika aja tootlust, seejuures hoiatusega, et senine tootlus ei garanteeri sarnast tootlust tulevikus. Kui fond järgib seniseid investeerimispõhimõtteid, annab see siiski aimu, millist tootlust fondilt võiks oodata. Kahjuks oleme oma klientidelt saanud tagasisidet, kus neile on tehtud kaubanduskeskuses müüki ja näidatud vaid mõne kuu tootlust, kuigi fondi ajalugu on palju pikem.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700