Turundusagentuuri Digituul juht: kaubamärk on otsetee brändi väärtusteni
Patendiameti poolt novembrikuu parimaks valitud kaubamärgi taga oleva turundusagentuuri Digituul asutajaliige ja juht Andrus Martmaa usub, et head asjad juhtuvad ainult siis, kui selleks on loodud sobivad tingimused.
Digituule agentuuri rahvas. Kõige vasemal ettevõtte asutajaliige ja juht Andrus Martmaa. Foto: Patendiamet
Ettevõtte edu võti on Martmaa hinnangul ikkagi teadlik turundustegevus, milles olulist rolli mängib läbimõeldud kaubamärgistrateegia – ja seda eriti turundusvaldkonna ettevõtte puhul.
Mida teha, kui ettevõte või asutus pakub suurepärast teenust, aga teenuse enda nimi on liiga pikk või kohmakas, ega pruugi aidata kaasa sinu turunduseesmärkidele? Millise lahenduseni jõuti sellises olukorras Patendiametis, kirjutab ameti kaubamärgiosakonna peaekspert Mari-Epp Tirkkonen.
Alates 2022. aastast korraldab Patendiamet kuu kaubamärgi kampaaniat, mille eesmärk on tunnustada silmapaistvalt heade kaubamärkide omanikke ja innustada Eesti ettevõtjaid oma kaubamärke registreerima. Oktoobrikuu parimaks kaubamärgiks osutus Lambivärk.
Kaubamärgiringkondades lööb viimastel nädalatel laineid Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ameti (EUIPO) augusti lõpus tehtud otsus keelduda autotootja Porsche helimärgist.
Ka avalikus sektoris sünnib uut ja innovatiivset ning kaitsmisväärset sisu leidub sealgi. Sel kuul soovibki Patendiamet esile tõsta sellist originaalsetest ideedest sündinud kaubamärki, mis aitab ühel Eesti vallal enda tegemisi tõhusamalt turundada ja sel moel oma inimestele lähemale jõuda.
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.